27 rugpjūčio, 2020

Europos aikštės stotelės rekonstrukcija: sukurs daugiau erdvės pėstiesiems ir dviratininkams

 

Vieną didžiausių viešojo transporto keleivių srautų Vilniuje sugeneruojančioje Europos aikštės stotelėje vyksta rekonstrukcijos darbai. Panaikinus įvažą ir išplatinus laukimo peroną, įlipti ar išlipti iš autobusų bei troleibusų, o svarbiausia – laukti viešojo transporto – bus kur kas patogiau.

„Daugelį miesto infrastruktūros sprendimų pastaraisiais metais orientuojame į viešojo transporto keleivių skaičiaus auginimą. Laukimo paviljonų patogumas yra viena tų detalių, kurios viešojo transporto naudojimą daro patrauklesnį“, – komentavo Vilniaus miesto mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Europos aikštės stotelės apyvarta yra 10 570 keleivių – mažiausiai tiek žmonių joje apsilanko per parą. Joje stoja 3-iojo G, 4-ojo G, 30-ojo, 43-iojo, 46-ojo, 52-ojo, 56-ojo, 88-ojo, 89-ojo maršrutų autobusai bei 9-ojo ir 19-ojo maršrutų troleibusai. Šie duomenys liudija, kad tai yra viena populiariausių stotelių mieste, bet erdvės laukti ar prasilenkti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto keleivių srautams joje iki šiol stigo, todėl ankštoje stotelėje nebetelpantys viešojo transporto keleiviai neretai trikdė judėjimą dviračių taku.

Panaikinus įvažą ir jos sąskaita praplėtus laukimo peroną, viešasis transportas stos tiesiog A juostoje. Erdvė laukimui prasiplės nuo dabartinių maždaug 3,5 m (ties paviljonu dar mažiau – apie 2 m) iki maždaug 6,5 m (tie paviljonu – apie 5 m), tad grūsties piko metu čia bus tikrai mažiau, o visų eismo dalyvių – pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto naudotojų – srautai netrukdys vieni kitiems.

Iki rugsėjo 3-iosios, kai bus baigti stotelės atnaujinimo darbai, Europos aikštės stotelė perkelta apie 50 m link Kalvarijų, Šeimyniškių g. ir Konstitucijos pr. sankryžos.

Viešojo transporto keleivių laukimo sąlygos ir poreikiai vertinami nuolat – įmonė „Susisiekimo paslaugos“ kasmet atlieka pasitenkinimo viešuoju transportu ir visa jo organizavimo sistema apklausas, renka detalią informaciją, kas patiems keleiviams atrodo pagerėję arba, atvirkščiai, turėtų būti tobulinama. Apklausos rodo, jog didžiajai daliai miestiečių svarbiausi viešojo transporto patrauklumo kriterijai yra kelionės greitis, viešojo transporto parko atnaujinimas, dažniau, patogiau kursuojančios ar talpesnės transporto priemonės, o taip pat ir patogios bei saugios kelionės. Taip pat atliekamos viešojo transporto stotelių inventorizacijos, jog būtų nustatytas įvairių stotelių infrastruktūros elementų sutvarkymo poreikis.

Laukimas viešojo transporto stotelėse yra kelionės dalis, todėl miestas stengiasi sukurti kuo patogesnes sąlygas keleiviams.

Paviljonų dizainas taikomas prie aplinkos

Nuo praėjusių metų pradžios iki dabar įrengta apie 120 vnt. naujų viešojo transporto paviljonų. Vien per šiuos metus viešojo transporto stotelėse įrengta 50 naujų suolų, dar tiek pat planuojama įrengti iki kitų metų vasaros. Šiuo metu 20-yje Vilniaus stotelių planuojami tęstiniai naujų ir modernesnių paviljonų įrengimo darbai – juos baigti planuojama iki šių metų pabaigos.

Pasirašyta sutartis dėl siauresnės konstrukcijos paviljonų, kurie bus įrengiami siauresnėse keleivių laukimo aikštelėse visame mieste – iš viso numatyta 40 tokių paviljonų, kuriuos planuojama įrengti iki kitų metų rudens sezono.

Gerinamas ir viešojo transporto pasiekiamumas – per 2019–2020 m. įrengta virš 30 naujų viešojo transporto stotelių, o iki rugsėjo viešojo transporto tinkle atsiras dar 6 naujos viešojo transporto stotelės – Balsiuose, Balsių g. bei Panerių seniūnijoje, Jaunystės g.

Planuojama atnaujinti keleivių informavimo švieslentes – numatyti jų perdažymo darbai, taip užtikrinant estetišką viešojo transporto stotelių infrastruktūros elementų vaizdą.

Bus užtikrinamas patogesnis priėjimas prie pačių viešojo transporto stotelių, vertinamos galimybės įrengti pėsčiųjų takus.

Pačių keleivių nuomonė ir atsiliepimai nuolat peržiūrimi, jie yra vienas iš kriterijų organizuojant viešojo transporto darbą – naujus tvarkaraščius, viešojo transporto priemonių talpą, taip pat ir stotelių infrastruktūros elementų atnaujinimą bei kitus susisiekimo mieste organizavimo klausimus. Viešojo transporto organizavimo specialistai analizuoja poreikius, stebi tendencijas ir pagal poreikius ir galimybes visuomet atsižvelgia į keleivių pastebėjimus.


21 gruodžio, 2024

Gruodžio 20 d. Vilniaus rajono savivaldybė oficialiai perdavė humanitarinę pagalbą Ukrainai – vieną iš nenaudojamų gaisrinių automobilių. Šis ZIL131 automobilis, […]

20 gruodžio, 2024

Medinės Šnipiškės – istorinė Vilniaus miesto dalis, šiuo metu kelianti daug diskusijų. Kultūros paveldo departamentui patvirtinus Medinių Šnipiškių ribas, nustačius […]

19 gruodžio, 2024

Anksčiau nei planuota baigti Tauro kalno atnaujinimo darbai. Vilniečiai jau gali ruošti rogutes nusileidimams nuo kalno, pasivaikščioti ir poilsiauti prisėdę […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Sostinės taryba kompozitoriui, ilgamečiam berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ vadovui prof. Vytautui Miškiniui suteikė Vilniaus garbės piliečio vardą. Toks įvertinimas […]

17 gruodžio, 2024

Antradienį ant sostinėje esančio Vingio parko pėsčiųjų tilto atidaryta menininko Algio Kriščiūno kurta instaliacija „100 priežasčių tiltas“. Šiuo socialiniu projektu, anot Vilniaus […]

16 gruodžio, 2024

Inovacijoms, technologijoms ar kvalifikuotų specialistų poreikiui imlūs sektoriai keičia mokymo programas. Kaip rodo Užimtumo tarnybos stebėsena, šiemet sparčiau daugėja klientų, […]

14 gruodžio, 2024

Gruodžio 10 d. pasibaigė pusę metų trukęs dekoratyvinės skulptūros „Žygimantas ir Barbora“ idėjos sukūrimo konkursas. Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių biblioteka […]

14 gruodžio, 2024

Šeštadienį Ukrainos centre (UAC) Vilniuje surengta šeimos šventė „Kalėdų stebuklas“. „Susirinkome kartu pasiruošti ypatingam laikotarpiui. Bendrystės, šviesos ir vilties šventei […]

Modesto Endriuškos nuotr.
13 gruodžio, 2024

„Galiausiai civilizacijos žūsta dėl to, kad klauso savo politikų, o ne savo poetų”, – sakė vienas žinomiausių pasaulyje lietuvių kino […]

12 gruodžio, 2024

Vadovavimą Krašto apsaugos ministerijai (KAM) perėmus Dovilei Šakalienei, ketvirtadienį įvyko simbolinė ministrų pasikeitimo ceremonija. Aikštėje prie KAM vykusioje ceremonijoje buvęs […]

12 gruodžio, 2024

Vaiko raida ankstyvaisiais metais yra itin svarbi, nes per šį laikotarpį formuojasi pagrindiniai gebėjimai, socialiniai įgūdžiai ir emocinis intelektas. Todėl […]

10 gruodžio, 2024

Vilniuje, šalia nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos, antradienį įvyko antroji kartvelų palaikymo akcija. Šį kartą į iniciatyvą „Kartu dainoje, kartu Europoje” […]

10 gruodžio, 2024

Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas praeitą savaitę Kyjive susitiko su Ukrainos Aukščiausiosios Rados pirmininku R. Stefančiuku ir Tarpparlamentinių ryšių su […]

9 gruodžio, 2024

Naujų mokyklų ir darželių statyboms Vilniaus bei Šalčininkų rajonuose Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) ketina skirti 113 mln. eurų. […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
8 gruodžio, 2024

Sostinėje nuspręsta įrengti 14 ramaus eismo zonų. Jose transporto eismas bus ribojamas iki 20-30 km/val, o dviratininkai galės judėti bendrame […]

7 gruodžio, 2024

Trys Vilniaus rajono meno ir muzikos mokyklos džiaugiasi svarbiu įvykiu – įstaigos pirmą kartą aprūpintos transporto priemonėmis. Nauji ir modernūs […]

7 gruodžio, 2024

Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi […]

4 gruodžio, 2024

Antradienį, gruodžio 3 dieną, Pikeliškėse, Vilniaus rajone, atidaryti pirmieji šios savivaldybės įsteigti grupinio gyvenimo namai (GGN), skirti asmenims, turintiems intelekto […]

2 gruodžio, 2024

Nuo gruodžio 2 d. pradedamas vykdyti Vilniaus mažos taršos zonos pilotinis projektas, kuris sieks išbandyti mažos taršos zonos veikimo principus […]