„Mokykla 2016“ atradimų laboratorijose – ir Panevėžio biblioteka
Svarbiausias Lietuvos švietimo bendruomenės metų renginys – 6-oji mokyklų įrangos, mokymo priemonių ir technologijų paroda „Mokykla 2016“ „Litexpo“ parodų ir kongresų centre Vilniuje pritraukė švietimo centrų ir mokyklų vadovus, verslo įmonių ir nevyriausybinių organizacijų atstovus, mokytojus, mokinius ir jų tėvus.
Iš 49-ių panorusių dalyvauti 8-iose parodos Atradimų laboratorijose, buvo atrinkta 20 įdomiausias edukacijas pasiūliusių institucijų. Tai Vilniaus Gedimino technikos universitetas, VšĮ „Robotikos“ mokykla, UAB „Šviesa“, Vilniaus licėjus, kelios mokyklos ir 7 Lietuvos bibliotekos, tarp kurių ir Panevėžio miesto savivaldybės viešoji kartu su partneriu – Panevėžio „Rožyno“ progimnazijos atstove matematikos mokytoja Laima Užkuraitiene.
Parodoje interaktyviai ir gyvai pristatytos alternatyvios ir tradicinės ugdymo(si) metodikos, demonstruotos naujausios mokymo(si) priemonės, technologijos. Lektoriai dalinosi gerąja patirtimi, kaip įdomias švietimo idėjas įgyvendinti praktikoje. Tuo tarpu, lankytojai čia galėjo išbandyti naujausią įrangą ir mokymo priemonių teikiamas galimybes, patirti, atrasti ir, žinoma, – išmokti.
Panevėžio miesto savivaldybės viešoji biblioteka stengėsi įtraukti mokinius į aktyvią tiriamąją veiklą. 2-jų mums skirtų pamokų metu surengėme 6 bei 7 klasių mokiniams atvykusiems iš Utenos bei Joniškio „3D matematikos“ užsiėmimą, atskleidžiantį 3D praktinio pritaikymo galimybes.
„Šiandien skaičiuosime įvairių erdvinių kūnų paviršiaus plotus ir tūrius“, – taip moksleivių laukiančią užduotį pristatė L. Užkuraitienė. Skamba nuobodžiai? Mokytoja netrukus įrodė, jog net tokį iš pažiūros sausą tikslųjį mokslą kaip matematiką nesudėtinga išdėstyti įdomiai ir pamokoje praleistas laikas gali virsti įdomia patirtimi.
Pamokos eigoje buvo įveiktos 7-ios skaičiavimo užduotys. Smagiausia buvo tai, kad pateiktiems uždaviniams išspręsti buvo panaudotos geometrinės figūros, pagamintos bibliotekoje 3D spausdintuvu. Įveikę užduotis, vaikai dėliojo smagius loginius galvosūkius. Per 3D spausdintuvu pagamintų vaizdinių priemonių panaudojimą, vykęs mokymosi procesas įgavo daugiau įvairovės, sudomino bei suaktyvino vaikų mąstymą, teorija tapo suprantamesnė.
Pamokos metu moksleiviai taip pat stebėjo, kaip vyksta trimatės figūros spausdinimo procesas. Bibliotekos darbuotojas Gvidas, panorusiems daugiau sužinoti apie 3D technologijas atskleidė įvairiausių subtilybių. Moksleiviai susidomėję apžiūrinėjo 3D spausdintuvu atspausdintus daiktus ir mokomąsias priemones – nuo knygų skirtuko, augalo sandaros maketo iki pokemonų ir kt.
Visi dalyvavę užsiėmime gavo pamoką primenančių suvenyrų – 3D spausdintuvu pagamintus knygų skirtukus bei liniuotes, rašiklius. Vaikai džiaugėsi ne tik gautais prizais, smagia pažintimi su 3D technologijomis, bet ir netikėtomis jungtinėmis užduotimis. Tuo tarpu, mes džiaugiamės, jog dėl didelio į pamoką besiregistruojančiųjų dalyvių kiekio, vietoj planuotos vienos mums buvo skirti net du užsiėmimai.