Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija teigiamai įvertino Lietuvos vykdomą reguliavimo politiką
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) š. m. liepos 29 d. paskelbė ataskaitą apie Lietuvoje vykdomų reguliavimo reformų pažangą ir jų vertinimą. EBPO ataskaitoje teigiamai atsiliepta apie Ūkio ministerijos įgyvendinamas priemones, skirtas verslo priežiūros ir reguliavimo naštai mažinti, kartu kviečiant imtis papildomų veiksmų.
EBPO ataskaitoje teigiamai įvertintos Viešojo administracinio įstatymo nuostatos, kuriomis siekiama mažinti priežiūros naštą verslininkams. Taip pat išskirtos Ūkio ministerijos inicijuotos verslui svarbios priemonės, kaip deklaracija „Dėl pirmųjų verslo metų“, kuria priežiūros institucijos įsipareigoja pirmaisiais įmonės metais aktyviai teikti konsultacijas bei pagalbą, o ne skubėti skirti baudas. Paminimas Memorandumas dėl mažareikšmių teisės aktų reikalavimų neatitikimų, kuomet priežiūros institucijos už mažareikšmį ženklinimo reikalavimų nesilaikymą yra skatinamos netaikyti griežtų poveikio priemonių. Įvertinta ir Rizikos vertinimu pagrįsta priežiūros sistema, sprendžianti ką ir kokia apimtimi priežiūros institucijos turi tikrinti bei vienodas iš kokybiškas ūkio subjektų konsultavimas.
Ataskaitoje be vykdomų reguliavimo reformų pažangos ir rezultatų vertinimo yra pateikiamos rekomendacijos Lietuvai, kuriose didžiausias dėmesys skiriamas tam, kad būtų užtikrintas strateginis valstybinis požiūris į reguliavimo politiką. Rekomendacijose pateikiami geros praktikos pavyzdžiais paremti patarimai, kaip tobulinti centralizuotą poveikio vertinimo kokybės kontrolę, sistemingai koordinuoti teisės aktų stebėseną, kokybiškiau planuoti Vyriausybės teisėkūrą, gerinti konsultacijas su suinteresuotomis grupėmis ir verslo priežiūrą, užtikrinti Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimo metu susidarančios nepagrįstos reguliavimo naštos prevenciją, kaip keisti kitas teisėkūros bei galiojančių teisės aktų peržiūros procedūras.
Ūkio ministro Evaldo Gusto teigimu, šios rekomendacijos, kurias įgyvendinti turės Vyriausybė, ir stojimo į EBPO procesas turėtų efektyviai pasitarnauti valstybės reguliavimo kokybei, viešojo valdymo tobulinimui, verslo ir investicinės aplinkos gerinimui.
Reguliavimo politikos peržiūros ataskaita parengta remiantis daugiau nei 20 valstybės institucijų ir įstaigų 2014 m. III ketv. – 2015 m. I ketv. pildytais EBPO klausimynu dėl Lietuvos reguliavimo reformų vykdytojų, teisėkūros proceso institucinės struktūros, suinteresuotų grupių įtraukimo į teisėkūrą, naujų teisės aktų kūrimo eigos, galiojančių teisės aktų peržiūros, supaprastinimo, reguliavimo naštos mažinimo, verslo priežiūros organizavimo, teisės aktų stebėsenos ir ex-post vertinimo ir kitų klausimų. Taip pat remtasi tematiniu klausimynu apie teritorijų planavimą ir statybos leidimus Lietuvoje ir dviejų 2014 m. lapkričio mėn. ir 2015 m. sausio mėn. Lietuvoje vykusių susitikimų su suinteresuotais asmenimis metu surinkta informacija ir duomenimis.
Planuojama, kad EBPO ataskaita bus oficialiai pristatyta valstybės institucijų, verslo asocijuotų struktūrų, žiniasklaidos atstovams ir kitiems suinteresuotiems asmenims š. m. rugsėjo mėn. pabaigoje.
Su EBPO atlikta Lietuvos reguliavimo politikos peržiūros ataskaita galima susipažinti adresu http://www.oecd-ilibrary.org/governance/regulatory-policy-in-lithuania_9789264239340-en.