Respublikinė mokytojų metodinė-praktinė konferencija „Atradimo džiaugsmas pamokoje“
Balandžio 5d. Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko respublikinė mokytojų metodinė-praktinė konferencija „Atradimo džiaugsmas pamokoje“. Konferencijoje dalyvavo pradinio ugdymo mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai iš Akmenės, Panevėžio, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio, Kėdainių, Kauno, Telšių, Kupiškio, Jonavos, Jurbarko, Tauragės, Vilniaus, Šilalės, Šiaulių miesto ir rajono ugdymo įstaigų. Konferencijoje pranešėjai pasidalijo savo patirtimi, sėkmės istorijomis.
Konferencijos svečius ir dalyvius pasveikino dainavimo studija „Limpopo“ (vadovė Indrė Šukytė) ir šiuolaikinio šokio studija „Kosmėja“ (vadovė Diana Maciuvienė). Sveikinimo žodį tarė progimnazijos direktorius Viktoras Varanavičius.
Plenariniame posėdyje pranešimus skaitė ŠU doc. Socialinių mokslų daktarė Nijolė Bražienė („Vaiko kūrybingumo ugdymas lietuvių kalbos pamokose“) ir Nomeda Kasperavičienė, mokytoja ekspertė, lietuvių kalbos vadovėlio (serija TAIP!) bendraautorė, Jonavos Panerio pradinė mokykla („Skaitymo aktualijos. Koks mokinių skaitymo gebėjimų ugdymo kelias lietuvių kalbos vadovėlyje (serija TAIP!)?“)
Konferencijoje pedagogai pasidalino kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymo patirtimi. Sėkmės istorijomis: kaip parduoti pamoką pertekliuje augantiems mokiniams. Priemonėmis, skatinančiomis mokinių mokymąsi ir žadinančiomis atradimo džiaugsmą pamokoje. Dalinosi metodine kūrybinio darbo, projektinių veiklų ir mokymosi netradicinėse erdvėse patirtimi specialiųjų poreikių turintiems mokiniams. Tėvų iniciatyvų ir bendradarbiavimo skatinimo pavyzdžiais ugdymo(si) procese. Pamokomis skirtingose edukacinėse, netradicinėse erdvėse, nes tai naudinga, įdomu, motyvuoja, tai galimybė ne tik pamatyti, bet ir išbandyti mokiniams praktiškai, įgyti įvairesnės patirties. Be to, tokios pamokos motyvuoja mokinius, suteikia galimybę praktiškai pamatyti bei neretai išbandyti tai, ko klasėje neįmanoma padaryti. Pedagogai dalinosi patirtimi kaip ugdyti mokinius naudojant elektronines mokymosi aplinkas, kurios padeda stebėti individualią pažangą, kūrybišką mąstymą. Aptarė kaip sekasi suteikti pirmąsias žinias apie ekologiją, gamtos ir jos išteklių tausojimą, užterštumo problemas ikimokykliniame amžiuje. Ekologinių veiklų ir pamokų inovatyvumas bei kūrybiškumas skatina vaikus netradiciškai pažinti artimiausią mus supančią aplinką.
Konferencijos organizatoriai akcentavo, kad svarbu yra švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų bendradarbiavimas, gebėjimas pritaikyti ugdymo turinį, diferencijavimas bei individualizavimas, mokymo(si) strategijų dermė. Visa tai veiksniai, lemiantys sėkmingą skirtingų gebėjimų mokinių ugdymą. Sėkmingas pamokos garantas – tinkamas mokymo(si) metodų parinkimas, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas.
Mokykla, o kartu ir mokytojas, privalo keistis, prisitaikydami prie naujos kartos poreikių.