Paskelbti programai „Inovatyvių paslaugų kūrimas atminties institucijose“ skirto finansavimo rezultatai
2020 m. birželio mėnesį paskelbti Lietuvos kultūros tarybos programai „Inovatyvių paslaugų kūrimas atminties institucijose“ skirto finansavimo rezultatai. Šio konkurso 2 etape paskirstytas finansavimas 29 iniciatyvoms Lietuvoje. Tai projektai, kuriais siekiama praplėsti atminties institucijų paslaugų lauką, bibliotekų galimybes bendrauti su neįgaliaisiais lankytojais, taip pat finansavimas skirtas žaidybinėms, pažintinėms, edukacinėms programoms vaikams ir paaugliams. Iš viso šiai programai buvo pateiktos 102 paraiškos.
Viena iš finansuotų iniciatyvų bus įgyvendinama Kretingos rajono savivaldybės M. Valančiaus viešojoje bibliotekoje. Remiantis įvairiais tyrimais, keliama prielaida, jog šiuolaikinių vaikų atmintis trumpalaikė, fragmentiška, jiems sunku ilgiau išlaikyti dėmesį. Trumpai tariant – tai kūrybiška, tačiau siekianti greitų, apčiuopiamų rezultatų, skaitytojų karta. Todėl stengiamasi ieškoti naujų mokymo metodų, kitokių klasikinių kūrinių skaitymo ir suvokimo galimybių. Pastebėta, kad šiuo metu labiausiai vaikams trūksta technologijų naudojimu pagrįstų paslaugų, kuriose įdiegta lietuvių kalba. Siekiant spręsti šią situaciją, Kretingos biblioteka inicijuoja projektą „Pasakų veikėjai atgyja“, kurio tikslas – diegiant inovatyvius kūrybinius ir šiuolaikinių technologijų naudojimu pagrįstus sprendimus, sukurti ilgalaikę išliekamąją vertę turintį virtualios realybės žaidimą, reprezentuojantį ir aktualizuojantį populiariausias klasikines pasakas.
Apibūdinant paprastai – tai lietuviško virtualios realybės žaidimo „Pasakų veikėjai atgyja“ sukūrimas.
Virtualios realybės žaidimo kūrimas – ilgas ir sudėtingas procesas. Konsultuojantis su VšĮ „Kūrybos ir inovacijų laboratorija“, ieškomos naujos, patrauklios, įdomios žaidimo scenarijaus sukūrimo ir išpildymo galimybės. Svarbiausi kriterijai atrenkant pasakas tikslinei grupei – kūrinio meniškumas, aktualumas ir mokyklinio amžiaus vaikų interesų atitikimas. Tikimasi sukurti 5 atrinktų pasakų personažų 3d modelius, virtualios bibliotekos platformą, kurioje programa ir virtualios realybės akiniais besinaudojantis vaikas turės atlikti įvairias su pasakomis susijusias užduotis, keliauti tarp bibliotekos lentynų, vartyti knygas, ieškoti užuominų ir pan. Sukurtas skaitmeninis turinys bus naudojamas edukaciniuose procesuose, laisvalaikio turtinimui, bus pristatytas kultūros renginiuose, mugėse, taip pat bus prieinamas visuomenei.
Kol bus kuriamas technologijomis paremtas produktas, vaikai kviečiami dalyvauti ir kitose projekto „Pasakų veikėjai atgyja“ veiklose. Stengiamasi sukurti galimybes pamėginti į pasakas pažvelgti jų akimis, sužadinanti jų pačių kūrybinį smalsumą.
Vaikai šiemet bus kviečiami dalyvauti ne vienuose kūrybiniuose iliustracijų kūrimo užsiėmimuose. Jau birželio 13 d. vyko vieni tokių užsiėmimų. Kūrybines dirbtuves vedė profesionali knygų iliustruotoja Lina Dūdaitė (2018 m. „Cow design festival“ apdovanota kaip viena iš geriausių iliustratorių). Kartu su dailininke vaikai kūrė stebuklingus trimačius paveikslėlius, kurie vaizdavo kiekvieno įsivaizduojamą jūros dugną. Vaikai atidžiai klausėsi iliustruotojos patarimų, stengėsi išlaikyti paveikslėlių proporcijas, bet tuo pačiu atskleisti kuo daugiau savo sąmonės sužadintus vaizdinių.
Liepos mėnesį viliamasi pasikviesti Prancūzijoje gyvenančią erdvinių knygų dailininkę Eleną Seleną (tokių erdvinių knygų kaip „Jardin bleu“, „Jungle“, „Neige“ autorę) į erdvinių paveikslėlių kūrimo dirbtuves. Tai turbūt vienintelė lietuvių dailininkė, kurianti pop-up stiliaus knygeles.