Skrydžio vėlavimo kompensacijos – ką svarbu žinoti?
Šiandien kelionės lėktuvu tapo mūsų kasdienybe – skrydžių bilietus įsigyjame planuodami atostogas, su verslu susijusias keliones, lankome užsienyje gyvenančius draugus ir gimines. Ne visuomet pavyksta į tikslo vietą nukakti vienu skrydžiu, kartais tenka ieškoti vadinamųjų jungiamųjų skrydžių ir kažkurioje šalyje persėsti į kitą lėktuvą. Kartais tai tiesiog pigesnis pasirinkimas. Tie, kuriems teko susidurti su skrydžių atidėjimu ar vėlavimu, žino, kad tai ne visuomet atsieina papildoma valanda oro uoste – kartais tenka keisti planus, ieškoti naujų skrydžių ir išleisti kur kas daugiau, nei planuota. Tačiau net ir itin nemaloniose situacijose svarbu prisiminti, kad yra galimybė gauti kompensaciją ar net pateikti ieškinį dėl žalos atlyginimo.
Kada galima tikėtis kompensacijos už skrydžio vėlavimą?
Kaip ir kreipiantis dėl bet kokios žalos atlyginimo, visuomet svarbios individualios aplinkybės. Žinoma, nuo jų priklauso ir kompensacijos dydis. Yra tam tikri momentai, kurie rodo, kad galite tikėtis kompensacijos už patirtus nuostolius. Pavyzdžiui, jeigu skrydis vėlavo daugiau nei kelias valandas ir buvo atidėtas būtent dėl oro linijų kompanijos kaltės. Didelis vėlavimo laiko tarpas gali reikšti praleistus kitus skrydžius ir papildomas išlaidas. Jeigu aplinkybės nėra tokios paprastos ar susiduriate su iššūkiais bendraudami su oro linijų atstovais, individualų atvejį ir susijusias aplinkybes greitai ir objektyviai įvertinti padeda tokius klausimus kasdien sprendžiantys ir nukentėjusius konsultuojantys teisininkai.
Jeigu teikiamas ieškinys (pavyzdžiui, oro linijoms nesutikus suteikti kompensacijos ar suteikus žalos neatspindinčią sumą), advokatai vertina, kokios oro linijų kompanijos paslaugomis naudojotės, iš kokios šalies turėjo įvykti skrydis ir daugelį kitų niuansų. Keliaujant iš Lietuvos į kitas užsienio šalis, neretai pirmąja stotele tampa Jungtinėje Karalystėje esantys oro uostai. O ir šiose šalyse gyvenantys tautiečiai dažnai naudojasi galimybe iš, pavyzdžiui, Anglijos oro uostų, pigiau nuskristi į kitas šalis. Lietuvių advokatai Anglijoje pasakoja, kad ieškiniai dėl skrydžių vėlavimų – dažnas reiškinys.
Koks procesas laukia?
Kreiptis dėl kompensacijos už atidėtą ar vėluojantį skrydį pirmiausia turėtumėte patys – nemaža dalis oro linijų kompanijų suteikia galimybę užpildyti pretenzijų formą internetu patiems arba kreiptis į klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojus, kurie tai padaro už jus. Žinoma, ir interneto platybėse galima rasti informacinių gidų, kaip žingsnis po žingsnio pateikti pretenzijas oro linijų kompanijoms.
Vis dėlto, ne visuomet aplinkybės yra aiškios, o ir oro linijų bendrovės gali atmesti prašymą išmokėti kompensaciją. Tokiu atveju, jeigu įtariate, kad atsisakyta nepagrįstai ar situacija įvertinta nesąžiningai, verta kreiptis į teisininkus, kurie specializuojasi su aviacijos paslaugomis susijusių ieškinių srityje. Tiesa, tokį ieškinį galima pateikti tiek patiems, tiek su teisininkais. Turėkite omenyje, kad specifinėje srityje kasdien dirbantys specialistai yra sukaupę praversiantį žinių ir patirties bagažą, kuris leis sutaupyti laiko ir, tikėtina, pinigų ieškant atsakymų. Galiausiai, leis objektyviai įvertinti, ko galite tikėtis ir ar verta tokį ieškinį teikti.
Kalbant jau apie ieškinio pateikimo procesą, jeigu keblioje situacijoje jį nuspręsite pateikti su teisininkais, pats procesas, tikėtina, bus paprastas. Žinoma, viskas priklauso nuo skrydžio tikslo, oro linijų kompanijos ir kitų momentų. Svarbiausia, turėti įrodymus, kad buvo įsigytas būtent vėlavusio ar atidėto skrydžio bilietas, o visu kitu – pasirūpina teisininkai.
Nepriklausomai nuo skrydžio vėlavimo aplinkybių, svarbu aiškiai žinoti savo teises. Kadangi skrydžių vėlavimas yra gana dažna problema, šios sprendimo būdai vis garsiau aptariami, atsakingiau pristatomi. Vis ieškoma ir efektyvesnių vartotojų informavimo priemonių. Vis dėlto, jeigu tikėtosios kompensacijos nepavyksta gauti užpildžius pretenzijų formą ar situaciją išdėsčius įmonės atstovams, verta pasikalbėti ir su teisininkais.