Padangos perpjovimas – dar ne jos perdirbimas
Diskusijos, kada padangos atliekos gali būti vadinamos perdirbtomis, artėja prie konkrečių sprendimų. Seimo Aplinkos apsaugos komitetas pritarė Virginijos Vingrienės pataisai, sugriežtinančiai padangų tvarkymo reikalavimus. Pasak jos,taip bus užkirstas kelias fiktyvių, sutvarkymą įrodančių pažymų išrašymui, pasisavinus finansavimą už tvarkymą, realiai padangų nesutvarkant, o kaupiant, šalinant miškuose ar net sukeliant gaisrus. Patvirtinus įstatymą perdirbtomis padangomis bus laikomi tik iš jų pagaminti konkretūs paklausą turintys produktai ar pakeistos formos žaliava, tinkama šiems produktams gaminti. Tik už tokį sutvarkymą būtų apmokama.
Taigi Seime kelią skinasi pataisos, numatančios, kada padangos būtų laikomos perdirbtomis, o kada – tik sutvarkytomis. „Pritarus pataisoms, perpus perpjautos ar supresuotos padangos nebebūtų laikomos perdirbtomis“, – pabrėžia Virginija Vingrienė.
Komiteto posėdyje dalyvavusi Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiutė žadėjo, kad netrukus bus baigtas derinimas ir aplinkos ministras pasirašys du įsakymus dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų bei taršos leidimų išdavimų, kurie padės labiau kontroliuoti padangų tvarkymą.
„Į Lietuvą ateina naujos technologijos, ruošiamasi perdirbti ir gaminti gaminius iš perdirbtų atliekų. Lietuvoje jau yra verslo, kuris yra pasiruošęs gaminti ir žaliavą, ir produktus. Kol kas perdirbimas dažniausiai tik deklaruojamas, o sena įranga gaminama prasta ir žemos kokybės produkcija“, – dėmesį į pokyčius atliekas paverčiant žaliava atkreipia Seimo narė Virginija Vingrienė.
Dabar leidimus apdoroti naudotas padangas turi apie 440 įmonių. Iš jų kelios padangas perdirba. „Akmenės cementas“ jas degina ir gamina energiją.
Užs. Nr. VV-87