Klaipėda su partneriais ieškos inovatyvių sprendimų
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas kartu su administracijos specialistais praėjusią savaitę viešėjo Antverpene vykusiame pirmajame ES Horizon 2020 finansuojamo projekto „CIVITAS PORTIS“ susitikime.
Susitikime dalyvavo penki prie penkių skirtingų Europos jūrų išsidėsčiusių miestų – Antverpeno, Aberdyno, Triesto, Konstancos ir Klaipėdos atstovai. Partnerio teisėmis dalyvavo ir Ningbo (Kinija) – ketvirtas pagal dydį pasaulyje uostas. Projekto tikslas- bendromis jėgomis surasti inovatyvius sprendimus, siekiant subalansuoti augančius miestų ir uostų transporto srautus, pasiūlyti naujus urbanistinius, transporto reguliavimo ir alternatyvaus judėjimo modelius.
Šiame 17 mln. Eur vertės projekte Klaipėdos miestas planuoja dalyvauti ne tik diskusijose ir bendrų vardiklių paieškoje, bet ir diegti už gautą 800 000 Eur subsidiją konkrečias, tame tarpe ir ankstesniuose ES projektuose (POSSE) numatytas transporto sistemos tobulinimo priemones. Svarbiausios iš jų – tai centralizuotos stacionarios miesto dviračių nuomos sistemos sukūrimas. Šiai sistemai keliamas tikslas, kad dviratis ne tik tarnautų turistiniams ir laisvalaikio tikslams, bet ir taptų patogia nemokama alternatyva nuvykti į darbo vietą ar į ugdymo įstaigą.
Kita taip pat su miesto ekologija susijusi transporto srautus mažinanti priemonė- tai sumanios eismo reguliavimo sistemos miesto sankryžose diegimas, kuri suvokiama kaip alternatyva gatvių platinimui ir jų užpildymui transportu. Kartu projekte dalyvaujantis partneris – VŠĮ KKT (Klaipėdos keleivinis transportas) – ieškos sprendimų, kaip subalansuoti viešojo, privataus ir krovininio transporto srautus, kad trumpėtų sankryžose praleidžiamas laikas. Ši problema yra susijusi su intensyvėjančia Centrinio keleivinio terminalo veikla bei didėjančiu kruizinių laivų keleiviu skaičiumi, augančiais krovininio transporto srautais.
Projekto partneris- Lietuvoje reziduojanti kompanija „Smart kontinentai“- projekto eigoje turėtų pasiūlyti miesto ir uosto racionalesnį bendradarbiavimo modelį eismo valdyme.
„Džiugu, kad projektas bus įgyvendinamas greta kitų strateginių miesto Savivaldybės veiklų ir turėtų koreliuoti su jomis, – sakė savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. – Tai miesto darnaus judumo plano (SUMP) sukūrimas, bei paraiškos ES programai ELENA dėl galimybių diegti elektra varomų viešojo transporto priemonių Klaipėdos mieste parengimas.“ Studijoje įvairiais pjūviais bus nagrinėjama elektroautobusų ir tramvajaus idėja. Pasak S.Budino, numatytos įgyvendinti transporto reguliavimo priemonės turėtų būti svarstomos kompleksiškai miesto ir uosto bendrųjų planų rengimo kontekste. Kiek miestas pajėgs pritaikyti europinių inovacijų savo planuose- tai netolimos ateities klausimas.