29 kovo, 2024
ELTA

M. Skuodis: nuo 2025 m. vidurio Kauno oro uostas galės priimti 2 mln. keleivių per metus

Jau nuo 2025 m. vidurio Kauno oro uostas galės priimti apie 2 mln. keleivių per metus, praneša Lietuvos oro uostai (LOU). Kaip teigia susiekimo ministras Marius Skuodis, šiuo metu Kauno oro uostas „traška per siūlės“, nes nėra pritaikytas dabartiniams – apie 1,3 mln. žmonių per metus siekiantiems srautams. 

„Dabartinis terminalas yra pritaikytas aptarnauti 1 mln. keliaujančių per metus. Bet šiais metais juo keliavo 1,3 mln. žmonių. (…) Mes šiandieną startuojame su Kauno oro uosto terminalo plėtra. Ir kažkas savo laiku darė teisingus sprendimus, nes egzistuoja galimybė oro uostą plėsti iš abiejų pusių. Ir siekiame, kad jau kitais metais galėtų priimti 2 mln. keliautojų per metus“, – penktadienį Kaune pristatė M. Skuodis.

Tuo metu LOU generalinis direktorius Simonas Bartkus paminėjo, kad 2024 m. keleivių srautai, vykstantys per Kauno oro uostą sieks 1,5 mln. keleivių ir ateityje toliau augs. Todėl, anot jo, oro uosto plėtra ir toliau tęsis, kol 2052 m. jis galės priimti apie 3 mln. žmonių per metus.

„Ilgalaikio išvystymo planais siekiame spręsti turimas problemas, kurias turime Kauno oro uoste. Šis oro uostas buvo projektuotas komfortiškam 1 mln. keleivių. Praeitais – 1,3 mln., o šiais metais aptarnausime 1,4, gal 1,5 mln. keleivių“, – aiškino S. Bartkus

„Iš vienos pusės 2052 metai atrodo labai toli, bet džiaugiuosi, kad galime sujungti ilgalaikę viziją su dabartiniais projektais“, – pridūrė jis.

LOU direktorius pridūrė, kad dabar vykstantys plėtros darbai yra pasiruošimas, leisiantis, sąlyginai pigiai pagal oro uostų plėtros standartus, didinti Kauno oro uosto galimybes.  

„Lygiai šiais sprendimais ruošiamės tolesniam augimui. Dabartinė plėtra yra būsima pasiruošimui aptarnauti tuos 3 mln. ir priimti partnerius, kurie vykdys lėktuvų priežiūrą“, – teigė jis.

„Ateityje atsiras papildomos atšakos, kurios sutalpins dar milijoną keleivių, su santykinai oro uostams mažomis investicijomis“, – pridūrė jis.

M. Skuodis taip pat paminėjo, kad šie plėtros darbai leis oro uostui jau nuo 2025 m. geriau atlikti ir reikalingas karines funkcijas. Tam paantrino ir S. Bartkus, kuris paminėjo, kad oro uosto plėtra leis jo teritorijoje apsisukti ir aptarnauti didelius karinius lėktuvus.

„Tai yra ir karinis oro uostas. Lygiai taip pat vyksta darbai, kad Kauno oro uostas galėtų priimti daugiau orlaivių, įskaitant ir karinius orlaivius. Lygiai taip pat, kai darbai bus pabaigti, oro uostas bus pritaikytas karinėms reikmėms. Ir tai simbolinis dalykas, nes šiuo metu švenčiame mūsų narystės NATO 20-metį ir pradedame darbus“, – sakė ministras

„Projektas, kuris prasidėjo rudenį, tai yra šiaurinio perono plėtra. Ir tas šiaurinis peronas, kuriame galės apsisukti ypač dideli kariniai orlaiviai, jis yra svarbus ir mūsų lėktuvų priežiūrai, tą veiklą vykdantiems partneriams“, – paminėjo LOU direktorius.

Susisiekimo ministras taip pat paminėjo, kad jau šiuo metu Kauno oro uostas turi moderniausią keleivių bagažo įrangą, kuri bus naudojama ir jam prasiplėtus.

„Jau šiandiena jame yra moderniausia įranga. Kaip tik atvažiavęs stebėjau, ar nereikia išimti skysčių iš bagažo ir pan. To dabar nereikia. Vilniaus oro uoste tai dar reikia padaryti, tad Kauno oro uosto įranga yra moderniausia“, – tikino jis.

S. Bartkus taip pat paminėjo, kad vykdant Kauno oro uosto plėtra taip pat bus įrenginėjami angarai ir papildomos aikštelės, skirtos lėktuvų aptarnavimui. Jis išskyrė naujų lėktuvų parkavimo vietų svarbą, kadangi vykdant lėktuvų priežiūrą, jie gali oro uoste stovėti ir kelis mėn.

„Turime daug investicijų iš partnerių, kurie jau atidarė lėktuvų aptarnavimui skirtus angarus. Numatyta, kad darbo angarai turi atsirasti dar tolimesnėje dalyje. Ir jiems yra ypatingai svarbios lėktuvų parkavimo vietos. Nes tokie orlaiviai, kurie atskrenda aptarnavimo darbams, priežiūrai, dažniausiai oro uoste užtrunka kelias savaites ar mėn. Dabar faktiškai visą oro uosto peroną turime užpildytą“, – aiškino S. Bartkus.


Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
6 rugsėjo, 2024

Lietuvos pensijų sistema laikosi ant trijų ramsčių, kurių du – paremti žmogaus atsakomybe už savo ateitį. Demografinės tendencijos perspėja, kad […]

6 rugsėjo, 2024

Vokietijos užsienio reikalų ministrė Annalena Baerbock penktadienį per derybas Tel Avive paragino Izraelį sustabdyti savo gyvenviečių projektus Vakarų Krante. Vokietijos […]

5 rugsėjo, 2024

Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, asociacija „Klaipėdos regionas“ bei septynios savivaldybės, šios asociacijos narės, ketvirtadienį Palangoje pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl […]

5 rugsėjo, 2024

1939 m. rugsėjo 5 d. pirmą kartą į orą pakilo  dvivietis vienmotoris pikiruojantis lengvasis bombonešis ANBO-VIII – paskutinysis iš brigados […]

5 rugsėjo, 2024

Lietuvos tvarios energetikos kompanija INIKTI Vokietijoje iki metų pabaigos pastatys 17 vėjo jėgainėms skirtų hibridinių bokštų. Tai numato pasirašytas susitarimas […]

Kalniečių parko skaitykla - renginys
5 rugsėjo, 2024

Pasibaigus vasarai, iki kitų metų atsisveikino ir Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos skaityklos miesto parkuose. Šis sezonas joms buvo itin […]

4 rugsėjo, 2024

Švedijos telekomunikacijų operatorė „Telia“ trečiadienį pranešė, kad, mažindama sąnaudas ir siekdama sutaupyti apie 250 mln. dolerių per metus, panaikins 3 […]

3 rugsėjo, 2024

Kaune tęsiasi tiltų statybų vajus. Birželį įkasus simbolinę kapsulę ir oficialiai pranešus apie vadinamojo Kėdainių tilto statybų pradžią, nepraėjus nė […]

3 rugsėjo, 2024

Nors nuo pernai elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo perpus, dar didesniam jų populiarumui koją kiša įvairios tautiečių dvejonės. Žmonės iki šiol […]

3 rugsėjo, 2024

Prezidentui Gitanui Nausėdai užsiminus, jog partnerius Berlyne pasiekė signalai dėl vis didesnį populiarumą įgyjančios antisemitiniais pareiškimais pasižymėjusio Remigijaus Žemaitaičio partijos […]

Istorinė spirito varykla ir bravoras Pakruojo dvare
3 rugsėjo, 2024

Seimas antradienį pritarė Alkoholio įstatymo pataisoms, kurios leis ūkininkams pardavinėti jų gaminamus tradicinius alkoholinius gėrimus. Už šias įstatymo pataisas priėmimo […]

3 rugsėjo, 2024

2023 m. Lietuva buvo antra didžiausia surenkamųjų medinių namų eksportuotoja pasaulyje, skelbia portalas „Verslo žinios“. Pasak portalo, pastatų, kurių apdailos […]

2 rugsėjo, 2024

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis  pirmadienį pažymėjo susitikimo su Nyderlandų ministru pirmininku Dicku Schoofu Zaporižioje, kuri yra tik už 30 kilometrų […]

2 rugsėjo, 2024

Praėjusią savaitę po rekonstrukcijos oficialiai atidaryta Rokiškio katilinė. Pernai AB „Panevėžio energija“ pasirašė darbų rangos sutartį su patirtį šilumos ūkio […]

2 rugsėjo, 2024

Taivano Nacionalinės plėtros tarybos ministras Chin-Ching Liu sako, kad „Bank of Taiwan“ atėjimas į Lietuvą leis padidinti kokurenciją šalies bankų […]

2 rugsėjo, 2024

Paskutinį vasaros penktadienį Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode Kaune mokslininkai, selekcininkai ir kolekcininkai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos buvo […]

2 rugsėjo, 2024

Ar Konkurencijos taryba virsta „teisingumo“ ministerija? Tokį klausimą kelia teisininkai, išvydę atnaujintas gaires verslo asociacijoms, kurių tikslas – paaiškinti asociacijoms, […]

1 rugsėjo, 2024

1993 m. rugpjūčio 31-oji – viena svarbiausių moderniosios Lietuvos Respublikos istorijos datų. Būtent tą vakarą Lietuvos Respublikos teritoriją paliko paskutinis […]

Lenkijos prezidentas Andrzejus Duda. ELTA Dainius Labutis
1 rugsėjo, 2024

Lenkijai minint 85-ąsias  Vokietijos įsiveržimo į šalį metines, prezidentas Andrzejus Duda dar kartą pareikalavo, kad Berlynas atlygintų už Antrajame pasauliniame […]

31 rugpjūčio, 2024

Rugpjūčio pradžioje paskelbtas Vengrijos sprendimas sušvelninti vizų režimą Rusijos ir Baltarusijos piliečiams vis dar kelia susirūpinimą visai Europos Sąjungai (ES). […]