I. Mackevičienė pasidalijo savo apsipirkimo paslaptimis: „Netingėkite perskaityti atsiliepimų”
Koronaviruso pandemija negrįžtamai pakeitė žmonių įpročius. Vienas iš tokių – pandeminiu laikotarpiu internetinė prekyba Lietuvoje ir visame pasaulyje šovė į naujas aukštumas. Dabar būtų sunku surasti žmogų, kuris nė karto nėra nusipirkęs norimo daikto elektroninėje parduotuvėje. Ne išimtis ir verslininkė, nuomonės formuotoja Ieva Mackevičienė. Pasak žinomos moters, ne vienerius metus apsipirkdama internetu ji išmoko ne tik kaip sutaupyti, bet ir kaip tai daryti saugiai.
Ragina netingėti pasidomėti, iš kur užsisakote prekę
Skaičiuojama, kad šiuo metu visame pasaulyje yra per 26 milijonus e–parduotuvių. Nuo 2019 m. iki 2023 m. jų skaičius išaugo beveik tris kartus. I. Mackevičienė sako, kad per ir po pandemijos, apsipirkimas internetu tapo neatsiejama jos gyvenimo dalimi. Nors į fizines parduotuves garsi moteris užsuka, tačiau tai daro retai. Ji atkreipia dėmesį, kad elektroninių parduotuvių skaičiui augant milžinišku greičiu, labai svarbu įsitikinti, kad prekė perkama iš patikimo pardavėjo, o ją pristatys patikima siuntų pristatymo tarnyba.
„Reikia netingėti perskaityti atsiliepimų apie internetinę parduotuvę, išsiaiškinti, per kiek laiko yra pristatomos prekės, ar tinka pristatymo būdas. Lietuvoje e–parduotuvės dažniausiai yra patikimos, bet perkant iš kitų šalių, vis dar pasitaiko apgavysčių – prekės neatitinka lūkesčių arba išvis neatkeliauja. O sąžiningos internetinės parduotuvės turėtų atsakingai rinktis patikimą siuntų pristatymo bendrovę, kad klientų patirtis būtų geriausia. Jeigu tik turiu tokią galimybę, renkuosi, kad siuntas man pristatytų „Smartpost Itella”. Jeigu noriu sužinoti apie pristatymo terminus arba reikia pakeisti pristatymo vietą, su jais susisiekus, visąlaik yra komunikuojama su klientu, gaunu reikalingus atsakymus ir paslaugas operatyviai”, – pasakoja nuomonės formuotoja.
Prekių sąrašas padeda neišlaidauti
Bendrovės „Smartpost Itella” atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei 60 proc. siuntas gaunančių ir jas siunčiančių Lietuvos gyventojų labai svarbu, kad paštomatai būtų arti jų gyvenamosios vietos. I. Mackevičienė sako, kad ir ją galima įtraukti į šią statistiką.
„Aš apskritai labiau mėgstu pristatymą į paštomatą, o ne į namus. Mūsų šeimoje retai pasitaiko, kad kas nors visą dieną būtų namie ir galėtų laukti kurjerio. Visada renkuosi paštomatą, kuris yra arba netoli namų, arba mano darbo vietos. Man labai svarbu siuntos pristatymo greitis ir tikslumas, nes gyvenant Vilniuje, jei reikėtų važiuoti pasiimti prekę į kitą miesto galą, tai užtruktų labai ilgai”, – svarsto nuomonės formuotoja.
Ne paslaptis, kad apsiperkant internetu, labai lengvai paslysti ir įsigyti prekių, kurių jums galbūt net nereikia. Tačiau I. Mackevičienė sako atradusi būdą, kaip išvengti perteklinio apsipirkimo.
„Reikia turėti konkretų pirkinių sąrašą ir tiksliai žinoti, ko jums reikia. Turint tokį sąrašą, jį dar galima detalizuoti: pavyzdžiui, vaikams reikia purškiamo kremo nuo saulės, o mamai reikia veidui skirto kremo. Tiksliai išsirašiusi savo poreikius, išvengiu atvejų, kad nusipirksiu tris skirtingus kremus, kuriuos gal ir panaudosiu, bet jie nebūtinai man reikalingi”, – pataria moteris.
Ji sako, kad „gaudyti nuolaidas” gali bet kuris pirkėjas, tereikia įdėti šiek tiek pastangų. „Manau, kad per pandeminį laikotarpį visi išmokome ieškoti akcijų ir nuolaidų. Socialiniai tinklai pilni pasidalinimų apie akcijas. Taip pat reikia ieškoti ir lyginti, kur yra geriausios kainos, nesvarbu, kiek tu pats uždirbi. Aš labai mėgstu įvairias akcijas, man patinka sutaupyti. Jeigu matau, kad mano mėgstamas prekės ženklas siūlo nuolaidas, nebijau užsisakyti daugiau vienetų konkrečios prekės, pavyzdžiui, rūbų skalbimo priemonių, nes vis tiek žinau, kad prekes sunaudosiu”, – patarimais, kaip sutaupyti, dalinasi verslininkė.
Internetu užsisako ir gėrimus
I.Mackevičienė ir pati valdo elektroninę parduotuvę, todėl sako susidūrusi su daugybe siuntų pristatytojų. Dirbant moteriai svarbu, kad paštomatai būtų pakankamai talpūs.
„Būtent todėl aš renkuosi „Smartpost Itella”, nes žinau, kad tokių kuriozų neįvyks. Jie turi labai patogius XL dydžio skyrelius, kur telpa dideli siuntiniai. Aišku, šaldytuvo ten neatsisiųsi, bet esu pirkusi kelias stalines lempas, kurios buvo supakuotos į vieną dėžę ir niekas neužstrigo”, – sako I. Mackevičienė.
Be to, ji pabrėžia, kad dažnai perka prekes, kurios nėra atsparios temperatūrų skirtumams, pavyzdžiui, kosmetikos priemonės, kvepalai ar gėrimai. Todėl nuomonės formuotojai labai svarbu, kad galėtų rinktis paštomatus, kurie stovi ne lauke, bet patalpų viduje, o būtent tokius ir siūlo „Smartpost Itella”.
„Mėgstu pirkti kombučą ar burbulinę arbatą žiemą. Ne visada turiu galimybę siuntinį atsiimti tą pačią dieną. Ir aš žinau, kad jei šios prekės gulėtų paštomate lauke prie 20 laipsnių šalčio, jos arba užšaltų, arba būtų pažeistas stiklas. Todėl ir renkuosi paštomatą viduje. Lygiai taip pat temperatūrų skirtumai gali pažeisti ir kosmetiką, kvepalus ar vaistus”, – pabrėžia moteris.
Apklausos rodo, kad vis daugiau klientų didesnį dėmesį skiria siuntų apsaugai nuo išorės veiksnių – karščio, šalčio ar drėgmės ir dėl to renkasi paštomatus esančius patalpų viduje. I. Mackevičienė taip pat pastebi, kad prie tokių paštomatų nereikia stovėti eilėse, laukiant kol kiti pasiims siuntinius, mat kiekvienas skyrelis turi savo atskirą klientui skirtą kodą.