Radviliškyje graikai, italai, čekai ir lietuviai diskutavo apie iššūkius šiandienos tėvams
Lapkričio 21–23 dienomis Radviliškyje graikai, italai, čekai ir lietuviai diskutavo apie iššūkius šiandienos tėvams. Čia vyko pirmasis Europos Komisijos finansuoto Erasmus+ K2 strateginės partnerystės projekto „PARENTS FACE CHALLENGES: HOW TO HELP THEM“ („Tėvai patiria iššūkių: kaip jiems padėti“) partnerių susitikimas.
Pagrindinė projekto idėja – pasidalinti gerąja patirti su projekto partneriais. Mažuose miestuose ir kaimuose nemokamą pagalbą, kaip elgtis su savo vaikais, dažniausiai gauna socialinės rizikos šeimos, trūksta pozityvios tėvystės ir kitų mokymų, paskaitų, kaip elgtis su savo vaikais, kaip įveikti iškylančius iššūkius šeimoms, kurios nepriklauso socialinei atskirčiai. Pasibaigus projektui, tikimasi įgytą gerąją patirtį pritaikyti savo institucijoje ir ieškoti galimybių tokius mokymus organizuoti Radviliškio rajone.
Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriuje susitikę projekto partneriai susipažino su Radviliškio kraštu, juos pasveikino šios įstaigos direktorius Vaidotas Jakavičius ir skyriaus vedėja Rita Vaigauskienė. Projekto koordinatorė Kristina Mikaliūnienė svečiams pristatė įstaigos veiklą.
Vėliau projekto partneriai lankėsi Radviliškio rajono Vėriškių bendruomenės namuose. Prie apskritojo stalo vyko diskusija, kokią įtaką pozityvios tėvystės mokymai daro santykiams (Pozityvios tėvystės įgūdžių ugdymo programa yra finansuojama iš projekto „Radviliškio rajono savivaldybės Bendruomeniniai šeimos namai“). Pozityvios tėvystės mokymus pristatė mokymų lektorės Ugnė Paluckaitė ir Eglė Šveckienė. Apie mokymų naudingumą, pasikeitusius santykius šeimoje pasakojo mokymų dalyvės. Jos akcentavo, kad jei tokie mokymai vyktų dar kartą, jos būtinai dalyvautų. Svečiai iš Graikijos pristatė panašias veiklas, vykdomas jų šalyje.
Radviliškio rajono savivaldybės etninės kultūros ir amatų centre, įsikūrusiame Pakiršinio kaime, projekto dalyviai ne tik stebėjo, kaip socialinės rizikos šeimos įtraukiamos švęsti religines šventes (advento popietė), bet ir patys aktyviai įsitraukė į veiklas.
Antrąją susitikimo dieną projekto partneriai lankėsi Radviliškio parapijos bendruomenės socialinių paslaugų centre. Centro direktorė Rita Pranė Vilimaitė ir direktorės pavaduotoja socialinėms paslaugoms Žydrūnė Plungienė pristatė centro teikiamas paslaugas. Svečiai uždavė daug klausimų ir stebėjosi, kad centro veikla labai plati, kad daug pagalbos gali sulaukti tėvai. Radviliškio Vaižganto progimnazijoje svečiai lankėsi priešmokyklinėse klasėse. Kiekvienos klasės vaikai svečiams pateikė po staigmeną: pasitiko pasisveikindami jų kalba, mojavo pačių padarytomis vėliavėlėmis, sušoko čekų, graikų ir italų tradicinių šokių fragmentus. Mokyklos direktorė Nijolė Krušienė pasveikino atvykusius svečius. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Apšegienė ir kitos progimnazijos bendruomenės narės papasakojo apie mokyklos ir tėvų bendradarbiavimą, renginių organizavimą ir pagalbą mokinių tėvams.
Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Dienos užimtumo skyriuje svečiai diskutavo su skyriaus vedėju Dariumi Palucku, uždavė daug klausimų, dalijosi savo gerąja patirtimi, stebėjo Dienos užimto skyriaus lankytojų koncertą.
Projekto partneriai lankėsi Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus Atvirajame jaunimo centre „Jaunimo erdvė“. Čia buvo pristatyta centro veikla, diskutuota, kaip centro veikla padeda tėvams, bendrauta su centro lankytojais – Radviliškio jaunimu.
Antrosios dienos vakarą svečiai nuvyko į Radviliškio rajono Skėmių „Traktierių“, kur dalyvavo edukacinėje programoje, ragavo tradicinių lietuviškų patiekalų.
Trečiąją dieną vyko susitikimas su Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagoginės psichologinės tarnybos vedėju Virginijumi Kabliu ir psichologe Enrika Margiene. Svečiai domėjosi skyriaus veikla, su kokiomis pedagoginėmis ir psichologinėmis problemomis dažniausiai susiduriama ir kokiomis priemonėmis teikiama pagalba vaikams, tėvams ir mokytojams.
Paskutiniąją susitikimo dieną projekto partneriai tikslino susitikimų datas, aptarė projekto veiklas ir kitus svarbius klausimus, kad projektas vyktų sklandžiai.