Miestai įpusėjo rengti darnaus judumo mieste planus
Pusė savivaldybių jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus (DJMP) ir netrukus pradės įgyvendinti plane numatytus sprendinius.
Jonava, Druskininkai, Tauragė, Mažeikiai, Visaginas, Utena, Kėdainiai, Palanga, Birštonas – tai miestai, kurių DJMP šiuo metu jau yra parengti ir patvirtinti. Kiekvienas miestas turi savo plėtros viziją iki 2030 m. ir numatomų veiksmų planą iki 2020 m.
„Darnaus judumo mieste planai – svarbus darnaus miesto plėtros dokumentas. Savivaldybės, kurios yra parengusios šiuos planus, jau gali teikti paraiškas numatytoms priemonėms įgyvendinti iš ES struktūrinių fondų. Neabejotinai, darnaus judumo skatinimas šalyje atneš teigiamų pokyčių susisiekimo srityje ir prisidės prie darniu transportu paremtos keliavimo kultūros formavimo“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Viešojo transporto skatinimas, maršrutų perskirstymas, bevariklio transporto integracija, eismo organizavimo tobulinimas ir judumo valdymas, saugaus eismo gerinimas, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtrauktis, aplinką mažiau teršiančio transporto skatinimas, intelektinių transporto sistemų plėtra – tai pagrindinės kiekvieno darnaus judumo mieste plano priemonės, kurios turi užtikrinti, kad miesto erdvė būtų naudojama subalansuotai, esamą susisiekimo infrastruktūrą pritaikant viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams.
Iki kitų metų vidurio DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą. Alytaus miesto savivaldybė jau turi parengusi savo DJMP, kurį belieka suderinti su planų priežiūrą vykdančia komisija ir patvirtinti miesto taryboje. Planuojama, kad Alytaus, Marijampolės, Telšių ir Neringos DJMP bus parengti kitų metų pradžioje.
Daugiausia diskusijų ir prieštaravimų kyla rengiant didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio DJMP. Atliekant gyventojų apklausas, transporto ir keleivių srautų tyrimus, bandoma ieškoti tinkamiausių sprendimų, kaip sureguliuoti eismo srautus mieste, sumažinti automobilių skaičių gatvėse, kaip viešąjį transportą paversti patogesniu ir labiau prieinamu miestiečiams, analizuojama, kokia struktūra reikalinga dviratininkams, neįgaliesiems, tėvams su vaiko vežimėliu.