Dėstytoja Ingrida Vaičiulytė – stereotipų neatitinkanti matematikė
Dažnam mokiniui ar studentui, sunkiau įveikiančiam uždavinių aukštumas, natūraliai kyla klausimas, kur galima panaudoti studijuojant matematiką sukauptas žinias. Juk, pavyzdžiui, aukštoji matematika tikrai nelengvas mokslas, joje vietoje skaičių greičiau galima pamatyti daugiau graikiškos abėcėlės raidžių. Šiaulių valstybinės kolegijos Elektros inžinerijos katedros docentė dr. Ingrida Vaičiulytė džiaugiasi matematiką pasirinkusi savo gyvenimo tikslu – Ingrida prisipažįsta anksčiau taip pat ieškodavusi atsakymo į šį klausimą, tačiau dabar ji drąsiai teigia, kad matematika padeda racionaliai mąstyti, lavina loginį ir strateginį mąstymą.
Ingridą Vaičiulytę domėtis matematika dar penktoje klasėje paskatino jos tėvas. Taip anksti atsiradęs susidomėjimas tiksliuoju mokslu peraugo į tolimesnes studijas. Ingrida studijavo ir ekonomikos mokslus, ir informatiką, bet matematika jai yra artimiausia. Studijų metais, kaip pasakoja pati dėstytoja, ji tikrai nebuvo 100 proc. pasinėrusi į mokslus, daug laiko skyrė laisvalaikiui, sportui ir šokiams, sukūrė šeimą.
Pačiai dėstytojai labai patinka spręsti uždavinius, ieškoti atsakymų į sunkesnius klausimus. Skeptikui dėstytoja galėtų pasakyti, kad tiksliųjų mokslų žinias galima pritaikyti visur, pavyzdžiui, pradedant verslą, domintis technologijomis, net apskaičiuojant tikimybę laimėti loterijoje. Tikslieji mokslai sudėlioja mintis nuosekliai, žingsnis po žingsnio, kad būtų lengviau siekti tikslų. Pašnekovė tikra, kad kiekvienas jaunas žmogus, pasirinkęs tiksliuosius mokslus, visada ras savo gyvenimo kelią.
Ingrida Vaičiulytė – jaunatviška dėstytoja. Jaunatviškumo ir energijos, kaip sako pašnekovė, ji semiasi iš žibančių studentų akių. Su studentais Ingrida susitinka ne tik auditorijoje, bet yra išmėginusi jėgas žaisdama boulingą, dažasvydžio aikštelėje. Moteris pripažino, laikyti ginklą rankose jai buvo tikras iššūkis.
Dažasvydis – ne vienintelis netradicinis Ingridos Vaičiulytės laisvalaikio praleidimo būdas. Nors matematika iš šalies daliai žmonių atrodo sausas mokslas, o matematikai – tik skaičius ir formules matantys rimtuoliai, Šiaulių valstybinės kolegijos dėstytoja sėkmingai laužo šiuos stereotipus. Elektros inžinerijos katedros docentė labai mėgsta aktyviai leisti laiką, vertina ekstremalius pojūčius ir įvairius žaidimus gryname ore: žaidžia futbolą su šeima, važinėjasi dviračiais, dalyvauja žygiuose. Neseniai dėstytoja išbandė jėgas oro trasoje, virvėmis laipiojo per medžius su kliūtimis.
Daugiau nei prieš metus stereotipų neatitinkanti matematikė įgyvendino dar vieną savo svajonę – pradėjo vairuoti motociklą. Ingridai patinka greitis ir adrenalinas, tačiau šia transporto priemone ji važinėja atsakingai. Motociklas dėstytojai tiesiog transporto priemonė, kuria galima atvažiuoti į darbą, jei tik oras yra tinkamas.