Draudikai stebi pasikeitusias žalų aplinkybes: eismo įvykiai šalia namų, neaiškūs įbrėžimai ir nepastebėtos vagystės
Kovo viduryje šalyje įvedus karantiną, draudikai teigia jau pirmosiomis jo dienomis fiksavę gana ryškius transporto žalų pokyčius. Nors šalies keliuose potencialių situacijų eismo įvykiams lieka vis mažiau, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje specialistai pastebi, kad didelė dalis jų nutinka automobilių stovėjimo aikštelėse. Pastarosiomis savaitėmis taip pat pastebima, kad vairuotojai rečiau gali įvardyti, kada ir kur nutiko eismo įvykis ar kas sukėlė patirtą žalą.
Žalas patiria prie namų
ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, tuštesni šalies keliai patvirtina – didelė dalis gyventojų laikosi rekomendacijų ir lieka namuose. Tačiau transporto priemonių nuostolių neišvengiama ir čia.
„Šiuo metu vyrauja sudėtinga situacija perpildytose automobilių stovėjimo aikštelėse šalia daugiabučių namų. Čia gyventojai neretai užstato pravažiavimus ar parkuoja automobilius neleistinose vietose“, – teigia R. Bieliauskas.
Draudiko atstovas pažymi – šiukšliavežiai vis dar atlieka savo darbą, kurjeriams į kiemus šiomis dienomis tenka įvažiuoti dar dažniau nei įprastai.
„Netvarkingai priparkuoti automobiliai tampa pagrindinėmis susidūrimų ir įbrėžimų priežastimis. Beje, eismo įvykiai šiuo metu vis dar dažni ir šalia maisto prekių parduotuvių esančiose stovėjimo aikštelėse“, – pažymi R. Bieliauskas.
Nepastebi įbrėžimų ir vagysčių
Anot R. Bieliausko, karantino metu draudikai sulaukia daugiau pranešimų dėl automobilių apgadinimų, kurių kilmės vairuotojai negali nurodyti.
„Tai itin dažna stovėjimo aikštelėse nutikusių eismo įvykių aplinkybė – šalia namų ar parduotuvės įbrėžto automobilio kaltininką ne visada pavyksta rasti. O šiuo metu, kai automobiliai naudojami rečiau nei įprasta, atsekti eismo įvykio laiką ir aplinkybes daugumai besikreipiančiųjų yra ypač sudėtinga. Įvykio detalių pritrūksta ir patyrusieji vagystes iš automobilių, todėl raginame reguliariai apžiūrėti savo transporto priemonę“, – primena R. Bieliauskas.
Suskubo pranešti apie senus eismo įvykius
Visgi draudiko atstovas priduria – tikėtina, kad dalis žalų, kurių aplinkybių vairuotojai negali nusakyti, įvyko kiek anksčiau, nei buvo nuspręsta eismo įvykį užregistruoti.
„Pasitaiko atvejų, kai į draudimo bendrovę vairuotojai kreipiasi jau gerokai po eismo įvykio. Galbūt dalis tokių vairuotojų baiminosi, kad įvedus karantiną užsidarys remonto paslaugas teikiančios įmonės ar kils kitų keblumų, siekiant užfiksuoti patirtą nuostolį. Todėl, kurį laiką delsę, nusprendė apie žalą pranešti būtent šiuo metu“, – teigia R. Bieliauskas.
Visgi draudiko atstovas skatina vairuotojus nedelsti ir informaciją apie eismo įvykį draudimo bendrovei pranešti iš karto.
„Net ir šiandieninėmis aplinkybės tam sudarytos patogios sąlygos. Draudimo bendrovės siūlo įvykių registravimo bei automobilio apžiūros būdus internetu, kuriems neprireiks tiesioginio kontakto su kitais asmenimis. Vienas iš šių įrankių – pernai įdiegtas sprendimas „ERGO Smart“, automobilio apžiūrą perkėlęs į mobiliuosius telefonus“, – teigia R. Bieliauskas.
Anot jo, pastarąjį mėnesį su draudimo bendrove dėl eismo įvykių susisiekusiems vairuotojams dažniausiai rekomenduojama naudotis būtent šiuo įrankiu – jį pasirenka beveik 70 proc. besikreipiančių. Dar 20 proc. klientų informaciją apie automobilių apgadinimus (dokumentų kopijas, nuotraukas) pateikia per savitarnos portalą internete.