10 lapkričio, 2020

Per visą pandemiją dirbanti Goda: „Sau pasikartoju klausimą, kad jeigu ne aš, tai kas kitas?“

„Tai yra mano pareiga keleiviams“, – apie savo darbą šiuo sudėtingu laikotarpiu pasakoja konduktorių komandos vadovė Goda. „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovėje „LTG Link“ dvejus metus dirbanti Goda neseniai pakilo karjeros laiptais – visgi pagrindiniu tikslu, kaip pati įvardija, tebėra rūpestis keleivių aptarnavimu ir jų saugumu.

Goda papasakojo, kaip atrodo jos darbo diena, – koks pasiruošimas ir saugumo priemonės dabar būtinos prieš reisą ir ką atsiminti privalo traukinių keleiviai.

Kokias keleivių nuotaikas šiuo metu pastebi?

Keleiviai yra ramesni nei pirmosios koronaviruso bangos metu. Tai suprantama – dabar jau turime daugiau informacijos apie šį susirgimą, be to, susidarė tam tikra nauja rutina, kai kasdieniais palydovais tapo apsauginės veido kaukės ir dezinfekcinis rankų skystis. Be to, keleiviai tapo labiau pilietiški, sudrausmina tuos, kurie neteisingai dėvi kaukes. Esame už tai labai dėkingi, nes, deja, atsiranda piktybiškų žmonių, kurie tik praėjus konduktoriui, iš po kaukės iškiša nosį. Raginame keleivius apie tokius atvejus pasakyti konduktoriui, jį susistabdžius, jei patiems pažeidėją drausminti nemalonu. Mes tam ir esame, kad jums padėtume kelionės metu.

Smalsu – kaip  su visomis papildomomis saugumo priemonėmis atrodo tavo darbo diena?

Pirmas žingsnis visiems konduktoriams ar jų komandų vadovams – atsikėlus namuose, prieš ruošiantis į reisą, įsivertini, kaip jautiesi, ar nėra kad ir menkiausių peršalimo simptomų. Jeigu viskas gerai, atvykstame į darbo vietą, joje – dezinfekuojame rankas ir pasimatuojame temperatūrą. Tada apgalvojame maršrutą, jo trukmę, pasiimame papildomų apsauginių priemonių, kad jas ilgesnės kelionės metu galėtume reguliariai pasikeisti.

Kas dar svarbu – patys traukiniai kasdien nuodugniai valomi dezinfekcinėmis priemonėmis, ilgiau vėdinami, o juose prie kiekvienų durų įrengti dezinfekcinio skysčio, skirto rankoms, dozatoriai – keleivius, įlipant į traukinį, raginame būtinai dezinfekuoti rankas.

Kas tave pačią įkvepia, padrąsina kasdien keliauti į darbą šiuo nenuspėjamu laikotarpiu?

Mane į priekį veda mano pareigos jausmas, nes mūsų, konduktorių, darbas kelionės metu labai svarbus – turime pasirūpinti keleivių komfortu, saugumu. Tiesiog sau pasikartoju klausimą, kad jeigu ne aš, tai kas kitas? Kaip tada keleiviai pasieks reikiamą tikslą? Tai – atsakomybė ir pilietiškumas viename.

O kodėl apskritai pasirinkai konduktorės darbą? Kas patraukė dėmesį ir pagalvojai – pabandysiu?

Jau apie aštuonerius metus dirbu klientų aptarnavimo sferoje – bet norėjosi kažko naujo. Man asmeniškai patinka vis kitoje aplinkoje aptarnauti klientus, stebėti pokyčius ir taip pačiai tobulėti. Pamačiusi konduktorės darbo skelbimą, nutariau išbandyti savo jėgas čia.

Po dviejų metų darbo galiu pasidžiaugti ir karjeros šuoliu – tapau konduktorių komandos vadove. Atsirado daugiau atsakomybių, bet apie pusė darbo laiko vis dar praleidžiu traukiniuose, padėdama savo komandai kuo geriau aptarnauti keleivius, rūpintis jų saugumu. Esu atsakinga už savo komandos, 16 žmonių, profesinį augimą.

Tavo nuomone, kaip atrodys kelionės traukiniais po metų? Ar jau būsime grįžę į įprastas vėžes, o gal kai kurie aspektai taps naująja norma?

Jei dabar susiimsime ir laikysimės taisyklių – besijausdami prastai liksime namuose, tinkamai dėvėsime apsaugines veido kaukes – ir elgsimės pilietiškai, sudrausmindami pažeidėjus, tuomet situacija gali po truputį grįžti į įprastas vėžes. Bet tai – mūsų visų bendras darbas ir bendra atsakomybė.

Yra asmenų, kurie koronaviruso grėsmę sumenkina ir netinkamai dėvi veido apsaugos priemones. Deja, kartais, keliaudami traukiniais, jie taip pat nepaiso reikalavimų ir nosį po kauke paslepia tik tada, kai pastebi konduktorių (-ę). Kaip pakeisti šią situaciją?

Deja, taip, kaip minėjau, yra žmonių, kurie kaukę teisingai užsideda tik tada, kai pamato konduktorių. Bet čia padėti gali pilietiški keleiviai – drąsiai susistabdykite mus ir pasakykite, jei matote, kad vienas ar kitas keleivis kaukę dėvi netinkamai. Svarbu, kad apie tai sužinotume reiso metu, nes kai apie tokį elgesį išgirstame po jo – šaukštai po pietų. O reiso metu galime reaguoti ir pasirūpinti kelionės saugumu, skirdami papildomą dėmesį tiems, kurie bango piktybiškai gudrauti. Mes ir dirbame tam, kad jūsų kelionės būtų saugios.


23 gruodžio, 2024

Eglės – neatsiejamas šv. Kalėdų simbolis. Be jų sunkiai įsivaizduojamas ir pačios Lietuvos kraštovaizdis. Tačiau mokslininkai šių medžių likimą piešia […]

23 gruodžio, 2024

Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni sekmadienį aplankė Lietuvoje dislokuotą savo šalies karinį kontingentą, vykdantį NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse, […]

20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

20 gruodžio, 2024

Uostamiestyje sukčiai iš žmonių išviliojo 9,2 tūkst. eurų, pranešė policija. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato duomenimis, ketvirtadienį pradėtas tyrimas pagal […]

19 gruodžio, 2024

Seimas pakoregavo buvusios kadencijos parlamentarų sudarytą 2026 metais minimų Lietuvai svarbių įvykių, asmenybių sukakčių ir kitų atmintinų datų sąrašą. Tokią […]

19 gruodžio, 2024

Ketvirtadienį Gargžduose užsidegė elektra varomas autobusas. Kaip Eltai teigė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD), transporto priemonė užsiliepsnojo popietę, įkrovimo […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Vestuvės – tai viena gražiausių ir svarbiausių dienų poros gyvenime. Tačiau šiandienos visuomenėje jos dažnai tampa ne tik šventė, bet […]

19 gruodžio, 2024

Ketvirtadienį Seimas priėmė kitų metų valstybės biudžeto projektą. Jį pasirašyti dar turės šalies vadovas Gitanas Nausėda. „Už“ 2025-2027 metų šalies […]

19 gruodžio, 2024

Gruodžio pabaigoje Šakių, Kupiškio ir Kauno rajonuose uždaromi paskutiniai vaikų globos namai. Juose gyvenantys tėvų globos netekę vaikai perkelti į […]

18 gruodžio, 2024

Europos vadovai svarsto galimybę paskelbus paliaubas arba sudarius taikos sutartį pasiųsti į Ukrainą karinį kontingentą, kurį galėtų sudaryti iki 100 […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) Aplinkos būklės analitikos centro specialistai parengė naują interaktyvią švieslentę, kurioje pateikiami duomenys apie kelių transporto sektoriaus […]

17 gruodžio, 2024

Išimties tvarka Lietuvos pilietybę įgijusi ledo čiuožėja Allison Reed antradienį Lietuvos ambasadoje Kanadoje prisiekė Lietuvos valstybei. „Nuoširdžiai sveikiname Allison Reed! […]

17 gruodžio, 2024

Antradienį ant sostinėje esančio Vingio parko pėsčiųjų tilto atidaryta menininko Algio Kriščiūno kurta instaliacija „100 priežasčių tiltas“. Šiuo socialiniu projektu, anot Vilniaus […]

17 gruodžio, 2024

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, daugiausia tragiškų gaisrų kyla antrąją gruodžio mėnesio pusę. Kaip rodo praėjusių 3 metų gaisrų […]

17 gruodžio, 2024

Kauno miesto taryba pritarė, kad kitą pavasarį Dariaus ir Girėno stadione esanti veja būtų pakeista rulonine hibridine žole. Kaip skelbiama […]

17 gruodžio, 2024

Seimo sprendimą Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ suteikti valstybės pripažinimą šios bendrijos krivė Inija Trinkūnienė vadina istoriniu įvykiu, kuris, anot […]

17 gruodžio, 2024

„Nemuno aušros“ gretose pastarosiomis dienomis aptarta ir svarstoma galimybė trauktis iš valdančiosios koalicijos. Eltos žiniomis, šią idėją valdančios partijos kolegoms […]

17 gruodžio, 2024

Pastarąją parą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) 213 kartų vyko šalinti ant pastatų, važiuojamosios kelio dalies ir šaligatvių nuvirtusių […]