Kaip viešbučiai savo klientams užtikrina saugų poilsį (pasaulinė patirtis) (I)
Keliaudami dažnai apsistojame viešbučiuose. Dar visai neseniai siekiant patenkinti klientų norus reikalavimų skaičius keliamas viešbučiams buvo žymiai mažesnis ir todėl viešbučiai buvo daug paprastesni. Viešbučiams tereikėjo užtikrinti klientui patogų poilsį, sukurti jaukumo ir komforto atmosferą, pasiūlyti klientams virdulį, kurį galima buvo rasti nevisuose viešbučio kambariuose, vandeniui užvirti. Šiandien buitinė technika yra bemaž kiekvieno viešbučio kambaryje ir tai nestebina, nes ji užtikrina klientui patogumą, padaro viešbutį konkurencingesnį. Tik aukštos kokybės paslaugos gali sukurti klientams jaukią aplinką. Viešbučio komforto lygį suteikia tiek viešbučio kambarių ir pastato būklė, patogūs privažiavimo keliai, techninės įrangos aprūpinimas ir informacijos teikimas, maitinimo paslaugos ir daug kitų.
Šiuolaikiniame pasaulyje, kai mus supa tiek daug grėsmių, viešbučiams turi rūpėti užtikrinti ir jų svečių saugumą. Saugumo sąvoka apima ne tik apsaugą nuo piktnaudžiavimo ir nusikaltimų, bet ir daug kitų prevencinių priemonių, skirtų apsaugai nuo gaisro, sprogimų, gamtinių pavojų ir kitų ekstremalių situacijų iš išorės. Šiandien viešbučio verslo profesionalams teikiamos įvairios priemonės ir kovai su nusikalstamumu: elektroninės rakto kortelių sistemos, seifai, apsaugos signalizacijos ir vaizdo stebėjimo sistemos ir t.t. Reikia pažymėti, kad dabartiniu metu viešbučio saugumas neįmanomas be techninės apsaugos sistemos. Apsaugos priemonės įrengiamos viešbučiuose atlieka šias užduotis: užtikrina apsaugą klientams ir jų asmeniniam turtui per jų apsistojimo viešbutyje laikotarpį; saugo viešbučio turtą; užtikrina, viešbučio apsaugą (patį pastatą ir viską, kas jame yra) nuo teroro aktų (atakų, sabotažo ir kt.); palaiko viešąją tvarką ir užtikrina tinkamą elgesį visose viešbučio viešosiose vietose; užtikrina klientų ramybę ir konfidencialumą jų viešbutyje buvimo metu; užtikrina galimybę greitai ir veiksmingai reaguoti į incidentą, kuris reikalauja viešbučio personalo ar išorės agentūrų atstovų įsitraukimo (pvz., policija, greitoji pagalba ir t.t.); užtikrina visų viešbučio darbuotojų tinkamą elgesį, sąžiningumą; Tokių apsaugos priemonių taikymas ne tik apsaugo klientą jo buvimo viešbutyje metu, bet ir apsaugo darbuotojus nuo nepagrįstų kaltinimų. O tai prisideda prie geros viešbučio reputacijos kūrimo.
Visose šiuolaikinėse saugumo užtikrinimo viešbučių svečiams koncepcijose visuotinai yra pripažįstamas didelis vaizdo stebėjimo sistemų naudojimo efektyvumas. Praktiškai visuose pastaraisiais metais įdiegtuose viešbučiuose didelių techninės apsaugos įrangos kompleksuose yra įrengtos skirtingos pagal sudėtingumą vaizdo stebėjimo sistemos. Saugumo sistema susideda iš valdymo pulto, kuriame yra stebimas neribotas skaičius objektų ir vaizdo kamerų, kurios yra įrengtos prie įėjimo į viešbutį, fojė, koridoriuose. Televizijos signalas perduodamas per įprastą telefono tinklą. Sistema turi specialų kanalą, kuris yra skirtas prisijungimui prie kitos apsaugos ir valdymo įrangos: priešgaisrinės sistemos, vandens ir elektros energijos tiekimo sistemos, priešgaisrinės signalizacijos. Viešųjų erdvių elektrinio apšvietimo valdymas ir kontrolė, ventiliacinė sistema, gaisro signalizacijos sistemos, transliavimo tinklo ir kitos inžinerinės sistemos turėtų būti viešbučio inžinerinės įrangos dispečerinėje.
Paprastai viešbučio komplekse rekomenduojami tokie vaizdo stebėjimo įrengimo principai: atviras (be maskavimo), kai stebėjimo įrenginiai yra pastato perimetre, stovėjimo aikštelėse (jeigu yra), centrinio įėjimo zonoje, registracijos salėje, didelėse salėse, ypatingos svarbos patalpose, tarnybinėse patalpose ir paslėptas, kai stebėjimas vykdomas užmaskuotai iš laikrodyje, šviestuvuose, interjero elementuose, sienose, gyvenamojo ploto koridoriuose, ypatingos svarbos patalpose įmontuotų kamerų. Iš vienos pusės vaizdo stebėjimo įrenginiai atbaido potencialius nusikaltėlius, bet iš kitos pusės sukuria tam tikrą moralinį diskomfortą klientams. Žinoma, vaizdo kameros įrengimas viešbučio kambariuose yra nepriimtinas, ypač paslėptai. Tačiau, tam tikrais atvejais, vaizdo sistemos funkcijos gali būti naudojamos lankytojų pritraukimui. Pavyzdžiui, grožio salone, esančiame viešbučio pastate, demonstracinėse zonose galima įmontuoti monitorius. Speciali sistemos konfigūracija leis lankytojams savo akimis pamatyti dizainerių, stilistų ir vizažistų darbo rezultatus visais galimais rakursais. Vaizdo kamerų įrengimo būdai skiriasi priklausomai nuo to, kur norima jas įdiegti. Pavyzdžiui, norint išoriškai stebėti automobilių stovėjimo aikštelę, patariama naudoti panoramines vaizdo kameras su plačiu apžvalgos kampu. Kadangi automobilių stovėjimo aikštelėje pageidautina atpažinti ne tik automobilio markę ir numerį, bet ir automobilio spalvą, šiuo atveju geriau naudoti spalvotą vaizdo įrangą. Kamerų skaičius nustatomas atsižvelgiant į apžvalgos zonos dydį.
Fojė gali būti įdiegtos dvi spalvotos didelio fokusavimo kameras su siauru apžvalgos kampu ir didele vaizdo įrašo raiška, kurios gali aiškiai užfiksuoti lankytojų veidus. Viena kamera turi būti nukreipta į įėjimą, o kita – į registracijos zoną. Koridoriuose dažniausiai naudojamos juodo-balto vaizdo siauros apžvalgos vaizdo kameros, kadangi jos rodo geriausią įrašą esant netinkamam apšvietimui. Priešingai nei fojė, kuris visada yra ryškiai apšviestas, koridoriuose dažnai yra prietema. Tuo pačiu metu vaizdo įrašo raiška gali būti nedidelė. Įrengtų vaizdo kamerų apžvalga būtinai turi išeiti į laiptinę, liftą ir į visas kambarių duris. Stebėjimas turi būti dvikryptis.