„Vyturio“ progimnazijos geroji praktika vertinga Europos mastu
Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas tarptautinis tyrimas, kuris apima net 39 pasaulio šalis: 28 ES nares, Australiją, Braziliją, Indiją, JAV, Japoniją, Kanadą, Kiniją, Pietų Afriką, Rusiją, Singapūrą, Šveicariją. Lietuvos gerąją praktiką atstovavo 2 mokyklos, viena jų – „Vyturio“ progimnazija.
Tyrimo studijoje ieškota tvarių inovacijų pavyzdžių – tokių, kurie jau būtų įsitvirtinę ir davę rezultatų, būtų sėkmės varikliai. Analizuota „Vyturio“ progimnazijos patirtis apie mokinio individualios pažangos stebėjimą, vertinimą, augimo skatinimą ir bendrųjų kompetencijų ugdymą.
Tyrėjams apsilankius mokykloje kalbėta su vadovų, pedagogų komandomis, organizuotos tėvų/mokytojų diskusijų grupės, apžiūrėtos mokymosi erdvės, stebėtas ugdymo procesas. Remiantis šia informacija, parengta Lietuvos gerosios praktikos atvejo studija.
Tyrėjams buvo svarbu susitikti su kuo įvairesne „Vyturio“ mokinių tėvų grupe, ypač rūpėjo prijungtos „Nevėžio“ mokyklos tėvų nuomonė. Išvada – „vaikai lengvai įsitraukė į naujos mokyklos gyvenimą. Atrodo, kad mokyklos keitimas buvo didesnis stresas tėvams negu vaikams“. Rūpėjo baigusių „Vyturį“ mokinių tėvų nuomonė: „Tai, ką jie gavo mokykloje, turi labai didelę išliekamąją vertę. Netgi patekę į universitetą, jaučia naudą – negąsdina įvairios projektinės veiklos“.
Tarptautinio tyrimo pristatyme dalyvavo švietimo politikos formuotojai, mokslininkai, tyrėjai. Diskusijose dalyvavo vicemeras Petras Luomanas, Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas Dainius Šipelis bei „Vyturio“ progimnazijos vadovų komanda.