„Už saugią Lietuvą“ ir „Vaikų linija“ tęsia kovą prieš patyčias
Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ partneriai vaikams ir paaugliams emocinę paramą telefonu ir internetu teikianti „Vaikų linija“ pristato socialinę kampaniją „Kartu galime sustabdyti patyčias!“ Pasitelkus Švedijos patyčių prevencijos organizacijos „Friends“ patirtį, sukurtos vaizdo ir lauko plakatų socialinės reklamos, kuriose su būriu vaikų stabdyti patyčias kviečia televizijos ir radijo laidų vedėja Gabrielė Martirosianaitė ir aktorius Audrius Bružas.
Lietuva ir toliau pirmauja patyčių mastu tarp 42 šalių, nemažėja iš gyvenimo pasitraukusių mokinių skaičius, o emocinė ir psichologinė pagalba dar nėra lengvai prieinama visiems. Todėl kova su patyčiomis išlieka vienu svarbiausių kampanijos „Už saugią Lietuvą“ prioritetų. Jau veikia šalies vadovės inicijuotos Švietimo įstatymo pataisos, numatančios prievolę visoms šalies švietimo įstaigoms vykdyti prevencinę kovos su smurtu ir patyčiomis programą, taip pat stiprinamos pagalbos linijos. Palaikydama „Vaikų linijos“ veiklą šalies vadovė ir pati savo 2 proc. nuo gyventojų pajamų mokesčio dvejus metus iš eilės skyrė šiai organizacijai.
Prezidentė nuolat pabrėžia, kad stabdant smurtą ir patyčias ypač svarbus ir visos visuomenės įsitraukimas. Šalies vadovė ragina nebūti abejingiems ir aktyviai reaguoti į bet kokias smurto apraiškas. Tik tada, kai nebijosime pasmerkti žeminančio elgesio ar suteikti pagalbą nukentėjusiam nuo patyčių, galėsime pažaboti dabar siaučiančią smurto epidemiją.
Patyčios – vienas dažniausių „Vaikų linijai“ minimų sunkumų, dėl kurio vaikai ir paaugliai ieško pagalbos ir palaikymo. Todėl „Vaikų linija“ jau 15-us metus vykdo kampaniją „BE PATYČIŲ“ ir įvairiais būdais bei priemonėmis skatina visuomenę jas stabdyti.
Bendradarbiaudama su Švedijos nevyriausybine organizacija „Friends“, kuri jau 20 metų dirba patyčių prevencijos srityje, „Vaikų linija“ adaptavo dvi švedų socialines vaizdo reklamas. Jose rodomos patyčių tarp vaikų situacijos ir galimos aplinkinių reakcijos, kurios padeda stabdyti šį žeminantį elgesį. Pagal šias vaizdo reklamas sukurti ir lauko reklamos plakatai, kurie kvies kartu užkirsti kelią patyčioms penkiuose Lietuvos miestuose.
Socialinėje reklamoje vaikai skatinami rasti sau priimtiną būdą, kaip parodyti nepritarimą vykstančioms patyčioms ir kaip suteikti taip reikalingą palaikymą jas patiriantiems bendraamžiams. Socialinėje reklamoje taip pat parodoma, kokį poveikį vykstančioms patyčioms gali turėti atsakinga žmonių reakcija. Nesulaukę palaikymo ir pajutę aplinkinių nepritarimą, patyčių iniciatoriai praranda savo galios pojūtį ir nustoja tyčiotis.