Vilniaus Vakarinio aplinkkelio III etapo kaimynus kankina dulkės, kelių laistymas menkai tepadeda
Liepos 27 dieną pajudėjusioms Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo statyboms pasibaigus kitų metų pabaigoje ar 2017-ųjų pradžioje juo jau bus galima nuvažiuoti iki Ukmergės gatvės už Perkūnkiemio. Tačiau kol kas aplinkui gyvenantys vilniečiai itin nesidžiaugia būsimuoju puikiu susisiekimu – jie priversti kvėpuoti kasimo darbų metu kylančiomis dulkėmis.
Vakarinio aplinkkelio III etapo statybų vietoje šiuo metu dirba apie 150 transporto priemonių – 30 ekskavatorių ir buldozerių, kasančių gruntą, ir 120 savivarčių, jį išvežančių. Tad darbų vietoje dulkių netrūksta.
Dulkės visur
Pašilaičių seniūnė Marija Jėčiuvienė patvirtina žinanti apie šią problemą, tačiau pati šalia aplinkkelio dar nebuvusi – seniūnijoje jos su vyriausiąja specialiste dirba dviese, o darbų tebėra daugybė, tad neretai spėjanti pamatyti tik centrines seniūnijos gatves, esančias arčiau pačios seniūnijos.
„Bet girdėjau apie tas dulkes. Gyventojai į seniūniją nesikreipia, supranta, kad tai ne mūsų kompetencija. Jeigu kas skundžiasi, skundžiasi tiesiai savivaldybei“, – kalbėjo seniūnė.
O žmonės išties turi skundų. Netoliese esančių namų gyventojams dulkės jau įkyrėjo, nors darbai tevyksta kelias savaites. Bet dulka viskas, dieną neįmanoma atsidaryti langų, einant ar važiuojant dviračiu pro šalį staiga papilkėja drabužiai.
Teks iškęsti
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža atviras – gyventojams, deja, teks iškęsti kelis artimiausius mėnesius, kol vyks kasimo darbai. Tikimasi, kad netrukus pradės lyti, tuomet dulkių beveik nebebus. Kasimo darbai privalo būti atlikti iki žiemos, juos tikimasi baigti dar lapkritį.
„Šiandien ten dirba 150 vienetų sunkiosios technikos – 120 savivarčių ir 30 ekskavatorių su buldozeriais. Tad normalu, kad dulka. 120 savivarčių važiuoja tais gruntiniais keliais. Praėjusią savaitę tuos kelius laistė 5 cisternos, dabar laisto 8 ir beveik ištisai. Bet kai orai tokie sausi ir dar vėjuoti, tai laistymas nelabai bepadeda. Kur vyksta kasimo darbai, laistymas netenka prasmės, nes užpylus iš karto drėgną gruntą nukasi, o kelkraščiais palaisčius pravažiuoja 20-30 tų savivarčių ir viskas vėl išdžiūsta“, – kalbėjo V.Pauža.
Tai, kad stengiamasi kaip įmanoma sumažinti kylančių dulkių kiekį, patvirtino ir „Kauno tiltų“ komunikacijos specialistė Ieva Paliliūnienė: „Nuolat yra laistomi keliai, kuriais statybvietėje važinėja sunkvežimiai ir kitos transporto priemonės, vandenvežiai dirba nuolat, visą darbo dieną, kol dirba technika.“
Valomi ir sunkvežimių bortai
Anot I.Paliliūnienės, išvažiavę iš statybvietės vairuotojai dar nuvalo sunkvežimių bortus. „Stengiamės kuo mažiau išvežti dulkių į miestą“, – tikino I.Paliliūnienė.
Tačiau „Kauno tiltų“ atstovė negalėjo pažadėti, kad dulkių iš viso nebus. Esą jeigu ir bus mažiau išvežama į miestą, jas kels vėjas – vos stipresnis papučia, kyla debesys, dulkės sklaidosi aplinkui. Iš viso reikės iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto.
Vakarinio aplinkkelio statybos prasidėjo 2009 metais transporto mazgu ties Lazdynais. Du etapai jau baigti, leidžiantys pravažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir dar truputį toliau. III etapas startavo liepos 27 dieną, o pabaiga numatoma 2016-ųjų pabaigoje arba 2017 metų pradžioje.
Skaičiuojama, kad investicijos į III etapą bus apie 89,692 mln. eurų, iš jų – 84,776 mln. – Europos Sąjungos lėšos, likusi dalis – savivaldybės.