Dažniausios įmonių klaidos socialiniame tinkle „Facebook“
Išsirinkti iš didelės gausos siūlomų prekių ir paslaugų bei priimti geriausią sprendimą perkant, dabartiniams vartotojams tampa vis sunkiau. Iš visų pusių mirgančios, šviečiančios ir skambančios reklamos televizijoje, radijuje ir socialinėje medijoje, kartais tarsi atima iš žmonių pasirinkimo teisę. Dėl to prieš nuspręsdami ką nors įsigyti, jie informacijos apie prekę ar paslaugą ieško internete, skaito atsiliepimus interneto svetainėje ir eina į socialinius tinklus, kurie galutinai padeda apsispręsti ar verta pirkti išsirinktą produktą.
Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės teigimu, soc. tinklai sprendimo pirkti procese vaidina vis didesnį vaidmenį. Dėl šios priežasties specialistė ragina prekės ženklus atkreipti dėmesį į dažniausiai jų daromas klaidas „Facebook“ bei siūlo stebėti besikeičiančius vartotojų įpročius tam, kad šis soc. tinklapis būtų išnaudojamas tikslingai ir svarbiausia – nepakenktų verslui.
- Tikslų nebuvimas
Siekiant sukurti ir išlaikyti gerą prekės ženklo įvaizdį soc. tinkle „Facebook“, kruopščiai suplanuoti strateginiai veiksmai bei išsikelti konkretūs tikslai, anot J. Narkevičiūtės, yra būtini.
„Be aiškios strategijos visas prekės ženklo įdirbis socialiniuose tinkluose gali nueiti veltui. Nuosekli ir apgalvota socialinių tinklų strategija užtikrina, kad dedamos pastangos atsipirtkų ir atneštų norimų rezultatų. Tinkami kanalai, informacija laiku ir vietoje, aktualios temos ir daugiau nuoseklaus, įtraukiančio, vartotojui vertę kuriančio turinio lems jūsų prekės ženklo sėkmę. Taip pat nebijokite daugiau dėmesio skirti drąsios idėjomis ir investuoti ne tik pinigus, bet ir laiką, energiją bei vaizduotę“, – sako J. Narkevičiūtė.
2. Pasyvus administravimas
J. Narkevičiūtės teigimu, savo buvimą „Facebook“ verslo įmonės įprasmins tik tuomet, jei aktyviai rūpinsis savo paskyros administravimu. Neatsakyti vartotojų komentarai, pernelyg ilgas atsakymų į užklausas laikas, prastų įvertinimų ignoravimas ir neatnaujinta informacija neliks nepastebėti.
„Įsitikinkite, jog „Facebook“ paskyros skiltyje „Apie“ pateikiate naujausią informaciją apie savo prekės ženklą. Dažnai įmonės ją užpildo pradžioje, kai tik užsiregistruoja ir praėjus kuriam laikui apie tai pamiršta. Praktika rodo, kad nauji klientai, atėję į prekės ženklo „Facebook“ puslapį, dažnai užeina paskaityti, kaip jis save pristato, todėl pasenusi informacija juos gali suklaidinti – vartotojai gali netinkamai suprasti įmonės veiklą ar jos siūlomas paslaugas. Taip pat nepamirškite, jog soc. tinkluose komunikacija privalo būtų abipusė – tai ne tik jus reprezentuojanti platforma, bet ir bendravimo su klientais kanalas“, – pabrėžia J. Narkevičiūtė.
- Netinkamas įrašų dažnis
Įmonėms taip pat labai svarbu nusistatyti siektinus tikslus bei susidaryti veiksmų planą tam, kad nebūtų švaistomi įmonės resursai, o kokybiškas turinys nepasimestų dėl informacijos triukšmo. Vis tik, anot „bigNow“ vadovės, pagrindinė įmonės klaida pradėjus komunikaciją „Facebook“ – neteisingai pasirenkamas įrašų dažnis.
„Komunikacijos specialistai įmonėms gali padėti apskaičiuoti, kiek „Facebook“ tinklas turi jiems reikalingos auditorijos, kiek jos įmanoma pasiekti su reklama, kaip dažnai ir pan. Tą atlikti rekomenduojama dar prieš pradedant komunikaciją, nes tuomet išsiaiškinsite optimalų pasidalinimų skaičių, galėsite planuoti savo įrašus ir investuoti į turinio kokybę. Juk per dažni ir jūsų auditorijos poreikių neatitinkantys įrašai ne tik nesulauks dėmesio, bet ir skatins vartotojų nepasitenkinimą“, – sako J. Narkevičiūtė.
Kita dažnai pasitaikanti ir su įrašu publikacijomis susijusi klaida, anot J. Narkevičiūtės, yra tikslinės auditorijos nebuvimas.
„Kartais dar pasitaiko įmonių, kurios mano, kad kiekvienas žmogus yra potencialus klientas. Sukūrę reklaminę kampaniją, kuria kreipiatės į visus – nieko nesudominsite. Vis tik, jei turite pasiūlymų, kurie tikrai skirti plačiai auditorijai, klasifikuokite juos į atskiras grupes ir publikuokite ne kaip įrašus, o kaip reklamą – taip jie bus matomi tik tiems vartotojams, kuriems pasiūlymas yra aktualus“, – pataria J. Narkevičiūtė.
- Kiekybė laimi prieš kokybę
Soc. tinklų vartotojų kriterijai kiekvienais metais auga, todėl jie vis dažniau pasitikrina savo sekamų puslapių sąrašą, reklamų parinktis ir atranda laiko atsisakyti jiems nebetinkančių prenumeratų ar nepatinkančių reklamų.
„Sekėjų dėmesį išlaikysite susitelkę į kokybę. Gausybė paskubomis parašytų įrašų ar sumaketuotų vizualų neprilygs vienam, tačiau kokybiškam vaizdo įrašui. Vartotojai visada seka tai, kas išsiskiria iš kitų, sudomina, intriguoja ir kursto vaizduotę, todėl dažniau laimi įdomūs, linksmi, geras emocijas sukeliantys vizualai ir vaizdo įrašai. Taip pat auditoriją įtraukia naudingas turinys, o ta nauda gali būti tiek prekės ženklo teikiamos nuolaidos, tiek žinios“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
- Tyla kilus audrai
Socialinių tinklų suteiktas viešumas kartu įpareigoja laikytis ir įprastų viešosios erdvės taisyklių. Jei prekės ženklą ištiko krizė, kalbėti apie tai savo paskyroje – tiesiog privaloma.
„Soc. tinkluose visi jūsų veiksmai matomi itin plačiai visuomenės daliai, tad trindami komentarus ar blokuodami nepasitenkinimą reiškiančius vartotojus, savo bėdos nepaslėpsite. Būkite atviri ir pripažinkite klydę. Jei vengsite komentuoti ar atsiversite tylos siena, sekėjai tai suvoks kaip nepatikimumo rodiklį. Tinkamai suvaldyta krizė prekės ženklo įvaizdžiui pakenks gerokai mažiau nei visiška tyla. O kartais ji gali ir padėti, pavyzdžiui, prisidėti prie prekės ženklo įvaizdžio, kaip atviro ir skaidraus, stiprinimo. Slėpdamiesi nuo soc. tinkluose kilusios krizės prarasite ir sekėjus, ir realius klientus“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.
- Neapgalvota reklama
Nors ši klaida, pasak J. Narkevičiūtės, pasitaiko rečiau, tačiau jos pasekmės – liūdniausios. Pavyzdžiui, diskriminuojanti ar politiškai nekorektiška reklama soc. tinkluose prekės ženklui gali pakenkti daugybei metų.
„Netinkamą žinutės toną netruks pastebėti nuomonės lyderiai ir tuomet ji gali išplisti daug plačiau nei planavote. Neapsigaukite – posakis „bet kokia reklama yra reklama“ čia netinka. Pašiepdami visuomenei jautrią temą pakenksite savo reputacijai, prarasite didelę dalį sekėjų, o galiausiai – ir klientų. Todėl kurdami reklamą, tiek šokiruojančią, tiek ir įprastą, visada pamąstykite apie aplinką, nuo kurios priklausys, kaip reklamą supras žmonės, kuriems ji skirta“, – sako J. Narkevičiūtė.
- Neatsiperkančios investicijos ir klientų nukreipimas
Dar viena dažnai pasitaikanti klaida – neapgalvotos investicijos į reklamą arba jų nebuvimas.
„Prekės ženklai dažnai mano, kad soc. tinkluose jų reklama vartotojus pasieks organiškai, tačiau taip nebūna. Į reklamą reikėtų investuoti logiškai, pavyzdžiui, jei vaizdo įrašo gamybai išleisite 500 eurų, o reklamai soc. tinkle skirsite tik 50 eurų – ar manote, kad ji bus efektyvi? Tokiose situacijose nėra prasmės švaistyti resursų vaizdo įrašo gamybai, nes jis nepasieks auditorijos dėl suplanuotų mažų reklamos investicijų“, – sako J. Narkevičiūtė.
Pasak „bigNow“ vadovės, prekės ženklai taip pat nesugeba interpretuoti „Facebook“ teikiamų statistinių duomenų, kurie padeda įvertinti realybę ir suprasti, koks turinys auditorijai patiko labiausiai arba ką ji ignoravo.
„Jei norite, kad jūsų prekės ženklas būtų įdomus ilgalaikėje perspektyvoje, rekomenduoju analizuoti statistiką bei tikrinti, ar pavyko pasiekti išsikeltą tikslą. Tą padaryti taip pat galima tikslingai bendraujant su į „Facebook“ paskyrą užsukančias ir komentarus paliekančius vartotojus. Viena didžiausių klaidų, kurią daro prekės ženklas – klientų nukreipimas į kitą kanalą. Jeigu jau žmogus užsuko į jūsų „Facebook“ puslapį, vadinasi, čia jam patogiausia gauti informaciją ar konsultaciją“, – sako J. Narkevičiūtė.