Pristatyta idėja – mokinių sėkmei panaudoti socialinius tinklus
Programos „Samsung mokykla ateičiai“ finaliniame renginyje dalyvavusi Krekenavos (Panevėžio r.) Mykolo Antanaičio gimnazijos komanda pristatė savo idėją „Socialiniai tinklai – dar viena ugdymo(si) aplinka“. Svarbiausias siekis – pasitelkiant socialinius tinklus, skaitmenines programėles, skatinti mokinių mokymosi motyvaciją, gerinti pasiekimus, pamokų lankomumą.
Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos komandą sudarė direktorius Vaidas Pocius, mokytojos Auksė Leikienė, Ingrida Cibulskienė ir Sandra Petrulaitytė-Tautkuvienė.
Renginys vyko Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje sausio 30 dieną.
Dėl tradicinio „Samsung Mokykla ateičiai“ prizo, skirto gerinti laimėjusios mokyklos IKT infrastruktūrą, rungėsi 12-os Lietuvos mokyklų pedagogų komandos iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Alytaus, Ukmergės, Molėtų, Anykščių, Kauno r., Panevėžio r., Kelmės r., Rietavo. Programos atrankoje dalyvavo 106-ių Lietuvos mokyklų komandos.
Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau ketvirtus metus. „Pasaulis juda į priekį, ir technologijos bei jų teikiamos galimybės mūsų pasaulyje užima vis daugiau vietos. Akivaizdu, kad išmaniame pasaulyje neįmanoma mokyti, nepasitelkus šiuolaikinių technologijų. „Samsung“ didelė garbė prisidėti prie pasaulio, kuris bus rytoj, kūrimo“, – programos „Samsung Mokykla ateičiai“ sukūrimo idėją aiškino „Samsung Electronics Baltics“ padalinio vadovas Lietuvoje Simonas Skupas.
Programa siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Kasmet komisijos atrinktų mokyklų pedagogų komandos penkis mėnesius trunkančiuose kursuose gilina IKT pritaikymo mokymosi procese žinias. Mokymų pabaigoje kiekviena komanda turi pateikti sukurtą programą, kurią įgyvendins savo mokykloje.
Pasak komisijos pirmininko, išrinkti geriausią projektą buvo gana sudėtinga užduotis. „Visi pristatyti projektai puikūs, įtraukiantys ne tik mokinius ir mokytojus, bet dažnai ir tėvus. Matome, kad išmaniosios technologijos tikrai ateina į mokyklas, o mokytojai pasiryžę tobulėti ir jas taikyti“, – teigė G. Cibulskis.
2014-aisiais prasidėjusioje programoje iš viso jau dalyvavo beveik 250 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 62 Lietuvos ugdymo įstaigų.
Ketvirtasis pedagogų mokymų programos „Samsung Mokykla ateičiai“ 10 tūkst. eurų prizas atiteko Anykščių Antano Vienuolio progimnazijai. Šios mokyklos pedagogų komandos parengtą skaitmeninių pokyčių projektą MIT:AS komisija pripažino kaip didžiausią naudą mokiniams ir jų ugdymui turėsiantį darbą.
Lietuvos Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vykusiame renginyje finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Kauno technologijos universiteto E. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentė Raminta Matulytė, TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė bei praėjusių metų laimėtojų mentorius „Biznio mašinų kompanijos“ edukacinių projektų vadovas Vilius Jurgelevičius.
Nors pagrindinio prizo nelaimėjome, bet džiaugiamės gavę gerą patirtį, galimybę tobulinti asmeninio tobulėjimo, mokėjimo mokytis, naujų technologijų ir informacijos valdymo, ugdymosi aplinkų, turinio ir situacijų įvairovės kūrimo, ugdymosi turinio įgyvendinimo ir tobulinimo kompetencijas. Įgytomis žiniomis dalijomės su kolegomis. Manome, kad viena iš projekto sėkmių, jog į skaitmeninių pokyčių diegimą ugdyme įsitraukė nemaža dalis gimnazijos bendruomenės.