Panevėžio moksleiviams – visiems prieinama elektroninė biblioteka
Nuo rudens Panevėžio miesto savivaldybė mokykloms ketina įteikti dovaną – visiems prieinamą skaitmeninę biblioteką. Taip sutarė meras Rytis Račkauskas, susitikęs su „Vyturio“ leidyklos vadovu Arūnu Šileriu ir J. Balčikonio gimnazijos mokytoja Rita Miknevičiene.
„Vyturio“ leidykla kviečia parodyti Panevėžiui lyderystę ir išspręsti knygų trūkumo problemą miesto lygiu. Tam leidykla paruošė beveik 500 kūrinių skaitmeninę programinių ir konteksto kūrinių biblioteką, kuria jau nuo šiandien galėtų naudotis visi Panevėžio mokiniai, mokytojai ir tėveliai.
„Gyvename XXI amžiuje, todėl mūsų jaunoji karta ir mokymo procese privalo naudoti šiuolaikines technologijas, kurios supaprastina mokymosi procesą ir sprendžia iškylančias problemas. Tikiu, kad rasime galimybę finansuoti šį projektą ir parodysime pavyzdį Lietuvai žengdami technologijų keliu“, – sakė miesto meras R. Račkauskas.
R. Miknevičienė sutinka, kad lietuvių kalbos mokymo programos atnaujintos, tačiau literatūros kūrinių prieinamumas tik sumažėjo. Mokyklų bibliotekos nepajėgia atnaujinti fondų, tad vieną ar dvi privalomų knygų kopijas dalinasi dešimtys ar šimtai moksleivių. Tarptautiniai tyrimai negailestingi – pagal kai kuriuos raštingumo kriterijus nuo lenkų, estų, rusų atsiliekame ne procentais, o kartais.
J. Balčikonio gimnazija naudojasi šia paslauga ir ji pasiteisino: mokiniai nebeturi galimybės pasiaiškinti, kad negavo bibliotekoje knygos ar pan. „Dabar visiems sudarytos vienodos galimybės ir prieinamumas. Knygas galima skaityti kompiuteriu, planšetiniu kompiuteriu ar mobiliuoju telefonu. Aš leidžiu šiomis priemonėmis naudotis per pamokas“, – sakė R. Miknevičienė.
„Panevėžys bus pirmas iš didžiųjų miestų, pasirašysiantis bendradarbiavimo sutartį. Sveikiname, nes jau netrukus beveik 500 knygų bus pasiekiamos visiems miesto moksleiviams mobiliaisiais telefonais, planšetėmis ir tradiciniais kompiuteriais“, – sako „Vyturio“ leidyklos vadovas A. Šileris.
Didžiausias tarptautinis EBPO PISA tyrimas rodo, kad mūsų penkiolikmečių pasiekimai jau 10 metų yra „stabilūs”, tačiau kaimynai estai (6 vieta) ir lenkai (13) yra lyderių lentelės viršuje, o Lietuva tenkinasi žemiau vidurkio esančia 39 vieta. Akivaizdu, kad būtina ieškoti inovatyvių būdų, skatinančių vaikų susidomėjimą skaitymu ir literatūra.