24 rugpjūčio, 2017

Unikali lietuvių sukurta mokymosi sistema pripažinta išradimu

Valstybinis patentų biuras unikaliu išradimu oficialiai pripažino Lietuvoje sukurtą diferencijuoto mokymosi sistemą, nustatančią mokinių pasiekimų lygį ir pagal tai jiems pateikiančią individualiai pritaikytas užduotis. Anot  specialistų, toks mokymosi būdas padeda mokiniams išlikti motyvuotais ir efektyviau gerinti savo pasiekimus.

Išradimu pripažintas „E. mokykla“ vystomas Elektroninės mokymosi aplinkos (EMA) veikimo metodas, sukurtas ugdymo turinio grupės vadovės Jūratės Mikulevičiūtės ir produktų vystymo vadovo Dariaus Ratkevičiaus. Sistema vertina ir reitinguoja mokinius pagal jų pasiekimus ir, atsižvelgdama į šią informaciją, skiria jiems atitinkamas žinias ir gebėjimus ugdančias užduotis. Jų rezultatai pateikiami bendroje elektroninėje pasiekimų atvaizdavimo lentoje. Tokiu būdu mokiniams ne tik suteikiama galimybė dirbti individualiai, bet ir atidžiai stebėti savo progresą.

Švietimo specialistai atkreipia dėmesį, kad visi mokiniai skiriasi savo branda, įgūdžiais, turima patirtimi ir jiems labiausiai tinkančiais mokymosi būdais. Užduočių diferencijavimas suteikia galimybę nuo kolektyvinio mokymosi proceso pereiti prie individualaus, prisitaikant prie kiekvieno vaiko gebėjimų ir parenkant jam tinkamiausią mokymosi turinį.

„Mokiniai nori mokytis to, kas juos domina ir sekasi. Gabūs mokinai visada laukia sunkių užduočių, nes jas įveikę pajaučia pergalės skonį ir dar stipresnę motyvaciją. Mažiau gabiems diferencijuotas mokymas suteikia galimybę, įveikiant pagal jų lygį parinktas užduotis, pajusti didesnį pasitikėjimą savimi“, – teigia Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos mokytoja metodininkė Rita Raižienė.

Švietimo organizacijos atkreipia dėmesį, kad būtina vaikui parinkti jam tinkamiausią ugdymo turinį bei mokymosi būdus. Tarptautinį penkiolikmečių gebėjimų tyrimą PISA atliekanti Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) neatsitiktinai Lietuvai rekomenduoja skirti daugiau dėmesio mokymosi proceso individualizacijai bei skirtingo sunkumo ir įvairius gebėjimus tikrinančių užduočių naudojimui ugdymo procese..

Apie būtinybę tobulinti diferencijuoto ir individualizuoto ugdymo sritis kalbama ir Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros ataskaitose kurioje būtent ši sritis išskiriama kaip labiausiai tobulintina. Nurodoma, kad joje turėtų pasitempti net 69 proc. šalies mokyklų.

Viena iš elektroninės mokymosi aplinkos kūrėjų J. Mikulevičiūtė teigia, kad kol mokytojai neturėjo sprendimų, kaip diferencijuoti ir individualizuoti mokymo procesą, jie sugaišdavo itin daug laiko savarankiškai ieškodami ar patys kurdami užduotis savo mokiniams pagal jų pasiekimų lygius ir kognityvius gebėjimus.

„Šiandien individualizavimas aktualus visuose sektoriuose ir visi supranta, kad švietime jis taip pat yra būtinas. Šią elektroninę mokymosi sistemą pradėjome kurti prieš 3,5 metų. Jos skaitmeninį prototipą išbandė 14  Lietuvos mokytojų iš skirtingų miestų. Teigiamos mokytojų reakcijos paskatino toliau tobulinti sistemą“, – teigia J. Mikulevičiūtė. 

Sistemoje pateikiami diagnostiniai testai leidžia objektyviai įvertinti moksleivių žinias bei gebėjimų lygį, ir, remiantis šia informacija, suskirstyti juos į tris lygius: patenkinamąjį, pagrindinį, ir aukštesnįjį. Kiekvienam iš jų sistema parenka individualizuotus užduočių rinkinius, kurių rezultatus atvaizduoja bendroje elektroninėje pasiekimų lentoje.

TAMO grupei priklausanti elektroninių mokymo priemonių kūrėja „E. mokykla“ mokykloms dirbti su EMA pirmą kartą pasiūlė dar 2014 metais. Šiuo metu Lietuvoje jau yra suteikta apie 63 tūkst. EMA naudojimo licenzijų.


18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

18 kovo, 2025

Devintus metus Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) organizuojamas, kartu su rajonų vietos savivaldos ir / ar verslo […]

17 kovo, 2025

Siekiant pagerinti mokinių pasiekimus ir ugdymo kokybę, siūloma uždrausti jiems mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis. Tai numatančias Švietimo įstatymo […]

LSU nuotr.
15 kovo, 2025

Lietuvos sporto universitetas (LSU) naujausiame Šanchajaus sporto mokslo institucijų reitinge (angl. Shanghai Ranking’s Global Ranking of Sport Science Schools and […]

12 kovo, 2025

Penktadienį Kaune, pasibaigus švietimo forumui „Švietimo kodas“, surengtoje ceremonijoje išdalinti penktieji „Metų mokytojo“ apdovanojimai. Naujienų portalo Lrytas rengiamų apdovanojimų metu […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

11 kovo, 2025

Antradienį minint 35-ąsias Nepriklausomybės atkūrimo metines, Vilniaus Universiteto (VU) Filologijos fakulteto dėstytojai dr. Ernestai Kazakėnaitei įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija.  E. Kazakėnaitei paskirti […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

3 kovo, 2025

Šiandien startuoja Telšių Karolinos Praniauskaitės viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo aptarnavimo skyriaus skaitymo skatinimo iniciatyva „Biblioteka arčiau vaikų“. Skaitymo džiaugsmas […]

27 vasario, 2025

Vilniuje, Pilaitės mikrorajone duris atveria vienas moderniausių lopšelis-darželis „Vydūnėlis”, turintis baseiną ir pasižymintis išskirtiniais sprendiniais dar efektyvesniam vaikų ugdymui, jų […]

24 vasario, 2025

Vilniaus universitetas ir Šiaulių rajono savivaldybė pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl vardinės Romualdo Ozolo stipendijos įsteigimo. Stipendijos tikslas – skatinti Universiteto pirmosios ir antrosios pakopos studijų studentus, […]

15 vasario, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė šeštadienį Vokietijoje lankėsi Vasario 16-osios gimnazijoje Hiutenfelde. Tai – vienintelė […]

14 vasario, 2025

Vyriausybei užsimojus švelninti esamą reikalavimą ir leisti formuoti vienuoliktokų klases nuo 12-os moksleivių, Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis tikina – dėl šių sprendimų kylančią […]

12 vasario, 2025

Kėdainių mokyklose trūksta apie 14 tūkst. vadovėlių. Nors jų įsigijimui lėšų pakanka, tačiau įsigyti jų neįmanoma dėl stringančios leidybos, skelbia […]

6 vasario, 2025

Kauno švietimo inovacijų centras tęsia unikalią tradiciją – renka ir apdovanoja ryškiausias metų švietimo asmenybes. Trečiadienį progresyviausiems pedagogams nusilenkta kino […]

6 vasario, 2025

Paskirstytos Lietuvos valstybės biudžeto lėšos užsienio lituanistinėms mokykloms. Lietuvos finansinę paramą šiemet gauna 124 lituanistinio švietimo mokyklos, kuriose mokosi daugiau […]

Petro Skargos toga ir biretas VU 350 metų jubiliejaus parodoje Pranciškaus Smuglevičiaus salėje / Fot. J. Bulhak. LNM
6 vasario, 2025

Du Lietuvos muziejai praėjusių metų pabaigoje sulaukė ypatingos dovanos: atlikus tyrimus buvo įrodyta, kad Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugoma pelerina […]

3 vasario, 2025

Šiandien Ministras Pirmininkas Gintautas Paluckas susitiko su Lietuvos moksleivių robotikos bendruomene, jungiančia beveik 50 komandų, kurias sudaro įvairaus amžiaus ir […]

31 sausio, 2025

Netolimoje perspektyvoje Klaipėdos rajone planuojama statyti tris naujas ugdymo įstaigas. Skaičiuojama, kad jose atsiras papildomos 330 vietų rajono vaikams.  Kaip […]

29 sausio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybės nuosavybėn Vyriausybė nutarė perduoti iki šiol Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) patikėjimo teise valdytą ilgalaikį materialųjį turtą – […]

Regionų naujienos