Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė: darykime viską, kad kiekvienas vaikas Lietuvoje gautų aukštos kokybės ugdymą
„Sutelkę bendras ministerijos, savivaldybių, mokyklų pastangas galime pasiekti reikšmingą proveržį gerinant ugdymo kokybę“, – vakar susitikusi su Lietuvos savivaldybių merais akcentavo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.
„Būkime bendradarbiai priimant ir įgyvendinant svarbius mokykloms sprendimus. Kelkime tikslą, kad kiekvienas vaikas – tiek mieste, tiek mažoje kaimo mokykloje – turėtų puikias sąlygas maksimaliai atskleisti savo gebėjimus ir siekti pačių geriausių rezultatų“, – kalbėjo ministrė.
Ministrė A. Pitrėnienė pabrėžė, kad šiais metais bus pradėti įgyvendinti projektai, turėsiantys įtakos mokyklos veiklos kokybei. Tai neformalaus švietimo krepšelio įvedimas, naujos finansavimo metodikos – klasės krepšelio – sukūrimas ir jos diegimas ir kt.
Ministrė pakvietė savivaldybių merus aktyviai siūlyti švietimo įstaigas dalyvauti išbandant mokyklose naują finansavimo metodiką ir ją tobulinant.
Pasak ministrės, įvedus klasės krepšelį mokyklos nebebus priklausomos nuo mokinių skaičiaus svyravimo, jausis stabiliau ir galės susitelkti į ugdymo kokybę. Mokytojas galės drąsiai rašyti tokį pažymį, kokio mokinys vertas, nenuogąstaudamas dėl to, kad vaikas gali išeiti į pažymiais dosnesnę mokyklą ir išsinešti finansinį krepšelį.
Ministrė pabrėžė, kad viena iš esminių ugdymo kokybės sudedamųjų dalių – pamoka. „Pamokai turi būti skiriamas ypatingas dėmesys, nė viena pamoka neturėtų „dingti“ dėl to, kad mokytojas išvykęs į kursus ar dėl kitų priežasčių. Mokiniams turi būti vedamos visos numatytos pamokos. Privalu sutvarkyti ir apmokėjimo už pavadavimą sistemą, efektyviau panaudoti skiriamas lėšas“, – sakė A. Pitrėnienė.
A. Pitrėnienė taip pat pristatė bendrą ministerijos ir švietimo profesinių sąjungų sutarimą dėl mokyklų vadovų kontaktinių valandų.
„Mokyklų vadovai būtų tik vadovai, paliekant jiems tokį atlygį, koks yra skirtas, o jų atsilaisvinusias kontaktines valandas siūlome naudoti adekvatiems mokytojų krūviams sudaryti. Direktoriai pamokas vestų tik tuomet, jei mokykloje trūktų specialistų, – sakė ministrė. – Mokyklų vadovai turėtų daugiau laiko administraciniam darbui. Juk nuo vadovo priklauso labai daug. Jei vadovas geras – mokykla klesti“.
Ministrė pabrėžė neformalaus suaugusiųjų švietimo svarbą savivaldybėse. Pasak A. Pitrėnienės, artimiausiu laiku Švietimo ir mokslo ministerija parengs visus reikalingus teisės aktus, kad visose savivaldybėse švietimo paslaugos būtų užtikrintos ne tik vaikams, bet ir suaugusiems žmonėms.