14-metis iš Lietuvos sužavėjo Šveicarijos festivalio vadovus ir publiką
Septintus metus iš eilės Šveicarijos kurorte Bad Ragaze vasario mėnesį vykstantis klasikinės muzikos festivalis „Next Generation“ kasmet pritraukia ryškiausius jaunuosius talentus iš viso pasaulio. Savaitę trunkantis prestižinis festivalis garsėja tuo, jog pasirodymams suburia itin talentingus jaunosios kartos atlikėjus, o jo metu publika turi galimybę ne tik išgirsti šiuos jaunuolius, bet ir pabendrauti su jais bei plėtoti asmeninį suinteresuotumą tolimesne jų karjera. Šiemet prestižinio festivalio kvietimu jame dalyvavo išskirtinių gabumų 14-metis obojininkas Pijus Paškevičius iš Kauno.
Jaunasis atlikėjas Bad Ragaze pasirodė net dviejuose koncertuose – atliko Domenico Cimarosa koncertą obojui su ICMA (Tarptautinių klasikinės muzikos apdovanojimų) laureatu festivalio ansambliu „Esperanza“ bei Francis Poulenc Sonatą obojui ir fortepijonui su pianistu Michael Cohen-Weissert (Izraelis-Vokietija).
Prestižinė talentų kalvė
Festivalis „Next Generation“ kasmet iš viso pasaulio pritraukia apie 30 gabiausių atlikėjų, ir tik keliems iš jų suteikia galimybę pasirodyti kaip solistams. Be jaunojo obojininko iš Lietuvos, festivalio publika galėjo išgirsti 16-mečio violončelininko iš JAV, 22 metų fleitistės iš Slovėnijos ir 25-erių smuikininko iš Belgijos solo pasirodymus. Festivalyje, kurio kviestinių atlikėjų amžiaus riba yra 25-eri metai, koncertavo ir tokie pripažinti muzikos atlikėjai kaip violončelininkai Tarptautinio P. Čaikovskio konkurso 1-osios premijos laureatas Andrei Ionita, Kian Soltani, 2015 m. pasirodęs su Lietuvos kameriniu orkestru; smuikininkai Y. Menuhin konkurso laimėtojas Rennosuke Fukuda, J. Heifetzo konkurso laureatas Daniel Hope, taip pat koncertavęs su Lietuvos kameriniu orkestru ir kiti.
Jaunąjį virtuozą iš Lietuvos festivalio meno vadovas Drazen Domjanic pastebėjo dar 2015 m. M. Rostropovičiaus fondo stipendininkams koncertuojant Duisburgo mieste Vokietijoje. Pasibaigus 7-ajam „Next Generation“ festivaliui, jis teigė, jog abu jaunojo atlikėjo pasirodymai paliko gilų įspūdį, o pats festivalis su kylančiais Lietuvos talentais sieks bendradarbiauti ir kitais metais.
Pijaus Paškevičiaus gebėjimai buvo aukštai įvertinti ne tik festivalio vadovų, atlikėjų bei publikos, bet ir įtakingų apie klasikinę muziką rašančių leidinių. Garsus muzikos kritikas, ICMA prezidentas Remy Franckas savo recenzijoje portale „Pizzicato“ 14-mečio lietuvių obojininko grojimą įvertino kaip virtuozinį ir nepriekaištingą, kitose festivalio recenzijose buvo giriamas jaunojo atlikėjo jausmingumas ir nepaprastas įsijautimas.
Kylanti muzikos žvaigždė
Obojininkas, M. Rostropovičiaus fondo stipendijos laureatas P. Paškevičius gimė 2002 m. Kaune. 2009-aisiais jis įstojo į Juozo Naujalio muzikos gimnaziją ir būdamas devynerių pradėjo groti obojumi mokytojo V. Masteikos klasėje. Šiuo metu P. Paškevičius mokosi 8-oje klasėje.
Kaip teigia M. Rostropovičiaus fondo, nuo 2012 m. globojančio jaunąjį obojininką, direktorė Agnė Kažimėkaitė, dalyvavimas tokio lygio muzikos renginyje kylančiam talentui yra itin reikšmingas. Festivalis „Next Generation“ – tai stipri klasikinės muzikos industrijos struktūra, kurios pagrindinis tikslas yra atrasti ir pristatyti pasauliui ryškiausius jaunuosius muzikos talentus.
„Tokiose šalyse kaip Šveicarija kultūros ir ypač augančio jos potencialo mecenatystė yra itin vertinama ir dosniai palaikoma privačių korporacijų, bankų. Į tokį festivalį, kuriame sudarytos visos palankiausios sąlygos, patekti būnant 14-iolikos ir dar solistu – tai ne tik didelis talento pripažinimas, bet ir reikšmingos galimybės plėtojant tolimesnę karjerą, – kalbėjo A. Kažimėkaitė. – Galime pasidžiaugti, jog įtakingi festivaliai pastebi ir vertina mūsų šalies talentus, kurie išties demonstruoja ypatingus pasiekimus tokiame jauname amžiuje.
Paklaustas apie įspūdžius iš ką tik aplankyto prestižinio festivalio, P. Paškevičius pasakojo, jog jautė didelę atsakomybę atstovauti Lietuvai aukščiausiame lygyje organizuotame festivalyje. Taip pat pridūrė, jog buvo smagu ir kiek neįprasta sulaukti tiek dėmesio – mat festivalio administracija ir kiti dalyviai negalėjo atsistebėti, jog atlikėjui vos 14-iolika.