Verslo valdymo sistemų ateitis: 6 svarbiausios tendencijos
Verslo valdymo sistemų (angl. ERP) srityje, kaip ir bet kurioje kitoje, egzistuoja tendencijos ir mados. Madas ERP srityje diktuoja kintančios technologijos bei inovacijos. Tuo tarpu verslas nebeturi prisitaikyti prie sistemų – šiandien sistemos yra „gyvi organizmai“, prisitaikantys prie verslo poreikių. O kokios yra kitos svarbiausios ERP srities tendencijos, kurios turės įtakos ne tik pačios organizacijos verslo procesams, bet ir kiekvieno darbuotojo kasdienybei?
- Integralumas
Pirmoji tendencija, jog ERP sistemos nebegali veikti savo uždarame burbule: jos turi būti atviros tiek duomenų migracijai, tiek integracijai į egzistuojančią ir jau veikiančią įmonės ekosistemą ir jos verslo procesus. O sistemų integracijos su valstybinėmis, finansinėmis institucijomis ar trečiųjų šalių įrenginiais šiandien tapo savaime suprantama galimybe.
„Mūsų R&D (mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros) komanda kuria vis daugiau sąsajų duomenų mainams su pasaulyje populiariausiomis sistemomis: SAP, „Microsoft Axapta“, „Microsoft Navision“ ir kitomis. Tokia abipusė duomenų migracija verslams leidžia drąsiau ir efektyviau tobulinti savo sistemas, o tokie atnaujinimai nebestabdo verslo procesų“, – sako verslo valdymo sprendimus siūlančios įmonių grupės „Labbis“ marketingo vadovė Inga Kazbarienė
- DI technologijų integracija
DI technologijų integracija jau dabar leidžia gerinti sprendimų priėmimą ir procesų optimizavimą. Beje, „Labbis“ pirmieji sukūrė dirbtiniu intelektu paremtą personalo valdymo sistemą bei prieš pusmetį pristatė „ChatGPT“ galimybę savo sistemose, paaiškinančią sugeneruotas ataskaitas.
„Mūsų DI paremta žmogiškųjų išteklių valdymo sistema prognozuoja darbuotojų neatvykimo laikus. Pradėjome nuo paprastų prognozių apie darbuotojų neatvykimą dėl ligos. Iš pradžių dirbtiniam intelektui apmokyti naudojome 5000 darbuotojų neatvykimo į darbą duomenis. Jais grįstas sprendimas leido prognozuoti neatvykimą 70-80 proc. tikslumu, o išplėtus duomenų imtį, tikslumas išaugo iki 96,2 proc.“, – pasakoja „Labbis“ marketingo vadovė.
Pirmieji klientai jau prisijungė prie pilotinio projekto. O ateityje „Labbis“ klientams ketina pasiūlyti dar daugiau DI paremtų galimybių.
- Saugumas
ERP sistemose laikoma svarbi informacija, tokia kaip finansiniai, asmens duomenys, intelektinė nuosavybė ir tokių konfidencialių verslo duomenų apsauga nuo neteisėtos prieigos ir nutekėjimo nebėra tendencija, tai tapo būtinybe. Duomenų nutekėjimas gali nutikti dėl silpnos prieigos kontrolės, netinkamo šifravimo ir daugelio kitų priežasčių. Augant technologinėms galimybėms, auga ir saugumo rizikos. Todėl didžiausias dėmesys turi būti skiriamas būtent duomenų apsaugai bei sistemų saugumui, kuris tiesiogiai susietas ir su pačios organizacijos saugumu.
„Jeigu anksčiau saugumas asocijavosi tik su slaptažodžio stiprumu, šiandien jis apima kur kas daugiau: nuo kelių žingsnių autentifikavimo proceso, tinkamų vaidmenų priskyrimo vartotojams iki reglamentų, tokių, kaip BDAR (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), laikymosi. O būdami „Microsoft“ partneriu jau daugiau nei 25 metus, laikomės ir jų kokybės bei saugumo standartų“, – dalinasi I. Kazbarienė.
- Ergonomiški sprendimai
Šiandien sistemos turi būti intuityviai suprantamos įvairiems vartotojams, nepriklausomai nuo jų turimų technologinių kompetencijų.
„Vis labiau yra kreipiamas dėmesys į ergonomiškų sprendimų vystymą, kurie būtų lengvai ir intuityviai suprantami vartotojui. Juk šiandien sistemomis naudojasi ne tik vienas buhalterijos, finansų ar personalo darbuotojas. Sistemomis naudojasi skirtingų pozicijų darbuotojai, specialistai. Todėl sistema tampa visos organizacijos dalimi“, – aiškina ekspertė.
- Mobili prieiga
Vis didesnį dėmesį „Labbis“ skiria mobiliesiems įrenginiams: kai kurie sprendimai tiesiog privalo būti pasiekiami mobiliuoju telefonu, siekiant didesnio organizacijos įsitraukimo.
„Darbuotojų savitarnos, kuriose atliekami kasdieniniai procesai (atostogų, komandiruočių, nuotolinio darbo prašymai), turi būti pasiekiamos tiek kompiuteriu, tiek mobiliuoju įrenginiu. Tai dar labiau suartina organizaciją su sistemomis ir barjerų lieka vis mažiau. O tai skatina sistemų naudojimo dažnumą, atitinkamai ir įmonės efektyvumą. Beje, esame batsiuvys su batais. Mūsų siūlomi produktai, tokie kaip klientų aptarnavimo platforma „HelpDesk“, „Labbis WIKI“ portalas, darbuotojų savitarna „Bonus“ ar finansų valdymo sistema „Konto“, mūsų įmonės darbuotojams ir klientams yra pasiekiami mobiliųjų įrenginių pagalba“, – priduria I. Kazbarienė.
- Dėmesys klientui
Ekspertė teigia, kad svarbiausia tendencija, kuri neišeina iš mados, yra dėmesys klientui: bendrovė fokusuojasi į bendradarbiavimą su klientais ne tik kasdieniame darbe su sistemomis, bet ir ieškant naujų galimybių, kurios vėliau išauga į ilgalaikes partnerystes.
Bendrovės „Regitra“ ir „Labbis“ bendradarbiavimas prasidėjo nuo standartinės buhalterinės apskaitos sistemos, o šiandien tai išaugo į modernią, personalizuotą ir išvystytą finansų valdymo sistemą. Beveik 600 darbuotojų turinčios įmonės Finansų valdymo skyriaus vadovas Eugenijus Kaziliūnas pastebi, kad automatizuoti procesai padeda taupyti laiką ir efektyviau išnaudoti įmonės resursus: „Ilgametės partnerystės pagrindu tapo tai, kad keičiantis ir augant mūsų poreikiams, „Labbis“ sugeba rasti inovatyvius ir veiklos procesus lengvinančius sprendimus. Šiandien galime lengvai tvarkyti apskaitą pagal tarptautinius standartus, gauti reikiamas ataskaitas, ir, svarbiausia, priimti efektyvius sprendimus“.
O štai transporto sprendimų tiekėjos „Scania Lietuva“ atstovai dalijasi, kad bendradarbiavimas su „Labbis“ ypatingas tuo, jog įsigijus personalo valdymo sistemą prieš beveik dešimt metų, jie įgijo ir patikimą partnerį. „Džiaugiamės, kad besikeičiant mūsų verslo procesams, „Labbis“ geba adaptuoti ir personalo valdymo sistemą. Manome, kad būtent lankstumas ir abipusis bendradarbiavimas leido skaičiuoti ne vienerius partnerystės metus“, – dalinasi Daiva Kotienė, „Scania Lietuva“ vyriausioji buhalterė.
Nuoseklus darbas atsiperka
Įmonės patirtis bei sėkmingai įgyvendinami projektai bene labiausiai ir atsispindi klientų skaičiuje. Kasdien „Labbis“ aptarnauja 1200 klientų, o bendrovės sukurtomis sistemomis naudojasi daugiau nei 28 tūkst. vartotojų Lietuvoje ir kitose Europos šalyse. Daugiau nei pusė įmonės klientų paslaugomis naudojasi daugiau nei 12 metų, yra ir tokių, kurie su bendrove yra nuo pat pirmų jos įsikūrimo dienų.
„Labbis” indėlis į kitų verslų efektyvumo didinimą neliko nepastebėtas. Pernai bendrovei atiteko „Top įmonės” apdovanojimas. Šis apdovanojimas skiriamas pelningoms verslo įmonėms, kuriančioms ilgalaikę vertę ir klojančioms tvirtą ekonomikos pamatą Lietuvos valstybei.