Kam reikalinga oro srauto matuoklė ir kada ją keisti?

Oro srauto matuoklė (ang. Mass air flow sensor, MAF sensor) – daviklis, matuojantis oro masę patenkančią į vidaus degimo variklį. Pagal šio daviklio signalą automobilio kompiuteris (ECU) apskaičiuoja reikalingą įpurkšti kuro kiekį. Dyzeliniuose varikliuose taip kontroliuojama ir išmetamų dujų recirkuliacija. Oro srauto matuoklę dažniausiai rasite prie oro filtro – filtruotas oras praeina pro matuoklį ir toliau keliauja į automobilio įsiurbimo kolektorių.
Šiuolaikiniuose automobiliuose dažniausiai naudojamas įkaitusio laido jutiklis. Oro srauto matuoklėje yra plonas elektros srove kaitinamas laidas, o šalia jo sumontuotas daviklis, kuris matuoja oro temperatūrą. Kai variklis dirba laisvąja eiga, per laidą patenka nedidelis oro kiekis, todėl teka silpna oro srovė. Paspaudus greičio pedalą atsidaro droselinė sklendė ir didesnis oro srautas keliauja per įkaitusį laidą. Kad laidas būtų išlaikytas įkaitintas, kuo oro srovė yra stipresnė, tuo stipresnė turi būti ir elektros srovė. Oro srauto matuoklės viduje esanti mikroschema elektros srovę paverčia skaitmeniniu signalu ir siunčia ją į variklio kompiuterį. ECU naudoja signalą apskaičiuoti, kiek kuro reikia įpurkšti, kad būtų išlaikytas optimalus oro ir degalų santykis.
Dėl kokių priežasčių genda oro srauto matuoklė?
Kaip ir visos automobilio dalys, oro srauto matuoklė nėra amžina, ir net tvarkinguose automobiliuose gali sugesti be jokios priežasties. Paprastai, oro srauto matuoklės netarnauja daugiau nei 150 000 km.
Dažniausiai pasitaikančios gedimo priežastys yra šios:
- Bandymas didele oro srove prapūsti oro filtro dėžę arba patį matuoklį
- Bandymas oro srovės matuoklį plauti kokias nors skysčiais, arba vandeniui patekus į oro filtrą, iš kurio toliau keliauja į jutiklį ir šį sugadina
- Įjungus degimą arba veikiant varikliui, atjungus laidus nuo matuoklės, sugenda dėl įtampos šuolio; sugadinti taip pat gali ir padidėjusi įtampa dėl generatoriaus gedimo
- Esant nesandariai, skylėtai oro žarnai, kai į automobilio įsiurbimą patenka nefiltruotas oras; taip pat dėl užteršto, nesandaraus, prastos kokybės oro filtro, kuris blogai išfiltruoja ore esančias dulkes – dideliu greičiu lėkdamos per oro srauto matuoklę sugadina jautrų jutiklio elementą.
Sugedusios oro srauto matuoklės požymiai
Užteršta arba sugedusi oro srauto matuoklė tinkamai nematuoja oro srauto ir neapskaičiuoja reikiamo įpurkšti degalų kiekio.
- Šviečianti Check Engine lemputė. Lemputė gali užsidegti dėl įvairių priežasčių, bet atlikus kompiuterinę diagnostiką ir gavus klaidos kodus tarp P0100 ir P0104 nurodoma, kad kažkas negerai su jutikliu. Kodai P0171 ir P0174 signalizuoja oro srauto matuoklės gedimą.
- Nuspaudus greičio pedalą variklis nedidina apsukų, arba tik iki tam tikros ribos; pradėjus važiuoti automobilis trūkčioja, nestabili laisvoji eiga.
- Neužsivedantis variklis. Pirmiausia reikia įsitikinti, jog tai nėra žvakės ar akumuliatorius, jungiant degimą starteris sukasi. Dėl neveikiančio jutiklio automobilio kompiuteris negali išmatuoti patenkančio oro srauto, todėl netinkamai maišosi oras ir degalai.
- Padidėjęs degalų sunaudojimas, padidėjęs dūmingumas (ir išmetami juodi dūmai), atsiradęs nesudegusio kuro kvapas. Pažeista arba užteršta oro srauto matuoklė siunčia neteisingą informaciją į ECU (automobilio kompiuterį), todėl neteisingai įvertinus oro srautą įpurškiama per daug degalų.
Ieškote naujos oro srauto matuoklės?
Pagrindinė klaida, ieškoti panaudotų jutiklių vadinamuosiuose ,,šrotuose’’. Greičiausiai tai bus nebeveikiantis jutiklis, arba jutiklis, beveik pasiekęs gyvavimo pabaigą. Taip pat, pirkdami nekokybišką oro srauto matuoklę rizikuojate, kad ši detalė gyvuos trumpesnį laiką arba suges. Pirkdami iš auto prekių parduotuvės būsite tikri, kad įsigijate kokybišką ir sertifikuotą produktą. Pirkdami auto dalis internetu naują oro srauto matuoklę įsigysite patogiu būdu.