Panevėžiečių komanda „asistemos” bandys įveikti Afrikos dykumas labdaringame ralyje Budapeštas – Bamakas 2018
Jau oficialu! Panevėžiečių ekipažas „asistemos“ garsins Panevėžio miesto vardą labdaringame ralyje Budapeštas – Bamakas Afrikoje. Ekipažas jau oficialiai įtrauktas į ralio dalyvių sąrašus. Sausio 12 d. komanda pajudės iš Budapešto Afrikos link, skros karščiausią pasaulio Sacharos dykumą ir sausio 28 d. finišuos Banjul, įveikę beveik 8000 km. „asistemos” ekipažas startuos turistinėje klasėje. Jos dalyviai nesivaržo dėl geriausio įveikto laiko, o turi vienintelį tikslą – pervažiuoti Afrikos dykumas, susipažinti su naujais neatrastais plotais bei kitais entuziastingais ralio dalyviais.
„Esame inžinieriai – elektrikai. Atlikti projektavimo, elektros, automatikos skydų montavimo darbus – lengva užduotis. Nuvažiuot beveik 10000 km, neprarasti orientacijos, prisitaikyti prie visiškai kitokių klimato ir bendro režimo sąlygų – bus iššūkis“, – įspūdžiais dalinosi „asistemos“ komandos atstovai.
Ralio idėja
Budapeštas – Bamakas ralio esmė – labdara. Kiekvienas dalyvių ekipažas veža įvairiausios labdaros vietiniams gyventojams: nuo medikamentų, avalynės, drabužių iki kanceliarinių prekių.
Ralio moto „Anyone, By Anything, By Any Means”, reiškiantis „Bet kas, Bet kuo, Bet kokiomis priemonėmis“.
Ralio dvasią kasmet palaiko „Bamako Spirit“ kategorijoje važiuojantys automobiliai. Automobilio kriterijai paprasti: kuo senesnis, kuo pigesnis, kuo kūrybiškesnis. Organizatoriai skatina atvažiuoti su senaisiais automobiliais, kurie priverstų nusišypsoti tiek organizatorius, tiek žiūrovus, tiek kitus dalyvius, tad išvysti, tarkim, 50-60 metų senumo legendinį „Volkswagen Beetle“ ar Fiat 126 yra gana įprasta.
Grėsmės kelyje
Organizatoriai pusiau ironiškai, pusiau rimtai nurodo, jog iškilus grėsmėms ar pavojams, dalyviai gali pasikliauti tik savo, komandos ar aplinkinių gera valia. Kiekvienas ralyje dalyvaujantis ekipažas rizikuoja būti pagrobtas, užpultas banditų, dehidratuoti, apsinuodyti maistu ar patirti techninių problemų kelyje. Tai B2 ralis, reiškiantis, jog iš organizatorių nėra ko tikėtis techninės pagalbos kelyje. Kelyje gali tekti net gi duoti kyšį Afrikos valstybių muitininkams ar susimokėti improvizuotą kelių mokestį. Tačiau šiais punktais pavojų sąrašas nesibaigia. Paskutiniu punktu nurodoma, jog dalyvių laukia tūkstančiai kitų pavojų, kurių tiesiog neįmanoma iš anksto numatyti.
Ralio maršrutas
Ralis susideda iš 14 etapų ir truks beveik 3 savaites. Per pirmąsias keturias dienas, be ilgesnių sustojimų, dalyviai turės įveikti kiek daugiau nei 3000 km, pervažiuodami dalį Europos, ir atsipūsti galės tik Maroke. Po poilsio pirmoje stotelėje dalyviai leisis į kvapą gniaužiančią kelionę po vakarinę Afriką, kur jų lauks dar 5000 km nepažįstamais keliais. Ralio maršrutas Afrikoje drieksis per Maroką, Mauritaniją, Senegalą ir Gambiją.
Oficialus Budapeštas – Bamakas 2018 maršrutas
Etapai
|
Data
|
Startas ir Finišas
|
KM
|
1
|
Sausio 12-15
|
Budapest – Nador
|
3 052 km
|
2
|
Sausio 16
|
Nador – Erg Chebbi
|
641 km
|
3
|
Sausio 17
|
Erg Chebbi – Tinghir
|
200 km
|
4
|
Sausio 18
|
Tinghir – Tadart
|
591 km
|
5
|
Sausio 19
|
Tadart – Lamsid
|
657 km
|
6
|
Sausio 20
|
Lamsid – Dakhla
|
426 km
|
7
|
Sausio 21
|
Dakhla – Guergueat
|
367 km
|
8
|
Sausio 22
|
Guergerat – B2 Beach
|
360 km
|
Guergerat – Atar
|
510 km
|
||
9
|
Sausio 23
|
B2 Beach – Nouakchott
|
150 km
|
Atar – Tidjikja
|
450 km
|
||
10
|
Sausio 24
|
Noaukchott – Lampsar
|
350 km
|
Tidjikja – Lampsar
|
562 km
|
||
11
|
Sausio 25
|
Lampsar – Kaye Boubou
|
376 km
|
12
|
Sausio 26
|
Kaye Boubou – Wassadou
|
286 km
|
13
|
Sausio 27
|
Wassadou – Janjanbureh
|
206 km
|
14
|
Sausio 28
|
Janjanbureh – Banjul
|
234 km
|
14 etapų
|
16 dienų
|
Iš viso
|
7896 km
|