17 sausio, 2017

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas neturi analogų

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas oficialiai įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą kaip aukščiausias pėsčiųjų ir dviračių tiltas. 38,1 m aukščio, 240,52 m ilgio ir 6,71 m pločio tiltą pastatė bendrovė „Alkesta“. Pėsčiųjų ir dviračių tiltas, jungiantis piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su Senamiesčio kurortine dalimi, generalinei objekto rangovei UAB „Alkesta“  ir projektuotojų komandai iš UAB „Tiltų ekspertų centras“ atnešė auksą – objektas pelnė „Lietuvos metų gaminio 2016“ aukso medalį.

Tiltas pastatytas 2015 m. ant išlikusių buvusiojo Varėnos-Gardino geležinkelio tilto atramų. Stovint vienoje tilto pusėje, kitos nesimato ne tik todėl, kad tiltas yra net 240,52 m ilgio, bet ir dėl to, kad viduryje jis yra išlenktas į viršų apie 3 metrus.

Įrengė unikalią tilto perdangą

„Lietuvos rinkoje tai yra išskirtinis projektas, – sako UAB „Alkesta“ generalinis direktorius Rimantas Morkūnas. – Toks Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas  yra dėl inovatyvios ir unikalios perdangos.“ 

Tilto perdangą sudaro trys tarpatramiai. Didžiausias tarpatraminis atstumas – 92,9 metro. Kiekvieną tarpatramį perdengia kompozicinė, tai yra plieno ir betono erdvinių statramsčių paspyrinė konstrukcija su baigtinio lenkiamojo standumo temple. Parinktas statramsčių tinklelis ir baigtinio lenkiamojo standumo templė efektyviai perskirsto įrąžas laikančiuose elementuose, neleisdama atsirasti dideliems kinematiniams poslinkiams. 

„Šio tipo konstrukcija yra pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje, – sako įmonės vadovas. – Grakšti konstrukcija, kuri atitinka privalomuosius statybos reglamentus, darniai įsikomponuoja į aplinką, kurdama puikų estetinį tilto vaizdą. Mūsų žiniomis, analogų tokia konstrukcija neturi nė vienoje pasaulio šalyje.“

Plieninėms konstrukcijoms kelti pasitelkė galingą techniką

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Kraštinių tarpatramių plieninių konstrukcijų skaičiuojamasis ilgis yra po 72,5 m; konstrukcijos plieninės dalies aukštis – po 5,75 m. Bendras plieninės konstrukcijos aukštis siekia po 6,35 m. Viena plieninė konstrukcija sveria apie 145 tonas. 

Centrinio tarpatramio plieninės konstrukcijos skaičiuojamasis ilgis yra 92 m, konstrukcijos plieninės dalies aukštis – 8,5 m, o bendras plieninės konstrukcijos aukštis – 9,1 metro. Ši konstrukcija sveria apie 184 tonas. Bendras tilto plotis 6,71 m, einamosios dalies plotis 5 m, bendras visos tilto perdangos ilgis 240,5 m. Aukščiausias centrinio tarpatramio einamosios dalies taškas nuo vidutinio Nemuno upės vandens lygio nutolęs 37,6 metro. Plieninės perdangos konstrukcijos buvo gaminamos gamykloje, o į statybos aikštelę vežamos dalimis ir renkamos.   

„Surinktas plienines konstrukcijas ant atramų teko kelti didelės keliamosios galios kranais, naudojant specialią technologiją. Šiam sudėtingam veiksmui atlikti pasikvietėme olandų kompaniją „Mammoet“, kuri vykdo itin sudėtingų konstrukcijų kėlimo darbus“, – pasakoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas. 

Statybos aikštelėje vienu metu dirbo penki kranai. Pirmiausia 280 t keliamosios galios savaeigis vikšrinis ir automobilinis 750 t keliamosios galios kranai nuo žemės pakėlė centrinio tarpatramio konstrukciją. Pirmas kranas pamažu vežė vieną jos galą, o antras kranas kitą konstrukcijos galą perdavė kitame krante stovinčiam trečiajam 600 t keliamosios galios vikšriniam kranui. 

Konstrukcijos perdavimas vyko Nemuno viduryje. Perstropavimo darbams atlikti buvo naudojami automobiliniai 220 ir 300 t keliamųjų galių kranai. Konstrukcija ant dviejų atramų buvo užkelta per tris valandas.

Kraštinės tilto konstrukcijos vienoje Nemuno pusėje buvo keliamos vienu kranu, o kitoje – kitu. Ant atramų, sumontavus plienines konstrukcijas, gelžbetoninis perdangų paklotas sumontuotas naudojant bokštinius kranus.

„Pasirinktas nestandartinis, šiuolaikiškas statybos technologijos sprendimas leido ne tik efektyviai, bet ir saugiai atlikti plieninių konstrukcijų montavimo ant atramų darbus, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius R. Morkūnas. – Sklandžiai suderintas penkių itin didelės keliamosios galios kranų bendras darbas yra unikalus Lietuvos tiltų statybos istorijoje.“

Panaudotos inovatyvios technologijos ir sprendimai

Plieninės perdangos konstrukcijos suprojektuotos kompiuterine programa „SolidWorks“, iš dalies taikant BIM technologiją. Tai suteikė galimybę detaliai suprojektuoti sudėtingus, nestandartinius  mazgus, periodiškai rinkti visą konstrukciją ir atskirus jos segmentus bei mazgus, atlikti patikrą prieš gamybos procesą. Kadangi plieninių konstrukcijų projektavimo ir gamybos procesuose buvo naudojama ta pati programinė įranga, buvo optimizuotas informacijos srautas tarp projekto ir gamybos proceso, minimizuojant įrangos programavimo darbus konstrukcijų gamybos metu.

Statant tiltą, reikėjo didelis betono mišinių kiekio – įmonė suskaičiavo, kad tai buvo net 2 154 kub. metrai. Pagrindinėms tilto gelžbetoninėms konstrukcijoms, tai yra atramoms ir perdangos paklotui, betono mišinius gamino pati įmonė jai priklausančioje Kaniūkų asfaltbetonio bazėje, esančioje už 6 km nuo statybos objekto. Gamtinio žvyro ir smėlio mišiniai betono gamybai buvo kasami iš generaliniam objekto rangovui priklausančio Bogušiškių kaimo žvyro karjero, esančio už 15 km nuo Kaniūkų asfaltbetonio bazės. Kaip akcentuoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas, vietinių medžiagų panaudojimas, reikiamos statybinės medžiagos gaminimas bazėje, kuri yra vos už kelių kilometrų nuo objekto, yra svarbus dėmuo ekologiniu požiūriu, nes šių medžiagų transportavimui nedideliais atstumais pasitelkiama mažiau sunkiasvorio transporto, kuris, nors ir leistinomis normomis, vis tik teršia aplinką.

Dalies išlikusių senojo tilto ramtų ir tauro konstrukciniams fragmentams atkurti bei atramoms statyti panaudotos vietinės žaliavos ir vietiniai gamybiniai resursai.


16 gruodžio, 2024

Stiprus vėjas pastarąją parą išvertė kai kurių miestų pagrindines kalėdines egles. Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis pirmadienio rytą pasidalino vaizdo […]

15 gruodžio, 2024

Bankrutuojanti Alytaus siuvykla „Ager axis“ planuoja atleisti visus 20 įmonės darbuotojų, informuoja Užimtumo tarnyba (UŽT). Anot tarnybos, visi atleidžiami darbuotojai […]

Padangų gaisras Alytuje
13 gruodžio, 2024

Po nepasitvirtinusių įtarimų tarnybos pareigų neatlikimu nuo darbo beveik penkerius metus nušalintiems Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkui Algirdui Bautroniui ir […]

Vida Grišmanauskaitė / M. Masaičio nuotr.
13 gruodžio, 2024

Tarp knygų lentynų ir skaitytojų šypsenų, kur gimsta idėjos ir skleidžiasi žinių lobynai, „žiba“ ir išskirtinė asmenybė: Alytaus Jurgio Kunčino […]

3 gruodžio, 2024

Trumposios prozos skaitymų festivalis „Imbiero vakarai“, prasidėjęs prieš dvidešimt metų ir skirtas rašytojui Jurgiui Kunčinui atminti, vėl nustebino žodžio meistryste […]

22 lapkričio, 2024

Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. Pasak „Kauno grūdų“ […]

4 spalio, 2024

Tarptautinės mokytojų dienos išvakarėse, premjerė Ingrida Šimonytė ir švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė įteikė apdovanojimus pedagogams. Buvo pagerbti […]

24 rugsėjo, 2024

Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnybos transporto parkas – atnaujinamas. Iškilmingo renginio metu, antradienį, rugsėjo 24 d., Kaune penkiolika specializuotų transporto […]

20 rugsėjo, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje (ŠMSM)  išrinkti geriausi 2023-ųjų Metų mokytojai. Atrankos komisijos sprendimu, Metų premijos laureatas tapo aštuoni Lietuvos […]

19 rugsėjo, 2024

„Kai prieš kelis metus išgirdau apie žemyninių kopų atkūrimo projektą Dzūkijos nacionaliniame parke, iškart pagalvojau, kad tai bus puiki vieta […]

18 rugsėjo, 2024

Pasibaigus karo komendantūrų agitacijos laikotarpiui pirmieji 70 užsiregistravusiųjų į bazinio rengimo mokymus bus pakviesti jau spalio 7 d., sako krašto […]

16 rugsėjo, 2024

Norinčiam augti verslui gali kilti išties nemažai iššūkių ir klausimų, todėl Lietuvos regionų verslininkai palaikymo, žinių ir įkvėpimo semiasi bendraminčių […]

5 rugsėjo, 2024

Kultūros ministras Simonas Kairys dzūkų etninės kultūros puoselėtojams Eglei Kašėtienei ir Rokui Kašėtai šiandien įteikė Kultūros ministerijos garbės ženklą „Nešk […]

3 rugsėjo, 2024

Alytaus miesto savivaldybės tarybos sprendimus, į savivaldybei pavaldžias gydymo įstaigas dirbti atvykstantiems trūkstamų specialybių gydytojams bei rezidentams iškart bus sumokama […]

21 rugpjūčio, 2024

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) nusprendė pradėti tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti, ar Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis nepažeidė Viešųjų ir […]

13 rugpjūčio, 2024

Patyrusių verslininkų mentorystė, ekspertinės konsultacijos ir individualūs verslo augimo planai – taip atrodo Inovacijų agentūros įgyvendinamos kompetencijų ugdymo ir patirties […]

12 rugpjūčio, 2024

Buvusiam Alytaus rajono merui, dabartiniam šios savivaldybės tarybos nariui Algirdui Vrubliauskui pareikšti įtarimai dėl piktnaudžiavimo ir turto pasisavinimo, pirmadienį pranešė portalas […]

7 rugpjūčio, 2024

Alytaus rajono savivaldybė trylikoje savo vietovių už 6,3 mln. eurų atnaujins vandentiekio ir nuotekų sistemas. Pusę šių sistemų modernizacijai skiriamų […]

7 rugpjūčio, 2024

Ekonomikos ir inovacijų ministerija pirmą kartą atliko 15-os Lietuvos savivaldybių verslo priežiūros tyrimą. Jis parodė, kad savivaldybių atliekama verslo priežiūra […]

Šiauliai
7 rugpjūčio, 2024

Lyginant su praėjusiais metais, stojančiųjų į Socialinių mokslų kolegiją sumažėjo 60 proc., į kai kurias kitas kolegijas stojimai smuktelėjo 20-30 […]