Sostinėje – daugiau aiškumo žiedinėse sankryžose
Dar viena naujovė sostinės gatvėse – nuo rugpjūčio 6-osios važiuojantiems Vilniaus žiedinėmis sankryžomis įvedamas aiškesnis ženklinimas, kad automobilių srautai judėtų greičiau, žiedai taptų saugesni pėstiesiems, mažėtų spūsčių ir avarinių situacijų bei trukdžių viešajam transportui. Skaičiuojama, kad aiškus ir gerai organizuotas eismas žiedais padidins automobilių srautų laidumą apie 20 procentų, pagerės eismo sąlygos.
„Iki šiol žiedinėse Vilniaus sankryžose trūko aiškaus ženklinimo, todėl vairuotojai judėdami žiedu persirikiuodavo lįsdami be eilės ir sudarydami daugybę avarinių ir konfliktinių situacijų, dėl ko susidarydavo dar didesnės spūstys. Geriau organizuoti eismą žiedais paskatino žiedinių sankryžų avaringumo statistiniai duomenys, gyventojų prašymai“, – sakė „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Pirmiausiai naujai bus paženklinti tie Vilniaus žiedai, kurie yra avaringiausi mieste ir turi mažiausią transporto pralaidumą – tai Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinės sankryžos. Žirmūnų žiedu per vieną parą pravažiuoja apie 34 000 automobilių, Olandų g. žiedu – apie 33 000 automobilių.
„Artėdami prie žiedinių sankryžų Vilniuje vairuotojai nuo šiol matys išankstinę informaciją apie eismo tvarką žiedu, kad galėtų iš anksto pasirinkti ir užsiimti reikiamą eismo juostą. Šią informaciją vairuotojai matys prieš sankryžas įrengtuose informaciniuose skyduose, taip pat bus įrengti nurodomieji kelio ženklai ir paženklinta važiuojamoji dalis. Tereiks stebėti kelio ženklus ir laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų“, – sakė Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.
Pavyzdžiui, važiuojant Olandų gatve ir pasirinkus pirmą eismo juostą, bus galima patekti į Antakalnio, Žirmūnų gatves, o pasirinkus antrą eismo juostą – į Žirmūnus, Senamiestį ar grįžti atgal į Olandų gatvę.
VGTU specialistų atlikta srautų modeliavimo žiedinėse sankryžose studija parodė, kad suplanuotas ženklinimas palyginti su esama situacija, gali padidinti žiedų laidumą 20 procentų, pagerės eismo sąlygos. Numatoma, kad įvedus daugiau aiškumo Žirmūnų žiedu per valandą pravažiuos 3306 automobiliai, Olandų žiedu – 3287. Padaryta išvada, kad laiko ekonomijos požiūriu nežymiai pranašesnis bus Žirmūnų žiedas, o laidumo – Olandų žiedas, kuris taps patogesnis ir Viešojo transporto eismui.
Dar šiais metais planuojami eismo organizavimo pakeitimai ir Geležinkelio stoties žiedinėje sankryžoje. Paženklinus jos važiuojamąjį dalį, atskyrus automobilių stovėjimo aikštelę, įrengus saugumo saleles pėstiesiems, važiavimo tvarka bus žymiai aiškesnė ir saugesnė.
Pakeitusi eismo tvarką Žirmūnų ir Olandų žieduose, savivaldybė stebės eismo situaciją: jei toks eismo organizavimo principas išties pateisins lūkesčius, kitais metais bus pakeitimų ir kitose žiedinėse sankryžose (prie Edukologijos universiteto, Savanorių žieduose).