Šią vasarą ištirpo lyg ledai: lietuviai nuo lentynų išgraibstė belaides kolonėles ir vaikiškus išmaniuosius laikrodžius
Vis dažnesnio lietuvio atostogų krepšyje – muzika ir ryšio priemonės vaikams. Tokias šiųmetės vasaros tendencijas atspindi naujausia „Telia“ statistika, kurioje stebimi įspūdingai išaugę belaidžių garso kolonėlių ir vaikiškų išmaniųjų laikrodžių pardavimai. Bendrovės atstovų teigimu, šiuos pokyčius labiausiai nulėmė šiltuoju metų sezonu tradiciškai augantis žmonių mobilumas bei didėjantis susirūpinimas mažųjų saugumu.
„Jei nauji televizoriai ir kompiuteriai yra labiau šaltojo metų sezono atributai, nešiojami garsiakalbiai ir dėvimi įrenginiai vaikams, kaip ledai, yra tikra vasaros klasika. Tam sudėtingų paaiškinimų nereikia – vasarą daugelis turi daugiau laiko kelionėms į gamtą ir susitikimams su draugais, kur norisi kokybiško muzikinio fono ir telefono garsiakalbių pajėgumo nebepakanka. Taip pat tėvai vaikus išleidžia į įvairias vasaros stovyklos ar tiesiog dažniau pažaisti į kiemą bei nori sprendimo jų buvimo vietos stebėjimui ir galimybės susisiekti. Prie minėtų prietaisų populiarumo greičiausiai prisideda ir tai, jog jie yra kur kas labiau prieinami, nei išmanieji telefonai“, – komentuoja „Telia“ įrangos priedų kategorijos vadovė Asta Aukštaitė.
Muzika ir į pajūrį, ir į sodybą
A.Aukštaitė juokauja, kad belaidžių garso kolonėlių pardavimai netgi savotiškai gali atstoti orų prognozę – jie pradeda kilti keliskart, vos rimčiau atšilus orams, dažniausiai jau balandį. Skaičiuojama, kad, šiemet tam tikrų garsiakalbių nuo pavasario iki birželio pabaigos buvo parduota net iki 8 kartų daugiau, nei žiemą.
„Nors per pastaruosius kelerius metus vidiniai išmaniųjų telefonų garsiakalbiai patobulėjo tiek, kad per juos be didesnio diskomforto galime klausytis muzikos duše ar žiūrėti vaizdo įrašus, atviroje erdvėje jų pajėgumo vis dar maža. Dėl šios priežasties žmonės „Bluetooth“ kolonėles perka ne kasdieniam naudojimui, o būtent vykdami į gamtą, paplūdimį ar vakarėlį sodyboje. Žinoma, pačios belaidės kolonėlės per šį laikotarpį taip pat nestovėjo vietoje. Pastarųjų metų modeliai aprūpinti „Bluetooth 5“ technologija, leidžiančia nuo telefono nutolti nebe 10, o 30 metrų ar net didesniu atstumu, geba groti garsiau, neaukojant korpuso kompaktiškumo, bei gali pasigirti daug ištvermingesnėmis baterijomis, kurios nepertraukiamai gali groti net iki paros“, – pažymi ekspertė.
Siekiant nepasimesti skirtingų garso gaminių gausoje, pašnekovas belaidę kolonėlę rekomenduoja rinktis pagal jos naudojimo scenarijų, nulemiantį svarbiausius reikalavimus. Pavyzdžiui, „JBL Flip 6“ ir kiek didesnę bateriją turintis jo giminaitis „JBL Charge 5“ pasižymi IP67 atsparumu vandeniui ir dulkėms bei yra pakankamai kompaktiški, kad tilptų paplūdimio krepšyje, todėl itin tinka vykstant prie jūros ar ežero. Tuo metu organizuojant vakarėlį sodyboje ar didesnį renginį, geriau pasidairyti į „JBL Partybox Encore“ ar „JBL Partybox 310“ – jie sunkesni ir mažiau patogūs transportuoti, tačiau tai kompensuoja 3 ar net beveik 10 kartų didesniu garsumu bei tokiomis žmonių susibūrimus praskaidrinančiomis funkcijomis, kaip šviesų efektai ar mikrofono įvestis karaoke mėgėjams.
Vasarinis laikrodžių bumas
Kiek didesniu netikėtumu šiemet tapo dar ganėtinai naujo tipo įrenginių – vaikiškų išmaniųjų laikrodžių – populiarumo šuolis. Gegužę jų prekybos apimtys augo net 10 kartų ir aplenkė kitus tradicinius pikus – mokslo metų pradžios ir kalėdinių dovanų pirkimo laikotarpius. Įdomu tai, jog tokius gausius pardavimus pavyko pasiekti prekyboje esant vos vienam modeliui – „Gudrutis Super-G Active Pro“.
„Tėvai nelieka abejingi viešojoje erdvėje vis nuskambantiems vaikų dingimo atvejams ir ieško priemonių, kurios leistų nuolat palaikyti ryšį su savo atžalomis. Tai aktualu ne tik vasarą įsibėgėjančio vaikų stovyklų sezono metu, bet ir tada, kai pastarieji tiesiog išeina pas draugus ar žaisti į lauką. Vaikiškas išmanusis laikrodis yra lyg aukso viduriukas tarp kur kas brangiau kainuojančio išmaniojo telefono, kurį mažasis galėtų pamesti ar sudaužyti, ar kokio nors GPS sekiklio, kuris suteiktų galimybę stebėti vaiko buvimo vietą, bet reikalui esant neleistų su juo pasikalbėti“, – vaikiškų laikrodžių populiarumo motyvus komentuoja A. Aukštaitė.
„Gudrutis Super-G Active Pro“ siūlo visą funkcionalumą, kurio pageidauja daugelis tėvų. Dėl įmontuotos priekinės kameros naujausio modelio laikrodžiu galima skambinti ne tik balso skambučiais, bet ir vaizdu, tėvų išmaniajame realiu laiku stebėti, kur yra vaikas, o talpi baterija užtikrina, kad įrenginys neišsikraus dienos eigoje. Laikrodyje įdiegti jutikliai papildomai leidžia sekti vaiko aktyvumą, pasitelkiant žingsnių skaičiavimą bei pulso ir temperatūros matavimą.
Vis dėlto „Telia“ atstovė pastebi, jog atėjus vasarai laikrodžiais susigundė ne tik vaikų tėveliai, bet ir patys suaugusieji. Remiantis operatoriaus statistika, išmaniųjų laikrodžių su eSIM funkcionalumu pardavimai, prasidėjus šiltajam sezonui, augo maždaug du kartus, o populiariausi jų modeliai buvo „Apple Watch SE 2 LTE 40mm“, „Apple Watch Series 8 LTE 45mm“, „Apple Watch Series 8 LTE 41mm“ ir „Samsung Galaxy Watch5 LTE 40mm“. Įdomu tai, jog tarp šiųmečių laikrodžių spalvų dominavo kreminė ir auksinė – jų parduota maždaug triskart daugiau, nei pilkų ir sidabrinių kartu sudėjus.