Karjera prie troleibuso vairo susižavi ir universitetų absolventai
Vairuoti Vilniaus troleibusus ir autobusus vis dažniau trokšta jaunimas. Jau dabar prie maršrutinio sostinės autobuso vairo galima išvysti 22 m. jaunuolį, o troleibusą valdančiai jauniausiai merginai tėra 23 m. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) atstovė teigia, kad darbo jėgos mažėjimo tendencijų įmonė nejaučianti, tačiau šiuo metu vis dar ieškanti 31 vairuotojo.
Prie troleibuso vairo sėdusiam darbuotojui be patirties iškart žadama alga, tik 50 eurų nusileidžianti Lietuvos vidurkiui.
Patyrusiųjų alga – didesnė nei vidutinė
Šiuo metu 17 laisvų darbo vietų troleibuso vairuotojams siūlantis VVT iš kandidatų reikalauja tik dviejų dalykų – vidurinio išsilavinimo bei B kategorijos vairuotojo pažymėjimo.
Tris mėnesius trunkančiais troleibusų vairuotojų kursais pasirūpina įmonė. Pabaigus juos – darbas Vilniaus gatvėse nuo 670 Eur „ant popieriaus“ per mėnesį.
Kitaip tariant, pradedantieji troleibusų vairuotojai į rankas gauna apie 523 Eur, kuomet pirmojo 2016 m. pusmečio duomenimis vidutinė alga šalyje siekė apie 578 Eur.
Pradedančiųjų Vilniaus autobusų vairuotojų alga kuklesnė – apie 460 Eur į rankas.
„Patyrę troleibuso ir autobuso vairuotojai uždirba apie 950 Eur neatskaičius mokesčių, o vadovaujantys brigadai, turinys aukštesnę vairavimo klasę ar didesnį darbo stažą – dar ir papildomai“, – apie vairuotojų algas pasakojo VVT Komunikacijos vadovė Rasa Norkienė, pažymėjusi, jog kandidatai dažniau nori tapti autobuso, o ne troleibuso vairuotojais, ir tai aiškino universalesnė autobusų vairuotojų specializacija.
„Beje, moterys dažniau nori tapti troleibusų vairuotojomis, bet tai jau istorinės priežastys“, – pažymėjo R.Norkienė.
Šiuo metu iš VVT dirbančių 1338 vairuotojų 285 yra moterys.
Iš jų troleibusus vairuoja dauguma – net 223 moterys.
Vairuoja ir baigę magistrantūrą
Liepą dėl galimybės mokytis vairuoti troleibusą kreipėsi 9 žmonės, o norinčių dirbti autobuso vairuotojais kreipėsi 17.
Anot R.Norkienės, keleiviu vežimu pastaruoju metu susidomi vis jaunesni kandidatai. Vien per liepos mėnesį darbo skelbimais susidomėję devyni potencialūs vairuotojai buvo asmenys iki 30 metų.
Nors įvaizdis, kad troleibusų ir autobusų vairuotojais dirba tik mokyklose tinginiavę ir mokslus ignoravę kandidatai, vis dar gajus, tačiau realybė nėra visiškai tokia.
R.Norkienė pripažįsta, kad dažniausiai kandidatai į vairuotojų pozicijas tebūna įgiję vidurinį išsilavinimą, bet yra ir visokiausių išimčių – profesinės ar aukštosios mokyklos absolventų.
„Šiuo metu dirba trys magistro laipsnius turintys autobuso vairuotojai, turime baigusių ir bakalauro studijas. Dominuoja įgiję inžinerines specialybes“, – apie vairuotojų išsilavinimą kalbėjo VVK Komunikacijos vadovė.
Užtenka minimalių kalbos žinių
Šiaurės šalių sostinėse prie autobusų vairų neretai galima išvysti imigrantus iš trečiųjų šalių.
Pasiteiravus, ar kiltų problemų dėl darbo vietos gavimo pabėgėlio statusą Lietuvoje turinčiam asmeniui, R.Norkienė teigė, kad su tokiu atveju kol kas nesusidurta.
„Norint dirbti autobuso ar troleibuso vairuotoju VVT reikia turėti vidurinį išsilavinimą ir pirmąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, lietuvišką arba ES galiojantį vairuotojo pažymėjimą“, – reikalavimus būsimiesiems vairuotojams vardijo R.Norkienė.