Comenius projekto tęsinys Ispanijoje
Gegužės 3-9 d. Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazijos mokiniai Gustina Norkutė, Ugnė Žulpaitė, Emilija Petrauskaitė, Emilija Kuisytė, Nikodemas Vytuvis su mokytojais Aušra Zongailiene, Vida Šveikauskiene, Virginija Kariniauskiene, Dalia Navickiene, Valdu Geču dalyvavo Comenius projekto ,,Future me!“ (projektas finansuojamas iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią administruoja Švietimo mainų ir paramos fondas (ŠMPF) baigiamajame partnerių susitikime Ispanijoje (Astūrija) , Villaviciosa miesto mokykloje. Šio susitikimo tikslas – kūrybiškumas.
Be mūsų gimnazijos ir I.S.E. Victor Garcia de la Concha (Ispanija) mokyklos, šiame projekte dalyvauja Leine-Schule Neustadt (Vokietija), Lumijoki school (Suomija), Suininlahti school (Suomija), Flatestad skole (Norvegija). Beje, dėl atidėto skrydžio Norvegijos delegacija į susitikimą neatvyko.
Šeimininkai parengė turiningą programą. Jau pirmąją vizito dieną susipažinome su I.S.E. Victor Garcia de la Concha mokykla, aplankėme natūralaus gamtovaizdžio draustinį, išgirdome Villaviciosa miesto istoriją. Po pietų mokytojai keliavome po Chichoną (Gijon). Tai nuostabus uostamiestis Astūrijoje, prie Biskajos įlankos, netoli Ovjedo. Eksportuojama anglis, varis, geležis, cinkas, kiti mineralai, žemės ūkio produktai. Išvystyta tekstilės, cukraus, tabako, chemijos, stiklo, porceliano pramonė.
Antrąją dieną vyko šiltas priėmimas I.S.E. Victor Garcia de la Concha mokyloje: svečius pasveikino dūdmaišininkai, šokėjos, mokyklos direktorius, delegacijos apsikeitė atminimo dovanomis. Po to kiekvienos šalies mokiniai pristatė žymiausius savo šalies žmones, įspūdingiausias vietas. Mūsų gimnazijos mokiniai papasakojo apie Mažosios Lietuvos paveikslų sodą Bitėnuose. Džiugu, kad tarp pristatytų paveikslų buvo ir mūsų gimnazijos mokytojos Virginijos Kariniauskienės paveikslas „Atmintis“. Įdomus ir šiltas priėmimas vyko Villaviciosa merijoje. Pietaujant teko paragauti ir nacionalinį Ispanijos patiekalą fabadą.
Trečiąją dieną kartu su mokiniais keliavome į Ribadeselją – miestelį Ispanijos šiaurėje, Astūrijoje, Atlanto vandenyno pakrantėje, abipus Selijos upės žiočių. Čia aplankėme Tito Bustillo muziejų bei urvus, kuriuose ne tik gausu stalaktitų ir stalagmitų, bet yra išlikusių labai vertingų ir įspūdingų paleolito laikų piešinių. Vakare mokytojams buvo suorganizuota ekskursija į Casa Trabanco sidro gamyklą, kurioje sužinojome apie ilgą ir gana sudėtingą sidro gamybos procesą.
Ketvirtoji diena buvo ne mažiau įspūdinga ir turininga. Ir mokytojai, ir mokiniai aplankėme Nacionalinį anglies institutą – didžiausią tyrimų institutą Ispanijoje. Instituto veikla nukreipta į anglies išgavimą, pritaikymą ir panaudojimą taip, kad nekenktų aplinkai, jos neterštų. Jų sukurta produkcija pigi, ekologiška, lengvai yranti, neteršianti aplinkos. Bandoma pagaminti (nors ir nedidelio galingumo) baterijas, kuriose nenaudojamas litis. Institutas bendradarbiauja su kompanijomis, tiekiančiomis energiją. Svarbu tai, kad institute dirba daug perspektyvių, jaunų žmonių, būsimų mokslininkų. Aplankėme ir Ovjedo miestą. Tai miestas šiaurės vakarų Ispanijoje, Astūrijos regiono sostinė. Čia išvystyta maisto, tekstilės, ginklų, chemijos, metalo pramonė, gera susisiekimo infrastruktūra, apylinkėse vyrauja žemės ūkis ir kalnakasyba. Mieste yra kelios viduramžių bažnyčios, gotikinė Ovjedo katedra, universitetas (nuo 1608 m.), archeologijos muziejus. Įspūdingas vidury miesto 8 hektarų Francisco parkas, kuriuo Ovjedo miestas labai didžiuojasi.
Be pažintinės, mokiniams buvo organizuojama ir kitokia veikla: jie dalyvavo chemijos, matematikos, ispanų kalbos pamokose. Labiausiai jiems patiko ispanų kalbos pamokos. Paskutinę dieną mokykloje buvo vykdomas kūrybiškumo projektas. Įvairiose mokyklos erdvėse mokiniai atliko komandines užduotis. Šių užduočių tikslas buvo išmokti dirbti komandoje, taip pat tobulinti anglų kalbą. Užduotys buvo įvairios, pavyzdžiui: sugalvoti, kaip išmesti kiaušinį iš pirmo aukšto jo nesudaužius, nupiešti ypatingų galių turinčią pabaisą ir parašyti, kokiomis savybėmis ji gali pasižymėti. Vėliau dalyvavo viktorinoje apie garsius Europos žmones. Šio žaidimo – projekto metu mokiniai dar aktyviau bendravo su kitų šalių atstovais, mokėsi dirbti grupėmis, kurti kolektyvinius darbus. Įgyta patirtis ir įspūdžiai yra labai vertingi.
Taigi, viešnagė baigėsi, išvykome namo, tačiau dar ilgai lydės šiltos naujų draugų šypsenos, įspūdingos Ispanijos gamtos vaizdai, patirti įspūdžiai. Comenius projektas suteikė mokiniams galimybę pažinti kitas šalis, jų kultūrą, patobulinti anglų kalbos, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, paskatino galvoti apie profesijos pasirinkimą.