Keturios Panevėžio rajono įstaigos tapo šalies mokyklų edukacinių erdvių konkurso nugalėtojomis

Baigėsi Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuojamas šalies mokyklų edukacinių erdvių 2020 metų konkursas. Nacionaliniam etapui buvo atrinkta 80 mokyklų. Jas aplankiusi vertinimo komisija išrinko geriausiai edukacines erdves kuriančias ir naudojančias įstaigas.
Vertinimo komisijoje dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai, ekologai, pedagogai.
Konkurse buvo vertinamos dvi mokyklų kategorijos: jau tapusios konkurso prizininkėmis ir dalyvaujančios pirmą kartą (A ir B kategorijos).
Tarp A kategorijos nugalėtojų pateko keturios Panevėžio rajono įstaigos.
Ikimokyklinio ugdymo mokyklų laimėtojomis paskelbti septyni šalies darželiai, tarp jų – Panevėžio rajono Dembavos vaikų lopšelis-darželis „Smalsutis“ ir Velžio lopšelis-darželis „Šypsenėlė“.
Bendrojo ugdymo mokyklų nugalėtojomis tapo aštuonios Lietuvos mokyklos, tarp jų – Naujamiesčio gimnazija ir Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija.
Naujamiesčio gimnazijos direktorė Daiva Dirsienė gimnazijos „Facebook“ paskyroje rašo: „Dėkoju visiems, padėjusiems ir padedantiems kurti mūsų gimnazijos kitokią, originalią ir išskirtinę edukacinę aplinką.“
Dembavos vaikų lopšelio-darželio „Smalsutis“ kolektyvas edukacinių erdvių kūrimui daug idėjų semiasi iš užsienio.
„Vaikams labai patinka akmenų spiralė, paukščių miestas, vaistažolių pažintinės erdvės. Jas nuolatos papildome, atnaujiname“, – sako direktorė Daina Murauskienė.
Velžio lopšelio-darželio „Šypsenėlė“ direktorė Lilija Miežinienė pasakojo, kad jų edukacinėse erdvėse vaikučiai, įgydami žinių, lavindami vaizduotę, yra aktyvūs veikėjai.
„Vaikai eina nuo vienos edukacinės erdvės prie kitos, išbando įvairias kompetencijas. Turime tyrinėjimo erdvę, konstravimo. Jos yra vaikų mėgstamiausios. Taip pat yra sporto aikštynas, matematikos šalis, kalbos mokymosi erdvė“,– pasakoja direktorė.
Vertinimo komisijos narį Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėją Almantą Kulbį nudžiugino mokytojų, mokyklų vadovų entuziazmas ir pagarba mokiniui, ugdytiniui.
„Nuo darželinuko iki gimnazisto – visiems sudaroma galimybė mokytis įdomioje, nuolat turtinamoje aplinkoje, kur gera ir jauku tiek pamokoje, tiek laisvalaikiu“, – sakė A. Kulbis.
Konkursas organizuojamas kas antrus metus. Jo tikslas – aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę; skatinti mokyklų bendruomenių kūrybiškumą ir savarankiškumą, kuriant mokyklos vidaus ir lauko ir edukacines erdves; ugdyti vaikų ir jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, formuojant mokyklos aplinkos savitumą, kuriant gamtos ir žmogaus sąlyčio aplinkoje zonas; stiprinti bendravimo ir bendradarbiavimo ryšius tarp ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo įstaigų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų, skleisti gerąją patirtį.