3 lapkričio, 2015
Raimonda Mikalčiūtė / 15min.lt

50 eurų už įvažiavimą į Kuršių neriją – kurortas bus tik užsieniečiams ir VIP’ams?

Išskirtine gamta pasižyminti Kuršių nerija nuo kitos vasaros daugeliui lietuvių gali pasirodyti tolima kaip miražas. Ir ne tik dėl to, jog nuo Vilniaus ar kai kurių kitų Lietuvos vietovių ją skiria keli šimtai kilometrų.

Kur kas didesnis trukdis aplankyti Kuršių neriją gali tapti penkis kartus padidintas įvažiavimo mokestis: Neringos savivaldybės mero Dariaus Jasaičio siūlymu, vasarą jis siektų nebe 10 eurų, kaip yra dabar, bet 50 eurų.

Šaltuoju metų laiku įvažiavimo nuosavu automobiliu į Kuršių neriją kaina išliktų tokia pat, kaip dabar – 5 eurai.

Savivaldybės tarybai ant stalo dar net nepadėta, tik garsiai išsakyta Neringos mero idėja sulaukė ir palaikymo, ir priekaištų.

Besipiktinantys aiškina, jog padidinus įvažiavimo mokestį pirmiausia nukentės patys neringiškiai – jie neteks dalies turistų srauto, taigi ir jų pinigų.

Be to, baiminamasi, jog padidinus mokestį Kuršių neriją virs VIP (angl. very important people) zona – joje laiką galės leisti tik turtingi poilsiautojai.

„Tai būtų nuosprendis Kuršių nerijai. Nidoje ir taip nieko nėra – nei SPA, nei baseinų ir panašių dalykų, kas trauktų turistus“, – sakė Klaipėdoje gyvenanti Kristina.

Iki šiol su vyru ji dažnai važiuodavo į Kuršių neriją, tačiau sako, jog padidėjus mokesčiui iki 50 eurų, atsisakytų tokių išvykų.

„Nebent su dviračiu. Mes apskritai baigiame atsisakyti labai daug ko Lietuvoje, nes po euro įvedimo viskas labai pabrango. Pigiau išvažiuoti svetur. Pavyzdžiui, savaitgalį skrisime į Romą, nes ten pigiau nei, tarkime, Druskininkuose: pica Romoje – 5-7 eurai, kava – 1,2 euro. O Lietuvos pajūryje ar kurortuose jos neatsigersi be 2 eurų“, – pasakojo pašnekovė.

Moteris juokavo, jog įvažiavimo į Kuršių neriją mokesčio didinimas naudingas klaipėdiečiams – kuo mažiau keltu į kitą krantą persikels turistų, tuo daugiau jų liks uostamiestyje.

Reikia sukurti alternatyvaus atvykimo sistemą

„Mokesčio didinimas piko metu nėra blogas dalykas. Automobiliai vasarą pas mus iš tiesų didelė problema. Tačiau prieš priimant sprendimą reikėtų pagalvoti apie alternatyvas – pasiūlyti žmonėms, kaip be automobilio patogiai atvykti į Kuršių neriją“, – savo nuomonę išdėstė Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos vadovė Aušra Feser.

Jos teigimu, tokie sprendimai negali būti priimami skubotai, o pagrindinis tikslas neturėtų būti siekis surinkti kuo daugiau pinigų: „Pagrindinė mintis turi būti ne mokesčio didinimas, bet sprendimo, kaip sumažinti automobilių srautą, paieška“.

Kuršių nerija ir dabar nėra masinio poilsio vieta. Pasak A.Feser, čia visada laukiami sąmoningi turistai. Į šią sąvoką, anot pašnekovės, neįeina jų piniginės storis.

„Pinigai šitoje vietoje neturėtų lemti, kokie turistai atvyksta ir atvyks į Neringą. Svarbiausia – turistų kokybė.

Būtina, kad jie žinotų, kur važiuoja (į saugomą teritoriją su daug apribojimų, kurių reikia laikytis). Atvykęs turistas negali galvoti: „Susimokėjau, tai galiu daryti, ką noriu“.

Tiesa, žinant, kiek uždirba mokytojai, dėstytojai ir panašių profesijų išsilavinę sąmoningi žmonės, suprantama, jog padidėjęs mokestis jiems bus skaudus smūgis. Man norėtųsi, kad šitas kontingentas ir toliau atvažiuotų į Kuršių neriją. Būtent todėl ir kalbu, kad pirmiausia reikia kurti alternatyvaus atvykimo sistemą“, – sakė Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos vadovė.

Netiki, kad valdžia žengs nelogišką žingsnį

„Tai – muilo burbulas, skirtingų partijų žaidimas“ – taip pasigirdusias kalbas apie ketinimus didinti įvažiavimo į Kuršių neriją mokestį vertina kai kurie vietos verslininkai.

Kitiems atrodo, jog toks nelogiškas žingsnis yra šiaudas, kurio griebiasi Neringos savivaldybės valdžia, esanti ant bankroto slenksčio.

„Didinti mokestį 5 kartus nelogiška. Jei sprendimas būtų ne toks drastiškas, aš net pritarčiau jam.

Pavyzdžiui, padidinti įvažiavimo mokestį tam tikrais savaitgaliais, per patį piką, kai mašinų srautas tikrai didelis.

Tačiau ir tuomet įvažiavimo suma neturėtų būti didesnė nei 15 eurų už automobilį“, – sakė tik vardu prisistatyti norėjęs Marius, kuriantis verslą Nidoje.

Nesąmone jis pavadino ir kai kurių politikų kalbas esą nebegalėdami atvažiuoti automobiliais, turistai persės ant dviračių – todėl reikėtų sukurti nuomojamų dviračių sistemą.

„Atvažiuoja šeimos su mažais vaikais – kaip jie su visais daiktais persės ant dviračių?“, – įsitikinęs pašnekovas.

Jam antrino ir apartamentus Nidoje, Juodkrantėje bei Preiloje nuomojantys verslininkai.

Anot jų, nemaža dalis neringiškių gyvena iš turistų, tad sumažėjus srautui netektų gyvybiškai svarbių pajamų.

„Kas kad nebebus automobilių. Neliks ir žmonių. Nejaugi kambarius turėsime užpildyti patys savo mašinomis atsiveždami turistus?“ – ironizavo trumpalaikės nuomos verslą Kuršių nerijoje turintis Jonas.

Tie, kas norės, atvažiuos

Tačiau yra ir manančių kitaip. Vienos turizmo agentūros vadovas Udrius Armalis įsitikinęs, kad surinkti pinigai papildys Neringos savivaldybės biudžetą ir juos bus galima išleisti vietos gyventojų reikmėms.

„Svarbiausia, kad nebūtų, jog surinks pinigus ir ištaškys juos. Pavyzdžiui, skirs restoranui, kurį vėliau reikės nugriauti. Turi būti aišku, kam panaudos (pinigus – aut. past.): reklamai, infrastruktūros gerinimui ar pan.“, – įsitikinęs pašnekovas.

Jo teigimu, be turistų Kuršių nerija neliks, nes tai – vienas pagrindinių turizmo objektų Lietuvoje. Mirusias kopas ir kitus Kuršių nerijos turtus žino visas pasaulis.

„Kas norės, tas nuvažiuos – juk tai objektas numeris vienas. Iš tiesų vienadieniai turistai neatneša didelės naudos, tad praradus juos nieko blogo nenutiks. Lietuvoje tikrai yra žmonių, kurie galės sau leisti atostogas Kuršių nerijoje“, – įsitikinęs U.Armalis.

Kita vertus, Latvijoje ir Estijoje į panašias vietas įvažiavimas yra nemokamas arba mokestis simbolinis.

„Tarkime, Ventspilis. Ten visa infrastruktūra – „ledas“. Vaikų žaidimų aikštelės, viešbučiai puikūs, mašiną net prie jūros gali pasistatyti. Tačiau įvažiavimas nemokamas“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis pridūrė, kad net tokiose VIP vietose kaip Prancūzijos Kanai įvažiuoti galima nemokamai. Tiesa, jei norėsite degintis ar „gaudyti bangas“ Kanų paplūdimiuose, turėsite susimokėti po keliolika eurų žmogui – tiek dažniausiai kainuoja „bilietas“ į privačius paplūdimius.


20 gruodžio, 2024

Kelionės vienam dažnai vertinamos kaip drąsos reikalaujantis žingsnis, tačiau jos suteikia neįtikėtiną laisvės jausmą ir galimybę pažinti save. Spontaniškumas čia […]

19 gruodžio, 2024

Ketvirtadienį Neringos savivaldybės taryba priėmė sprendimą pakoreguoti įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydžius. Dešimt mėnesių – nuo rugpjūčio 21 d. iki […]

Seimo narys Andrius Bagdonas
11 gruodžio, 2024

Generalinė prokurorė Nida Grunskienė trečiadienį pasirašė ir išsiuntė kreipimąsi Seimui dėl Seimo nario, Liberalų sąjūdžio atstovo Andriaus Bagdono teisinės neliečiamybės panaikinimo – […]

9 gruodžio, 2024

Palangoje esantis Lietuvos nacionalinio muziejaus (LNM) padalinys Jono Šliūpo muziejus dabar lankytojus pasitinka ne tik atnaujintu pastatu, bet ir tvarkinga, […]

7 gruodžio, 2024

Šiandien beveik 3,5 tūkst. žygeivių sugužėjo šventiškai ir aktyviai praleisti laiką kalėdiniame „TrenkTuro” žygyje Druskininkuose. Čia juos pasitiko kalėdiškai pasipuošęs […]

6 gruodžio, 2024

Tarp keturių istorinių Lietuvos sostinių įsikūrusius Kaišiadoris anksčiau daugelis pravažiuodavo neužsukdami. Šiais metais viskas pasikeitė: į miestą traukiniais ir automobiliais […]

3 gruodžio, 2024

Nuo pirmadienio, kai įsigalios naujas įstatymas, pagal kurį viešbučių savininkai ir automobilių nuomos įmonės privalės vyriausybei siųsti asmeninę informaciją apie […]

D. Živelienės nuotr.
29 lapkričio, 2024

Šiandien Lietuvoje įvyko svarbus pokytis – Slow Food organizacija oficialiai patvirtino dvi naujas bendruomenes mūsų šalyje. Tai ženklas, kad visame […]

22 lapkričio, 2024

Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje ir minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 m. sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS […]

21 lapkričio, 2024

Neringos savivaldybės tarybos narys socialdemokratas Arvydas Mockus sutiko geranoriškai grąžinti savivaldybei daugiau nei 9 tūkst. eurų, todėl ketvirtadienį teismas bylą […]

Šatrijos kalnas
19 lapkričio, 2024

Ruduo – metas, kai gamta keičia savo rūbą ir kalvotasis Telšių rajono kraštovaizdis įgyja ypatingo žavesio. Nors žmonės dažnai renkasi […]

Kuršių Nerija
8 lapkričio, 2024

Žuvininkystės tarnybai prašymus panaikinti joms skirtas teises į žvejybos kvotas ir išregistruoti visus jų turimus žvejybos laivus iš Vidaus vandenų […]

8 lapkričio, 2024

Prokuratūros prašoma iš Neringos savivaldybės tarybos narių priteisti nepagrįstai jiems išmokėtas daugiau nei 14 tūkst. eurų siekiančias išmokas, skelbiama prokuratūros […]

6 lapkričio, 2024

Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, […]

5 lapkričio, 2024

Juodrantėje baigti 1,3 km ilgio sveikatingumo tako kapitalinio remonto darbai, pranešė Neringos savivaldybė. Pasak jos, įgyvendinant darbus šioje Neringos dalyje […]

28 spalio, 2024

Vėlyvas ruduo yra puikus metas pabėgti nuo niūrių, tamsių dienų ir pailsėti prieš artėjantį šventinį šurmulį. Puikūs paskutinės minutės kelionių […]

10 spalio, 2024

Neringos savivaldybė skyrė 1000 eurų dydžio stipendiją poetui, dramaturgui ir fotografui Dainiui Dirgėlai. Pasak savivaldybės, rašytojui skirta stipendija siekiama paskatinti […]

5 spalio, 2024

Jau ketvirtus metus rengiamoje iniciatyvoje „Kopoms reikia tavęs!” keli šimtai savanorių padėjo aplinkosaugininkams sutvirtinti vėjo pustomas kopas ir paruošti jas […]

2 spalio, 2024

Prokuratūra kreipėsi į teismą su civiliniais ieškiniais, prašydama iš Druskininkų, Neringos, Pasvalio ir Lazdijų rajonų savivaldybių tarybų narių priteisti nepagrįstai […]

23 rugsėjo, 2024

Pirmadienį Vilniaus oro uostas pristatė baigtą statyti naująjį keleivių išvykimo terminalą. Kaip skelbia Lietuvos oro uostai (LOU), terminalas veikti pradės […]