Gindama viešąjį interesą, prokuratūra prašo panaikinti nesąžiningą mainų sandorį tarp UAB „Trakų autobusai“ ir D. Nedzinsko įmonės
Vilniaus apygardos prokuratūra pranešė, kad išnagrinėjusi Seimo nario N. Puteikio prašymą ir gindama viešąjį interesą 2017 m. gegužės 10 d. ieškiniu kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl mainų sandorio tarp UAB „Trakų autobusai“, kurio vienintelis akcininkas yra Trakų rajono savivaldybė, ir verslininko Dariaus Nedzinsko UAB „Trastas“ pripažinimo negaliojančiu bei restitucijos taikymo.
Kaip skelbta anksčiau (http://www.lrs.lt/sip/portal.show?p_r=15289&p_k=1&p_t=170221&p_a=0), šių metų kovo 10 d. N. Puteikis kreipėsi į prokuratūrą ir kitas institucijas, prašydamas įvertinti nesąžiningus, Civiliniam kodeksui prieštaraujančius mainus, kurie sudarė D. Nedzinskui galimybę praturtėti valstybės sąskaita, ne konkurso būdu įgyjant teisę pastatyti privatų komercinį objektą valstybiniame žemės sklype, esančiame Trakų istorinio nacionalinio parko urbanistiniame draustinyje. Visų adresatų paprašyta patikrinti, ar jų priežiūros kompetencijoje esančių įstatymų nepažeidžia sandoris, kuriuo UAB „Trakų autobusai“ išmainė beveik pusę Trakų autobusų stoties pastato, esančio sklype Vytauto g. 90, į UAB „Trastas“ privačios nuosavybės teise priklausiusį žemės sklypą, esantį Vytauto g. 88, tam, kad D. Nedzinskas ir jo įmonė be konkurso ir be aukciono įgytų teisę vietoje autobusų stoties pastato pastatyti jam privačios nuosavybės teise priklausantį prekybos centrą, kuriame įsikurtų „Rimi“, mokantis nuomą šio statinio savininkui D. Nedzinskui, o mažojoje naujo pastato dalyje būtų įrengta autobusų stotis (daugiau: http://www.lrs.lt/sip/portal.show?p_r=15289&p_k=1&p_t=170221&p_a=0).
Įvertinusi šį sandorį, Finansų ministerija nurodė, kad mainai tarp UAB „Trakų autobusai“ ir UAB „Trastas“ gali būti nelygiaverčiai, t. y. nuostolingi valstybei ir savivaldybei, nes privačiai įmonei faktiškai bus perleistos teisės į du kartus didesnį valstybinės žemės sklypą, nei jos išmainytas, be to, mainų sutartis sudaryta galimai pažeidžiant įstatymų ir teisės aktų reikalavimus (daugiau: http://www.lrs.lt/sip/portal.show?p_r=15289&p_k=1&p_t=171847&p_a=0). Kritiškai šį sandorį įvertino ir Teisingumo ministerija, pažymėjusi, kad jis galimai atitinka Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje nustatytą koncesijos sampratą, o koncesija, išskyrus įstatyme nustatytas išimtis, turėtų būti suteikta atviro konkurso būdu (daugiau: http://www.lrs.lt/sip/portal.show?p_r=15289&p_k=1&p_t=171470&p_a=0).
Primename, kad išnagrinėjusi Trakų istorinio nacionalinio parko direktoriaus Gintaro Abaravičiaus pareiškimą šių metų balandžio 28 d. Vilniaus apygardos prokuratūra kreipėsi į teismą prašydama panaikinti ir kitus su šiuo D. Nedzinsko projektu susijusius teisės aktus: Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos pirmosios vertinimo tarybos 2016 m. vasario 9 d. aktą, kuriuo buvo sumažintas Trakų senamiestis, išimant iš jo projekto vystymui reikalingą teritoriją, tuometinio Trakų raj. savivaldybės administracijos direktoriaus Jono Liesio (dabar Seimo nario) 2016 m. birželio 15 d. įsakymą, Trakų rajono savivaldybės tarybos sprendimus dėl bendrojo ir detaliojo plano korektūrų bei su jais susijusį Nacionalinės žemės tarnybos sprendimą. Šį skundą nagrinėjantis Vilniaus apygardos administracinis teismas gegužės 10 d. priėmė sprendimą dėl reikalavimo užtikrinimo priemonių, todėl projekto vystymas šiuo metu sustabdytas.