Bendrojo naudojimo objektų remontas daugiabutyje – tik pritarus namo valdytojui

Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Domarkas birželio 27 dieną į pasitarimą pakvietė UAB „Kretingos būstas“ direktorių Vaidą Barakauską, siekiant aptarti situaciją, kuri neramina šios įmonės administruojamo Savanorių g. 5A, Kretingoje, esančio daugiabučio namo gyventojus.
Keletas Savanorių g. 5A daugiabučio namo gyventojų į Savivaldybę kreipėsi, nesutikdami su tuo, kad jie UAB „Kretingos būstas“ turi apmokėti už jų daugiabučiame gyvenamajame name, tačiau ne jų laiptinėse pakeistus vamzdžius.
Susitikime, kuriame dalyvavo ir Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus specialistai, UAB „Kretingos būstas“ vadovas V. Barakauskas paaiškino, kad daugiabučius administruojanti įmonė privalo užtikrinti pilnavertį pastato funkcionavimą, todėl, jeigu daugiabutyje susidariusi avarinė situacija ar juo labiau įvyksta avarija, stengiamasi pakeisti visą netvarkingą vamzdyną, kaip šiuo atveju ir buvo padaryta, UAB „Kretingos būstas“ darbuotojams nuvykus ir išsiaiškinus situaciją vietoje.
„Būna atvejų, kai gyventojai, neinformavę daugiabučio namo valdytojo, patys remontuoja namo bendrojo naudojimo objektus ir padengia patirtas išlaidas, tačiau tokių iniciatyvų, nesuderinus su daugiabučio namo valdytoju, neturėtų būti. Mūsų įmonė atsakomybės už savavališkai atliktus remontus prisiimti negali ir patirtų išlaidų nekompensuoja“, – kalbėjo V. Barakauskas, akcentavęs ir tai, kad per pastaruosius metus UAB „Kretingos būstas“ per 20 tūkst. eurų sumokėjo draudimo bendrovėms, kurios padengia avarijų atvejais patirtus nuostolius daugiabučių namų gyventojams.
„Pakvietęs į pasitarimą, noriu ne tik aptarti Savanorių g. 5A situaciją, bet ir paprašyti rasti būdų suteikti gyventojams visą reikiamą informaciją laiku, visus būtinus klausimus spręsti kartu su bendrasavininkiais susirinkimuose, kad neaiškumų ar panašių konfliktų ateityje nekiltų“, – pažymėjo V. Domarkas.
Pasak UAB „Kretingos būstas“ vadovo, pagal šiuo metu galiojančias LR Civilinio kodekso nuostatas, daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo ar remonto, avarinių situacijų likvidavimo išlaidas turi apmokėti visi to namo butų savininkai proporcingai bendrosios dalinės nuosavybės daliai. „Šios Civilinio kodekso nuostatos taikytinos ir kalbant apie kitų bendrojo naudojimo objektų remontą – senų namų rūsiuose, laiptinėse įrengtos elektros instaliacijos, balkonų konstrukcijų pakeitimą“, – akcentavo V. Barakauskas. Kai gyventojai mato poreikį atnaujinti ar pakeisti bendrojo naudojimo objektus, pirmiausia jie turėtų kreiptis į savo daugiabučio gyvenamojo namo valdytoją.
Primename, kad daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams valdyti butų ir kitų patalpų savininkai gali steigti butų ir kitų patalpų savininkų bendriją ar sudaryti jungtinę veiklos sutartį.
Šiuo metu 163 Kretingoje esančius daugiabučius prižiūri UAB „Kretingos būstas“, tačiau pretenduojančiųjų teikti daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratoriaus paslaugas yra ir daugiau, tad gyventojai turi galimybę rinktis.