Sostinės Pilaitės prospekto ir Elbingo gatvės sankryžos tiesimas – išsaugant medžių alėją
Vilniaus Pilaitės bendruomenė susirūpino, kad tiesiant dviračių taką Pilaitės prospekto ir Elbingo gatvių sankryžoje bus pašalinta prieš 40 metų pasodinta beržų alėja. Vilniaus savivaldybės specialistai ramina – alėja išliks, o gyventojai turės patogesnę sankryžą.
„Girdime gyventojų nuogąstavimus ir užtikriname, kad beržų alėja išliks. Ieškojome sprendimų, kaip išsaugoti kuo daugiau sveikų medžių. Kadangi kyla klausimų, kviečiame susitikti su Vilniaus miesto savivaldybės atstovais, projektuotojais. Parodysime projektą ir išsamiai atsakysime į gyventojų klausimus“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Miestovaizdžio skyriaus vedėja Ramunė Baniulienė.
Susitikimas su vilniečiais dėl Pilaitės pr. ir Elbingo g. sankryžos įrengimo vyks spalio 28 d. 15 val. nuotoliniu būdu. Prisijungimo nuoroda https://bit.ly/3FikcIF („Teams“ programa).
Pirminiame Pilaitės prospekto ir Elbingo gatvės sankryžos statybos projekte buvo numatyta, kad dėl naujai projektuojamo dviračių tako alėjoje reikės šalinti 8 beržus. Sostinės želdynų specialistai tarėsi su projektuotojais, svarstė, kaip būtų galima išsaugoti kuo daugiau sveikų medžių. Priimtas sprendimas pakoreguoti projektą: važiuojamąją dalį patraukti iki vieno metro toliau nuo medžių. Taip bus išsaugoti dar keturi medžiai, o esamiems pagerinamos sąlygos, nes važiuojamoji dalis nebus taip arti šių medžių.
Savo nuomonę dėl medžių šalinimo turėjo pateikti ir nepriklausoma Visuomeninė želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija. Ji apžiūrėjo medžius, tačiau išvadų per nustatytą laikotarpį – 20 darbo dienų – taip ir nepateikė. Galutinį sprendimą dėl medžių šalinimo priima Vilniaus miesto savivaldybės Atskirųjų želdynų projektų derinimo darbo grupė.
Įrengiant sankryžą iš viso bus šalinami 49 medžiai. Tarp jų nemažai invazinių baltažiedžių robinijų ir savaiminių sąžalynų, 14 – saugotini medžiai. 25 medžiai bus persodinti. Medžių nukirtimas bus kompensuojamas laikantis Vilniaus mieste taikomo želdynų kompensavimo principo – kertamo medžio diametras kompensuojamas tokia pat sodinamų medžių diametrų suma, papildomai numatoma galimybė kompensuoti krūmų masyvais.
Įrengti sankryžą nutarta atsižvelgus į pačių gyventojų prašymą. Elbingo gatvėje sparčiai statomi nauji gyvenamieji kvartalai. Didėja ir transporto srautai, todėl siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą buvo numatyta sankryža.
Įrengus sankryžą važiuojant Sudervės kryptimi į Elbingo g. norintys pasukti į kairę galės tai padaryti iš naujai įrengtos lėtėjimo juostos. Sukantiems iš Elbingo g. į Pilaitės pr. bus įrengta greitėjimo juosta. Panaikinamas kairysis posūkis (važiuojant Sudervės kryptimi) į Vilniaus miesto didelių gabaritų surinkimo aikštelę. Saugumo salele atskiriami skirtingų krypčių eismo srautai.
Pietinėje Pilaitės pr. dalyje numatyta įrengti atskirus pėsčiųjų ir dviračių takus.
Sankryžos tarp Elbingo g. ir Pilaitės pr. projektas visuomenei buvo pristatytas 2020 m. pradžioje. Gyventojai jam pritarė, vertindami, kad sankryža bus patogi eismo dalyviams. Darbai prasidės dar šiais metais. Sankryža įrengiama statytojo UAB „Celijus“ lėšomis.