2 rugpjūčio, 2016
Lukas Zadarackas / „15min.lt“

Karjera prie troleibuso vairo susižavi ir universitetų absolventai

Vairuoti Vilniaus troleibusus ir autobusus vis dažniau trokšta jaunimas. Jau dabar prie maršrutinio sostinės autobuso vairo galima išvysti 22 m. jaunuolį, o troleibusą valdančiai jauniausiai merginai tėra 23 m. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) atstovė teigia, kad darbo jėgos mažėjimo tendencijų įmonė nejaučianti, tačiau šiuo metu vis dar ieškanti 31 vairuotojo.

Prie troleibuso vairo sėdusiam darbuotojui be patirties iškart žadama alga, tik 50 eurų nusileidžianti Lietuvos vidurkiui.

Patyrusiųjų alga – didesnė nei vidutinė

Šiuo metu 17 laisvų darbo vietų troleibuso vairuotojams siūlantis VVT iš kandidatų reikalauja tik dviejų dalykų – vidurinio išsilavinimo bei B kategorijos vairuotojo pažymėjimo.

Tris mėnesius trunkančiais troleibusų vairuotojų kursais pasirūpina įmonė. Pabaigus juos – darbas Vilniaus gatvėse nuo 670 Eur „ant popieriaus“ per mėnesį.

Kitaip tariant, pradedantieji troleibusų vairuotojai į rankas gauna apie 523 Eur, kuomet pirmojo 2016 m. pusmečio duomenimis vidutinė alga šalyje siekė apie 578 Eur.

Pradedančiųjų Vilniaus autobusų vairuotojų alga kuklesnė – apie 460 Eur į rankas.

„Patyrę troleibuso ir autobuso vairuotojai uždirba apie 950 Eur neatskaičius mokesčių, o vadovaujantys brigadai, turinys aukštesnę vairavimo klasę ar didesnį darbo stažą – dar ir papildomai“, – apie vairuotojų algas pasakojo VVT Komunikacijos vadovė Rasa Norkienė, pažymėjusi, jog kandidatai dažniau nori tapti autobuso, o ne troleibuso vairuotojais, ir tai aiškino universalesnė autobusų vairuotojų specializacija.

„Beje, moterys dažniau nori tapti troleibusų vairuotojomis, bet tai jau istorinės priežastys“, – pažymėjo R.Norkienė.

Šiuo metu iš VVT dirbančių 1338 vairuotojų 285 yra moterys.

Iš jų troleibusus vairuoja dauguma – net 223 moterys.

Vairuoja ir baigę magistrantūrą

Liepą dėl galimybės mokytis vairuoti troleibusą kreipėsi 9 žmonės, o norinčių dirbti autobuso vairuotojais kreipėsi 17.

Anot R.Norkienės, keleiviu vežimu pastaruoju metu susidomi vis jaunesni kandidatai. Vien per liepos mėnesį darbo skelbimais susidomėję devyni potencialūs vairuotojai buvo asmenys iki 30 metų.

Nors įvaizdis, kad troleibusų ir autobusų vairuotojais dirba tik mokyklose tinginiavę ir mokslus ignoravę kandidatai, vis dar gajus, tačiau realybė nėra visiškai tokia.

R.Norkienė pripažįsta, kad dažniausiai kandidatai į vairuotojų pozicijas tebūna įgiję vidurinį išsilavinimą, bet yra ir visokiausių išimčių – profesinės ar aukštosios mokyklos absolventų.

„Šiuo metu dirba trys magistro laipsnius turintys autobuso vairuotojai, turime baigusių ir bakalauro studijas. Dominuoja įgiję inžinerines specialybes“, – apie vairuotojų išsilavinimą kalbėjo VVK Komunikacijos vadovė.

Užtenka minimalių kalbos žinių

Šiaurės šalių sostinėse prie autobusų vairų neretai galima išvysti imigrantus iš trečiųjų šalių.

Pasiteiravus, ar kiltų problemų dėl darbo vietos gavimo pabėgėlio statusą Lietuvoje turinčiam asmeniui, R.Norkienė teigė, kad su tokiu atveju kol kas nesusidurta.

„Norint dirbti autobuso ar troleibuso vairuotoju VVT reikia turėti vidurinį išsilavinimą ir pirmąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, lietuvišką arba ES galiojantį vairuotojo pažymėjimą“, – reikalavimus būsimiesiems vairuotojams vardijo R.Norkienė.


S. Žiūros nuotr.
23 gruodžio, 2024

Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
23 gruodžio, 2024

Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc. visų statybos leidimų, kai tuo […]

21 gruodžio, 2024

Gruodžio 20 d. Vilniaus rajono savivaldybė oficialiai perdavė humanitarinę pagalbą Ukrainai – vieną iš nenaudojamų gaisrinių automobilių. Šis ZIL131 automobilis, […]

20 gruodžio, 2024

Medinės Šnipiškės – istorinė Vilniaus miesto dalis, šiuo metu kelianti daug diskusijų. Kultūros paveldo departamentui patvirtinus Medinių Šnipiškių ribas, nustačius […]

20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

19 gruodžio, 2024

Anksčiau nei planuota baigti Tauro kalno atnaujinimo darbai. Vilniečiai jau gali ruošti rogutes nusileidimams nuo kalno, pasivaikščioti ir poilsiauti prisėdę […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Elektra varomi varikliai yra nepakeičiama šiuolaikinės technologijų pramonės dalis, naudojami įvairiose srityse – nuo transporto iki gamybos ir buitinių prietaisų. […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Sostinės taryba kompozitoriui, ilgamečiam berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ vadovui prof. Vytautui Miškiniui suteikė Vilniaus garbės piliečio vardą. Toks įvertinimas […]

18 gruodžio, 2024

Investicijos visada siejamos su noru gauti naudą ateityje – ar tai būtų finansinis pelnas, ar ilgalaikė nauda jūsų gyvenimo kokybei. […]

18 gruodžio, 2024

SEB grupė konsoliduoja savo veiklą Baltijos šalyse ir sujungia tris regione veikiančius bankus į vieną juridinį asmenį. Kaip skelbiama banko […]

18 gruodžio, 2024

Jūriniai konteineriai vis dažnesnis pasirinkimas verslui ir individualiems vartotojams, ieškantiems ekonomiškų ir lanksčių sprendimų sandėliavimo poreikiams. Jų universalumas, tvirtumas ir […]

17 gruodžio, 2024

Antradienį ant sostinėje esančio Vingio parko pėsčiųjų tilto atidaryta menininko Algio Kriščiūno kurta instaliacija „100 priežasčių tiltas“. Šiuo socialiniu projektu, anot Vilniaus […]

16 gruodžio, 2024

Saulės energija tampa vis svarbesniu atsinaujinančios energijos šaltiniu, tačiau jos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, paros laiko, metų sezono […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]

16 gruodžio, 2024

Kai turimi finansiniai įsipareigojimai pradeda trukdyti siekti didesnių tikslų, refinansavimas tampa viena iš efektyviausių priemonių, leidžiančių ne tik pagerinti paskolos […]

16 gruodžio, 2024

Verslininkas Gediminas Žiemelis žada, kad jo valdoma Airijoje registruota aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet tikisi pasiekti 3 […]

16 gruodžio, 2024

Inovacijoms, technologijoms ar kvalifikuotų specialistų poreikiui imlūs sektoriai keičia mokymo programas. Kaip rodo Užimtumo tarnybos stebėsena, šiemet sparčiau daugėja klientų, […]