Plastikinių pakuočių gamintoja didelį dėmesį skiria ekologijai: išlaikyti konkurencingumą ir laikytis žaliojo kurso verslui padeda ES investicijos
Prieš daugiau nei 20 metų mažame sandėlyje veiklą pradėjusi plastikinių pakuočių gamintoja „Plastiksė“ šiandien – tarptautinis verslas, teikiantis novatoriškus pakuočių sprendimus didžiausioms Lietuvos ir užsienio bendrovėms. Vievyje įsikūrusi gamykla per mėnesį pagamina per 10 mln. vienetų PET pakuočių, kurios iškeliauja į įvairias Europos šalis, Aziją ir netgi Šiaurės Ameriką.
Siekdama dar labiau didinti darbo našumą ir konkurencingumą tiek vietos, tiek tarptautinėse rinkose, „Plastiksė“ pasinaudojo Inovacijų agentūros priemone „Pramonės skaitmeninimas LT“ ir įsigijo modernią įrangą, padėsiančią automatizuoti gamybos procesus bei užtikrinti dar tvaresnę bendrovės veiklą.
Inovacijų agentūros Investicijų valdymo departamento direktorės Agnės Vaitkūnienės teigimu, priemone „Pramonės skaitmeninimas LT“ buvo siekiama suteikti šalies įmonėms galimybę efektyviau įsivertinti gamybos procesų skaitmeninimo galimybes ir pagal technologinio audito rekomendacijas diegti naujas technologijas gamybos procesuose. Kaip pavyzdžiui, robotikos technologijos, operatyvios gamybos valdymo sistemos, išmanieji jutikliai, dirbtinio intelekto įrankiai ir kiti. Taip buvo ne tik atnaujinami įmonės turimi gamybiniai įrengimai, bet ir didinamas darbo našumas.
„Sparčiai tobulėjant technologijoms, skaitmeninimas tampa vis svarbesne įmonių veiklos dalimi – jis didina darbo našumą, konkurencingumą, užtikrina veiklos tęstinumą dinamiškoje rinkos aplinkoje, padeda spręsti nekvalifikuotos darbo jėgos stygiaus problemas. Ypatingai skaitmenizacijos svarba išryškėjo COVID-19 pandemijos metu, kuomet tik pilnai automatizuotus procesus įdiegusios įmonės nepatyrė jokių nuostolių, arba jie buvo minimalūs. Tad skaitmeninius sprendimus integravusių sektorių pranašumas šiandien – akivaizdus“, – sako specialistė.
Priemonės “Eco-inovacijosLT +” invsticijų dėka „Plastiksė“ savo gamykloje įsidiegė automatinę centralizuotą žaliavos tiekimo sistemą, automatines liejimo-pūtimo mašinas, žaliavos granulių džiovinimo, išėmimo-testavimo ir išėmimo-pakavimo įrangą. Anot A. Vaitkūnienės, investicijos į šias technologines ekoinovacijas padės ne tik įmonei sumažinti produkto gamybai sunaudojamų žaliavų ir energijos kiekį, produkto savikainą bei kurti naujas darbo vietas. Plastiko perdirbimas ir pakartotinis panaudojimas prisidės prie gamtinių išteklių tausojimo, neigiamų klimato kaitos bei šiltnamio efekto pasekmių mažinimo.
Aptarnauja pasaulinius rinkos lyderius
2000 m. Trakuose įsikūrusi „Plastiksė“ savo verslą pradėjo nuo mineralinio vandens buteliukų gamybos. Vėliau įmonės veikla plėtėsi, gamyba buvo perkelta į Vievyje esančias didesnes patalpas, didėjo darbuotojų skaičius ir gaminamų produktų asortimentas. Šiandien, praėjus kiek daugiau nei 20-čiai metų, bendrovė savo klientams siūlo platų paslaugų asortimentą: farmacijos, kosmetikos, skystų maisto produktų pakavimą, kamštelių gamybą, etikečių spaudą ant buteliukų ir kamštelių, etikečių klijavimą.
Pradėjusi nuo vietos rinkos, bendrovė savo produktus eksportuoja ir į užsienį. Didžioji dalis jų pagaminamos produkcijos keliauja į Norvegiją, Vokietiją, Olandiją, Daniją, Švediją, Jungtinę Karalystę, Izraelį, Šiaurės Ameriką, o kita dalis lieka Lietuvoje, kur plastikines pakuotes perka įvairios gamyklos ir ūkininkai.
„Plastiksės“ direktoriaus Leonido Sterlino teigimu, patogi geografinė įmonės padėtis leidžia glaudžiai bendradarbiauti su strategiškai svarbiomis šalimis tiek Rytų Europoje, tiek Skandinavijoje.
„Mūsų klientų ratas yra labai platus – produkcija tiekiama ne tik mažoms ir vidutinėms įmonėms, bet ir didžiausioms pasaulio bendrovėms. „Plastiksės“ pakuotes renkasi gaiviųjų gėrimų, mineralinio vandens, pieno, alaus, aliejaus, acto, vyno, kosmetikos, buitinės chemijos ir farmacijos produktų gamintojai. Siekiame, kad kiekvienas užsakovas, nepriklausomai nuo jo dydžio, gautų kokybišką, visus jo lūkesčius atitinkantį produktą bei dedame daug pastangų, kad išlaikytume ilgalaikes partnerystes“, – sako L. Sterlinas ir teigia, jog bendrovė kiekvienam klientui suteikia galimybę susikurti individualų dizainą arba rinktis iš gausaus jau gaminamų produktų sąrašo. Pavyzdžiui, 500 skirtingų formų buteliukų, kurie gali būti įvairių talpų ir spalvų.
Investicijos į tvarumą ir inovacijas
Didžioji dalis įmonės produkcijos gaminama iš polietilentereftalato (PET) granulių. Maisto ir kitų produktų pakuočių gamyboje tai – vienas saugiausių ir plačiausiai naudojamų polimerų. Lietuvos rinkoje sėkmingai įsitvirtinusios bendrovės vadovas teigia, jog „Plastiksė“ itin didelį dėmesį skiria tvarumui bei gamybinių procesų ekologiškumui.
„Mūsų darbas yra orientuotas į aukštos kokybės rezultatus, paliekant kuo mažesnį pėdsaką planetoje gamybos, sandėliavimo, transportavimo, naudojimo ir perdirbimo metu. Mūsų buteliukai yra ekologiški, pagaminti iš perdirbtų žaliavų, taip pat savo gamybos procesuose naudojame tik atsinaujinančią energiją – vėjo parkus, saulės kolektorius, hidroelektrines. Esame įmonė, neišskirianti jokių CO2 emisijų“, – teigia pašnekovas.
Siekdama užtikrinti savo produktų kokybę bei didinti konkurencingumą vietos ir užsienio rinkose, įmonė aktyviai dalyvauja ir ES finansuojamuose projektuose. Sėkmingai baigtų projektų metu buvo įsigyta nauja, ženkliai efektyvesnė ir į žalesnius sprendimus orientuota įranga, įdiegti sprendimai leido bendrovei maksimaliai padidinti antrinės žaliavos panaudojimą išlaikant aukščiausius produkto kokybės standartus.
„Įvairius ES projektus įgyvendinti pradėjome 2015-aisiais, įkvėpti kitų vietos įmonių virsmo reikšmingais Europos rinkos dalyviais. Matydami tokį jų augimą nusprendėme eiti panašiu keliu ir drąsiai galime teigti, jog tai pasiteisino – nuo 56 darbuotojų užaugome į 277 žmones turinčią komandą, dalyvavome įvairiose parodose, įsigijome saulės fotovoltinę jėgainę bei technologines ekoinovacijas našesniems ir tvaresniems „Plastiksės“ gamybos procesams užtikrinti, pritaikėme savo produktus taip, kad jie atitiktų visus plastikinių pakuočių gamintojams keliamus standartus“, – dalijasi L. Sterlinas.
Kalbėdamas apie ateities viziją „Plastiksės“ vadovas teigia, jog planuose – dar labiau plėsti įmonės veiklą, užsitikrinti savo pozicijas naujų šalių rinkose ir tapti lyderiaujančia plastikinių pakuočių gamintoja pasaulyje.
Priemonės „Pramonės skaitmeninimas LT“ ir “Eco-inovacijosLT +” įgyvendinamos 2021–2027 metų ES fondų investicijų programos lėšomis.