D. Nausėdienė kartu su B. Macron atidarė Lietuvos fotomenininkų parodą „Paris photo“ mugėje
Pirmoji ponia Diana Nausėdienė trečiadienį Paryžiuje kartu su Prancūzijos pirmąja ponia Brigitta Macron Grand Palais erdvėse vykstančioje fotografijos mugėje „Paris photo“ atidarė lietuvių fotomenininkų parodą.
Ši paroda yra vienas iš ryškiausių Lietuvos sezono Prancūzijoje renginių. Ji parengta bendradarbiaujant Lietuvos fotomenininkų sąjungai, Kauno fotografijos galerijai, Prancūzijos nacionalinei bibliotekai ir Georges’o Pompidou nacionaliniam meno ir kultūros centrui.
Savo sveikinimo kalboje pirmoji ponia pabrėžė, jog 2024 m. Lietuvos sezonas Prancūzijoje yra turiningas meninis polilogas tarp dviejų šalių, kuriame savo kūryba dalinasi daugiau nei pusė tūkstančio dalyvių iš Lietuvos, jo metu Prancūzijoje įvyks daugiau nei 200 renginių.
„Dėkoju mielai Brigittai, visiems iškiliems Prancūzijos žmonėms, institucijų ir fondų vadovams, projektų įgyvendintojams, kurie rinktiniais meno įvykiais, atidžios atrankos ir profesionaliais kultūrinės sklaidos darbais svariai pratęsė Prancūzijos ir Lietuvos Prezidentų bendrą įžvalgą, kad kultūrinis tiltas jungia tik susisiekiančius krantus, tik kultūrinio daugiasluoksniškumo lobynais disponuojančias bendruomenes. Kalbančias apie gyvenimą nebūtinai ta pačia, bet dažnai kitokia – savita, kartais neįtikėtinai originalia arba inovatyvia meno kalba. Glaudūs kultūriniai mainai – tai nuolatinis abipusis postūmis tobulėjimui“, – sakė D. Nausėdienė.
Pirmosios ponios žodžiais, šiandienos renginys yra „liberte“ ir „fraternite“ principų triumfas. Istorinis simbolinis momentas, kai daugiau nei 120 metų istoriją pasakojančiuose įspūdinguose Grand Palais Lietuvos fotografija bendromis prancūzų ir lietuvių pastangomis tampa tikrai matoma ir laisvai prieinama plačiajai fotografijos gerbėjų auditorijai.
„Juk šiandien šiose erdvėse eksponuojama visiškai nepelnytai sovietinio okupacinio režimo slopinta, kūrybingų nepailstančių menininkų išradingų bei išmintingų pastangų dėka nenutildyta Lietuvos fotografija. Kartu parodai pasiūlytos ir naujos temos, ir eksperimentinės jų vystymo formos. Džiugu dalyvauti kultūriniame pokalbyje, kuris lemia mūsų bendros erdvės meno pasaulyje pasirinkimus ir vertybes“, – kalbėjo D. Nausėdienė.
Pirmosios ponios teigimu, Paryžių – europinio meno sostinę pasaulyje ir svarios bei gilios Prancūzijos kultūros flagmaną – sunku kuo nors nustebinti, bet atverti jam šiuolaikinės Lietuvos potencialą – kūrybinę energiją, naujų atradimų džiaugsmą, kitonišką, savitą istorinį matymą ir kai kam dar neregėtas, netikėtas atodangas fotografijos mene yra tikrai prasminga.
„Paris Photo“ – prestižinė tarptautinė meno mugė, skirta išskirtinai fotografijai ir kasmet rengiama Paryžiuje. Tai viena didžiausių ir svarbiausių fotografijos meno mugių pasaulyje, kasmet pritraukianti kolekcininkus, kuratorius, fotografijos mėgėjus ir menininkus iš įvairių šalių.
Parodoje „The Forms of Things, The Forms of Skulls, Forms of Love“ eksponuojami menininkų Antano Sutkaus, Aleksandro Macijausko, Algimanto Kunčiaus, Romualdo Rakausko, Algimanto Bareišio, Vito Luckaus, Stanislovo Žvirgždo, Vitalijaus Butyrino, Violetos Bubelytės, Rimaldo Vikšraičio, Virgilijaus Šontos, Gintauro Trimako, Remigijaus Treigio, Alvydo Lukio, Raimundo Urbono, Remigijaus Pačėsos, Algirdo Šeškaus, Alfonso Budvyčio, Janinos Sabaliauskaitės, Gyčio Skudžinsko, Deimanto Narkevičiaus, Andrej Polukord, Indrės Šerpetytės, Vytauto V. Stanionio darbai.