Kokybės vadybos metodo taikymas Pagėgių savivaldybėje
Praeitą savaitę Pagėgių viešojoje bibliotekoje įvyko susirinkimas, kurio tikslas aptarti ir pristatyti Pagėgių savivaldybės veiklos tobulinimo būdus, metodus ir jų taikymą pagal 2012 m. įdiegtą kokybės vadybos metodą – Bendrąjį vertinimo modelį, (toliau BVM) kuris buvo dalinai finansuotas iš ES 2006-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ priemonės VP1-4.2-VRM-03-V „Viešojo administravimo subjektų sistemos tobulinimas“.
Susirinkime dalyvavo Pagėgių savivaldybės administracijos direktorės sudaryta Veiklos tobulinimo priežiūros darbo grupė ir Veiklos įsivertintojų grupė. Abi grupės aptarė savivaldybes veiklos įsivertinimo procesą ir terminus. Veiklos įsivertinimas numatytas atlikti pagal 2 kriterijus.
Įdiegtas BVM rodo, kad savivaldybė turi vieną iš kokybės vadybos standartų, kuris padeda analizuoti administracijos padalinių, skyrių veiklą, šiai veiklai vykdyti reikalingas tvarkas, ir kitus norminius aktus, finansinius ir materialinius išteklius. Atliekant veiklos analizę pagal pasirinktus vertinimo kriterijus išsiaiškinamos ir aptariamos silpnosios ir stipriosios pusės, paaiškėja kas trukdo efektyviam ir kokybiškam darbuotojų darbui ir kokias priemonės reikia įgyvendinti, kad būtų sistemiškai stebimas veiklos efektyvumas, bei administracijos veiklos tobulėjimas. Į šį procesą įtraukiami darbuotojai ir klientai/piliečiai.
Atlikus įsivertinimą, bus parengta ataskaita ir sudarytas 3 metų veiklos tobulinimo priemonių planas, kuris, panaudojant įdiegtą kokybės metodą, padės savivaldybei gerinti veiklos valdymą ir kokybę, klientų pasitenkinimą administracijos veikla, jos teikiamomis viešosiomis paslaugomis.
2017 m. veiklos analizei pasirinkti 2 kriterijai: I – kaip savivaldybė nustato, projektuoja, valdo ir tobulina procesus. Kaip savivaldybės svarbiausieji procesai yra dokumentuoti skirtingą funkcinę paskirtį turinčiuose dokumentuose: pareiginiuose nuostatuose, vidinėse tvarkose, įsakymuose ir pan. Įvertinamos šių dokumentų, peržiūros ir priežiūros tvarkos ar dokumentai spėjami pritaikyti prie besikeičiančių aplinkybių, ar yra funkcijų dubliavimosi, nevienareikšmiškumo. Ar yra įvardinti svarbiausieji procesai, ar yra paskirti asmenys atsakingų už konkrečių procesų organizavimą ir vystymą. II – kaip savivaldybė plėtoja ir teikia paslaugas, įtraukdama į šią veiklą klientus/piliečius. Analizuojama, kaip savivaldybė plėtoja informacijos prieinamumą klientams/piliečiams.
Bendrojo vertinimo modelis parengtas vadovaujantis Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modeliu. BVM, pritaikytas viešajam sektoriui ir yra Europos Sąjungos ministrų, atsakingų už viešąjį administravimą, bendradarbiavimo rezultatas. BVM – savęs vertinimo priemonė (metodika), padedanti viešojo sektoriaus organizacijoms naudoti kokybės vadybos metodus veiklai tobulinti.