Savivaldybių infrastruktūros plėtrai – teisinę vienpatystę

Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas, kurio projektą parengė Aplinkos ministerija, pagaliau padėtų išspręsti su šia plėtra susijusias teisinio reguliavimo problemas.
Jų kyla pirmiausia todėl, kad dabartiniai teisės aktai reguliuoja tik atskirus savivaldybių infrastruktūros plėtros segmentus (Teritorijų planavimo, Žemės, Statybos įstatymai) ar atskiras jos šakas (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, Elektros energetikos, Šilumos ūkio, Gamtinių dujų įstatymai) ir neapima visos plėtros.
Priėmus Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymą, visus su infrastruktūra susijusius klausimus, nuo kurių sprendimo priklauso šalies miestų ir miestelių ateitis, jų gyventojų gyvenimo kokybė, reglamentuotų vienas teisės aktas.
„Šio įstatymo projektą rengėme siekdami, kad gyvenamųjų vietovių infrastruktūros plėtra būtų reguliuojama kaip vientisa sistema, kad ji vyktų ne chaotiškai, o atitiktų visuomenės poreikius, kad būtų sudarytos sąlygos tiek žmonėms, tiek juridiniams asmenims priimtinomis sąlygomis naudotis inžineriniais tinklais, susisiekimo komunikacijomis ir socialine infrastruktūra“, – sako Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius Marius Narmontas.
Įstatymas leistų skatinti koncentruotą miestų vystymąsi, stabdyti chaotišką priemiesčių plėtrą, numatytų savivaldybių infrastruktūros plėtros subjektų teises, pareigas ir atsakomybę. Aiškiai apibrėžtas šios plėtros finansavimas užtikrintų jo skaidrumą. Siūloma, kad ji būtų finansuojama iš savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos, kurios pagrindines lėšas sudarytų privalomos infrastruktūros plėtros įmokos ir savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos.
Su įstatymo projektu galima susipažinti ČIA.