Pristatyta nauja skaitmeninių vadovėlių platforma: pilietiškumo neįsivaizduoja be atsakomybės už save ir bendruomenę
Antradienį Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) pristatė inovatyvią skaitmeninių vadovėlių platformą „Prospera akademija“ (prosperaakademija.lt), skirtą etikos, pilietiškumo, ekonomikos, istorijos, geografijos ir gyvenimo įgūdžių ugdymui. Nuo naujų mokslo metų ja jau naudojasi 400 mokytojų.
„Jau prieš kurį laiką supratome, kad investuoti vien tik į suaugusiųjų, ypač jau esančių valdžioje, švietimą – nepakanka. Privalome orientuotis į jauną žmogų, padėti jam pasiruošti gyventi laisvai ir atsakingai. Svarbios ne tik ekonomikos žinios, bet ir etikos principai, kad jaunas žmogus suprastų savo pasirinkimų pasekmes“, – atidarydama pristatymo renginį kalbėjo LLRI prezidentė Elena Leontjeva.
„Prospera akademijos” platformoje galima pasiekti nemokamus, tarptautiniu mastu įvertintus vadovėlius 10 kl., „Jaunas ir pilietiškas“ 5–8 kl., „Pilietis per 31 valandą“ 9–12 kl., Laisvės debatus, Nacionalinę ekonomikos viktoriną. Taip pat platformoje galima įsigyti vadovėlį „Ekonomika per 31 valandą“ ir mokytojo knygą.
Visos LLRI švietimo iniciatyvos per pastaruosius metus pasiekė 70 tūkst. Lietuvos moksleivių, apie 1 tūkst. ekonomikos, etikos, pilietiškumo, istorijos, geografijos bei gyvenimo įgūdžių mokytojų.
„Jei norime ugdyti pilietiškus ir socialiai atsakingus jaunuolius, svarbu suteikti jiems konkrečius įrankius, kurie padėtų skleistis ne tik laisvai, bet ir atsakingai asmenybei. Šie vadovėliai atveria naujas perspektyvas, nes integruotu, tarpdalykiniu mokymu leidžia pažinti pasaulį iš įvairių pusių ir taip skatina kritinį mąstymą. Mano patirtis rodo, kad vaikai džiaugiasi dirbdami su šiais interaktyviais vadovėliais ir aktyviai įsitraukia į mokymosi procesą“, – dalijosi LLRI Švietimo programų vadovė, mokytoja-ekspertė dr. Sigita Šilingaitė.
Renginyje dalyvavę verslo atstovai pabrėžė, kad investicijos į jaunus žmones yra būtinos, kad jie taptų ekonomiškai raštingi bei pilietiški.
„Lietuvos laisvosios rinkos institutas nuolat siekia didinti gyventojų ekonominį raštingumą, ugdyti kritinį mąstymą ir socialinį sąmoningumą. Mes kvėpuojame tuo pačiu noru plėsti gyventojų žinias apie finansus, šalies ekonomiką ir asmeninių finansų valdymą, taip skatindami bendrą visuomenės finansinį raštingumą. Kuo daugiau jaunimo įgis šiuos pagrindus, ypač praktinius ir dar mokykloje, tuo labiau tai prisidės prie geresnės, brandesnės ir kuriančios visuomenės“, – sakė Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė.