26 gegužės, 2015
Susisiekimo ministerijos informacija

Oficialiai atidaryti Vilniaus ir Kauno intermodalūs terminalai

Šiandien atidarytų Vilniaus ir Kauno intermodalių (įvairiarūšių) terminalų pagrindinis privalumas – greitai, efektyviai ir pigiai aptarnauti didelius konteinerinių krovinių srautus. Vienoje vietoje sukoncentruota logistikos veikla skatins sandėlių ir su jais susijusios infrastruktūros kūrimą, taip pat – multimodalių krovinių paskirstymą į Vakarų ir Rytų rinkas.

„Terminalų paslaugos bus vienodomis sąlygomis prieinamos visoms įmonėms. Naujieji objektai labai patogūs tranzito požiūriu. Jie įkurti šalia I ir IX tarptautinių transporto koridorių, Vilniaus ir Kauno tarptautinių oro uostų, Kauno laisvosios ekonominės zonos“, – atidarydamas terminalus sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak ministro, Vilniaus ir Kauno terminalai bus neabejotinai naudingi tiek gyventojams, tiek įmonėms ir valstybei. Bus sukurtos naujos darbo vietos, Lietuvos biudžetas gaus papildomų lėšų, daugiau krovinių bus gabenama aplinką tausojančiomis transporto rūšimis, sumažės tarša, spūsčių ir eismo įvykių keliuose.

Vilniaus intermodaliam terminalui teks itin svarbus vaidmuo, siekiant užtikrinti efektyvią logistikos infrastruktūrą tiek šalies, tiek ir Europos mastu. Jis bus ne tik bendro naudojimo geležinkelio objektas, bet ir refrižeratorinių bei jūrinių konteinerių ,,sausumos uostas“, sujungtas tiesiogine vėže su Klaipėdos jūrų uostu ir galintis pasiūlyti tokias pat paslaugas, kaip ir pastarasis, tik patrauklesnėmis sąlygomis. Tai konteinerių krova, saugojimas, priežiūra, muitinės sandėlio ir kitos paslaugos. Krovos prognozė – 30 000 TEU (TEU – 20 pėdų konteineris) per metus.

Kauno įvairiarūšis terminalas bus pirmasis intermodalus centras, sujungsiantis europinę ir rusišką geležinkelio vėžes Baltijos šalyse, sukursiantis transporto jungtis tarp Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų. Prognozuojama krova – 12 000 TEU per metus. Ateityje Kauno laisvosios ekonominės zonos teritorija turėtų būti sujungta su Kauno intermodaliu terminalu 4–5 km ilgio geležinkelio atšaka, todėl krovinius gabenti bus dar patogiau. Be to, nutiesus europinę „Rail Baltica“ vėžę, terminale perkrauti kroviniai be kliūčių pasieks Europą.


8 sausio, 2025

„Investuok Lietuvoje“ paskelbus apie rekordinius praėjusių metų tiesioginių užsienio investicijų (TUI) rezultatus, agentūros vadovas Elijus Čivilis sako, kad 2025 m. […]

7 sausio, 2025

Iškritus gausiam sniegui pietinėje Klaipėdos miesto dalyje pagrindiniai pėsčiųjų ir dviračių takai nebuvo tinkamai valomi. Už susidariusią situaciją ir įsipareigojimų […]

7 sausio, 2025

Šilumos kainas per mėnesį padidino 33 šilumos tiekimo įmonės. Palyginti su gruodžiu, sausį šiluma labiausiai brango Panevėžio rajono gyventojams. Jos […]

6 sausio, 2025

Pirmadienį startavo trijų Baltijos šalių sostines jungiantis traukinių maršrutas Vilnius–Talinas. „LTG link“ tarptautinės plėtros vadovės Violetos Šimelionienės teigimu, tikimasi, kad […]

4 sausio, 2025

Ignalinos rajono statybų bendrovė „Meleksas“ inicijuoja bankroto procesą ir atleidžia visus 33 darbuotojus. Nuo 1992 m. Vidiškių kaime šalia Ignalinos […]

3 sausio, 2025

SEO (paieškos variklių optimizavimas) ir turinio marketingas – tai du pagrindiniai įrankiai, kurie padeda padidinti prekės ženklų matomumą internete. Nors […]

3 sausio, 2025

Praėjusios Vyriausybės nutarimas dėl dvejopos paskirties prekių eksporto į trečiąsias šalis draudimo bus ne atšaukiamas, bet tikslinamas, siekiant aiškiau nustatyti […]

2 sausio, 2025

Aštuoni iš dešimties šalies gyventojų mano, kad europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projektas Lietuvai yra reikalingas, daugiau kaip pusė tikisi teigiamo […]

2 sausio, 2025

Siekiant apsunkinti telefoninių sukčių veiklą, Lietuvoje nuo Naujųjų metų atsirado reikalavimas registruoti naujas išankstinio mokėjimo SIM korteles. Inovacijų ekspertas Arnoldas […]

2 sausio, 2025

Teisėsaugos tiriamos finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ savitarnos mokėjimo terminalus gydymo ir kitose įstaigose įsigijo mokėjimų tarpininkė „Paysera“ – ketina atkurti […]

1 sausio, 2025

Prasidedant 2025-iesiems, šalyje vidutiniškai 4 proc. brangsta visuomeninio tiekėjo „Ignitis“ elektros tarifai, taip pat didėja sąskaitos gamtinių dujų daugiausiai suvartojantiems […]

1 sausio, 2025

2025 m. sausio 1 d. sukanka 10 metų, kai vienintelė Lietuvos valiuta yra euras. Pasak Šiaulių banko vyriausiosios ekonomistės Indrės […]

31 gruodžio, 2024

Paskutinę 2024-ųjų dieną naujienų agentūra ELTA kviečia prisiminti svarbiausius šių metų verslo ir ekonomikos įvykius. Sausis: – Panaikinta 9 proc. […]

31 gruodžio, 2024

Nepaisant politinių neramumų, 2024-aisiais akcijų rinkos ir bitkoinas mušė rekordus, o investuotojai entuziastingai pasitiko dirbtinį intelektą, mažesnes palūkanų normas ir […]

31 gruodžio, 2024

2025-ųjų vasarą sostinėje planuojant paleisti viešąjį vandens transportą Nerimi, Vilniaus savivaldybė už 1,85 mln. eurų perka 4 laivus iš Latvijos […]

S. Žiūros nuotr.
31 gruodžio, 2024

Žengdama į 2025-uosius, sostinė skaičiuoja per metus gimusius ir Vilniuje registruotus vilniečius. Gruodžio 27-osios duomenimis, Vilniuje gimė 4 782 naujagimiai, […]

Jūratė Tamašauskienė
30 gruodžio, 2024

Laikrodžiams skaičiuojant paskutines 2024-ųjų akimirkas, politologai, ekonomistai ir kitų sričių ekspertai puola vertinti visuomenės pasiekimus ir laimėjimus. Televizijų ekranuose, socialinių […]

30 gruodžio, 2024

Vokietijos karinės pramonės koncernas „Rheinmetall“ ir Lietuvos valstybės valdoma energetikos grupė „EPSO-G“ patvirtino sutartį dėl bendros įmonės steigimo, šalyje artimiausiais metais […]

30 gruodžio, 2024

Metams skaičiuojant paskutines minutes, Lietuvą pasiekė džiugi žinia iš Italijos – ūkis „Sūrio kelias“ sėkmingai perėjo visas vertinimo procedūras ir […]

27 gruodžio, 2024

Ukraina kelias dienas blokuos rusiškų dujų tiekimą per savo teritoriją, sustabdydama jų tranzitą į Slovakiją, Moldovą ir iš dalies Vengriją. […]