Norvegijoje ieškos inovatyvių suaugusiųjų mokymosi būdų
Mokslo akademija Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija kartu su Marijampolės kolegijos atstovais šių metų rugsėjo 7-10 dienomis Melbu, Norvegijoje dalyvaus gerosios praktikos keitimosi vizite, siekiant identifikuoti inovatyvius suaugusiųjų mokymosi būdus.
„Nepaisant to, kad mokymasis visą gyvenimą turėtų būti kiekvieno žmogaus prioritetas ir natūralus poreikis, dažnai susiduriama su motyvacijos stoka. Susitikimo Melbu metu bus ieškoma būdų, kaip paskatinti suaugusiųjų dalyvavimą mokymosi procesuose, pristatoma mokymosi visą gyvenimą nauda“, – sakė Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos (LDUK) l.e.p. direktorė, Lietuvos edukologijos universiteto Socialinės edukacijos fakulteto profesorė Giedrė Kvieskienė.
Anot Marijampolės kolegijos direktoriaus pavaduotojos plėtrai Rasos Zygmantaitės, mokymasis visą gyvenimą yra vienas iš pagrindinių bet kurios šalies ekonomikos klestėjimo faktorių. Kartu su Norvegijos atstovais planuojama dalintis abiejų šalių patirtimi suaugusiųjų mokymo organizavimo srityse. Tikimasi, kad vizito metu pavyks atrasti efektyviausią mokymo organizavimo taikymo ir plėtojimo būdą, kurį vėliau bus galima pritaikyti praktikoje.
Vizito metu planuojama aplankyti Melbu įsikūrusią vidurinę mokyklą, kolegiją ir mokymosi centrą OPUS Hadsel, Hadsel videregående skole og fagskoles Nordland fylkeskommune, kur Lietuvos atstovai daugiau sužinos apie suaugusiųjų mokymuisi skirtą infrastruktūrą ir virtualią mokyklą. Be to, programoje numatyta aplankyti „Nord“ universitetą, didžiausią regiono darbdavį, Žuvininkystės ūkį Nordlaks, kur bus aptariami kompetencijų įgijimo būdai ir jų efektyvumas.
Naujos technologijos ragina ieškoti naujų mokymosi metodų
R. Zygmantaitės teigimu, žmonės dažnai net nebetiki, kad galima atnaujinti žinias ar pradėti mokytis naujo dalyko. „Niekada nevėlu ne tik mokytis, bet ir išbandyti save naujoje srityje. Renkantis specialybę vėliau, jau subrendus ir pažinus tiek save, tiek savo galimybes, dažnai yra priimamas geriau apgalvotas sprendimas, padėsiantis surasti tinkamiausią sritį darbo rinkoje“.
G. Kvieskienės teigimu, technologinės tendencijos ragina nuolat ieškoti naujų mokymosi metodų.
„Tradiciniai mokymosi metodai tampa vis mažiau efektyvūs. Pasaulyje itin sparčiai populiarėja nuotolinis mokymasis ir pereinama prie kūrybiško, learning by doing (aut. past. mokymasis veikiant), kritinio mąstymo ir problemomis grįsto mokymo. Dar vasaros pradžioje apie tai diskutavome Norvegijos Agdero universitete“, – teigė G. Kvieskienė.
Marijampolės kolegijos direktoriaus pavaduotoja plėtrai teigia, kad mokymosi visą gyvenimą projektais siekiama įdiegti jau visoje Europoje propaguojamą švietimo politiką, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas neformaliam ugdymui.
„Norime padėti žmonėms patikėti, kad niekada ne per vėlu pradėti viską nuo pradžių, ir siūlome galimybę atnaujinti savo kompetencijas. Programos skirtos ne vien būsimiems ir jau esamiems rinkos dalyviams, bet ir darbdaviams. Pastariesiems neretai sunku patikėti, kad investavimas į darbuotojų kompetencijų kėlimą yra ne tik būtinas, tačiau ir be galo naudingas“, – mano R. Zygmantaitė.
Susitikimas organizuojamas įgyvendinant LDUK projektą ,,Bendradarbiavimo ir keitimosi žiniomis suaugusiųjų švietimo srityje dirbančių darbuotojų gebėjimų stiprinimas”. Projektu siekiama vystyti dirbančių darbuotojų mokymus ir kompetencijas, gerinti bendradarbiavimo ir žinių keitimosi galimybes tarp pedagogų ir švietimo tiekėjų, didinti jų įgūdžius ir užtikrinti informacijos sklaidą.
Projektas finansuojamas 2009-2014 m. Europos Ekonominės Erdvės finansavimo mechanizmo lėšomis. Projekto partneriai: OPUS Hadsel, Hadsel videregående skole og fagskoles Nordland fylkeskommune (Melbu, Norvegija), ECP International (Reykjavikas, Islandija), VšĮ Marijampolės kolegija.
Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija (LDUK) – mokslo asociacija, įsteigta 1994 metais, oficialiai įregistruota 1995 metais. Kolegija siekia inicijuoti teigiamus socialinius pokyčius visuomenėje, atliekant fundamentinius ir taikomuosius mokslinius tyrimus bei diegiant įrodymais grįstas socioedukacines inovacijas socialinės klasterystės ir verslumo, edukacijos ir socialinės gerovės srityse.
Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija priklauso tarptautiniui moksliniui-praktiniui tinklui ,,Žaidimai vaikams su negalia“, kuris jungia apie 100 tyrėjų iš beveik 30 pasaulio šalių. Šio tinklo veikla siekiama rinkti ir sisteminti tematinę informaciją, kurti naujas žinias, susijusias su vaikų su negalia žaidimais, sukuriant naujas aplinkas, rengiant naujas priemones, metodikas bei dalintis gerąja patirtimi.
Marijampolės kolegija – aukštoji mokykla, įsteigta 2001 metais, vykdanti į praktinę veiklą orientuotas studijas. Kolegija studentams sudaro sąlygas ugdyti kūrybiškumą, saviraišką ir siekti asmenybės tobulumo. Studijų programose daugiausiai dėmesio skiriama tam, kad studijuojantieji įgytų kompetencijas, būtinas konkrečioje praktinėje veikloje.