Veikliausia 2015 metų moteris stebina nuoširdumu ir kūrybine energija
Rugsėjo 18 – 19 dienomis Vilniuje vykusioje konferencijoje VEIKLI didžiausias dėmesys buvo skiriamas moters asmeniniam tobulėjimui bei savęs pažinimui. Trečią kartą organizuojamoje konferencijoje su dalyvėmis savo patirtimi dalijosi 15 ambicingų, drąsių, veržlių asmenybių, o metų veikliausia moterimi išrinkta Lietuvos ir užsienio teatrų režisierė, „Vilnius City Opera“ steigėja, Dalia Ibelhauptaitė.
„Daliai Ibelhauptaitei darbas yra ir gyvenimas, ir šeima. Jos namai yra žmonės, kuriuos ji myli ir saugo savo viduje. Ji veikli, atvira, stipri ir jautri“, – sakė VEIKLI projektų vadovė Renata Burbulienė.
Tai jau trečioji sagė, sukurta kaip simbolinis apdovanojimas konferencijos organizatorių išrinktai veikliausiai Lietuvos moteriai. Kiekvienais metais sagė yra vis kitokia, tačiau išlaikoma jos pagrindinė kompozicija ir simbolika – tulpė, kuri yra gyvybės, atgimimo ir moteriškumo simbolis.
Papuošalą sukūrė YURGA juvelyrikos namų dizainerė Jurga Lago.
Pokalbio moderatorė, žurnalo „Moteris“ vyriausioji redaktorė Gražina Michnevičiūtė D. Ibelhauptaitės klausė, kaip ji mano, kas yra populiarumas, ir ar jis gali būti našta?
„Aš nesu populiarus žmogus, man atrodo, kad populiarūs žmonės yra elitiniai, žiniasklaidos išpūsti žmonės, kurie nieko nedirba, demonstruoja save, į kitus žiūri. Aš nesu toks personažas, nes man atrodo, kad viskas, ką aš darau, paremta labai rimtu darbu, ir labai rimtais projektais. Ko gero, tai nėra populiarumas, tai viešumas, nes esi priverstas būti viešu asmeniu. Tą dieną, kai nusprendi režisuoti spektaklius, turi atsisveikinti su savo privatumu. Yra žmonių, kurie sako – aš apie tai negalvojau, man tai nesvarbu, bet tai netiesa, nes tai sąmoningas dalykas. Pirmiausiai su viešumu ateina didžiausia atsakomybė, viskas, ką darai turi turėti prasmę, negali kalbėti viešai kvailų dalykų, daryti klaidų, nes visuomet esi teisiamas“, – sakė D. Ibelhauptaitė.
Veiklios moters nuomone, kai pradedi rimtą projektą, verslą, būtina pasiryžti dirbti tūkstančiu procentų, priešingu atveju, niekuomet nesulauksi sėkmės. Jei šiame maratone nebėgsi greičiausiai, už tavęs niekas nebėgs, negalėsi būti lyderiu.
Patarė įsiklausyti į save
Aktorė, televizijos ir radijo laidų vedėja, projekto „Mes.Moterys“ kūrėja Beata Tiškevič-Hasanova remdamasi savo patirtimi bei kitų moterų išgyvenimais konferencijoje pasakojo apie situacijas, su kuriomis susiduria daugelis moterų, bei moteriškumo sampratą mūsų visuomenėje.
„Statistika yra gana keista ir gąsdinanti, nes apie 80 proc. Lietuvos moterų laikosi dietų, o aš galvoju, kas mus verčia tiek mąstyti apie viršutinį apvalkalą, tai yra, mūsų kūną? Pastebėjau, kad labai sparčiai plinta moteriškumo mokyklos, atrodo, kad moteriškumas yra lyg chemija ar kvantinė fizika, kurią turime išmokti. Yra daug gyvenimo mokytojų, vadovų, kurie pataria, kaip būti moteriška. Aš galvoju paprasčiau – jei jaučiatės esanti moteris, tai ir esate moteris“, – pabrėžė Beata Tiškevič-Hasanova.
Jos nuomone, moterys turėtų labiau savimi pasitikėti ir tiesiog nebijoti būti savimi, nepaisant visuomenės normų. „Anksčiau aš savimi labai nepasitikėjau ir mane visi kritikuodavo, bandydavo mokyti. Pagalvojau, ar visi žmonės tokie yra? Ir kai aš pradėjau keistis, šalia manęs atsirado kitokie žmonės. Niekada nemenkinkite savęs prie kitų vien dėl to, kad geriau pasijustų kiti“, – patarė Beata Tiškevič-Hasanova.
Aktorė, knygos „Aktoriai, režisieriai ir kasininkės. Ko nematė žiūrovai“ autorė, N. Narmontaitė pabrėžė, kad uždarytos durys gyvenime visai nereiškia, kad jos niekada neatsivers. Tai tik galimybė pasitelkti vaizduotę, energetiką ir atrasti tai, ko net negalvojai savyje turinti. „Mėgstu, kai durys užsidaro, nes tada aš lipu per langą, pradedu mastyti, veikti… Ir tos durys taip atsilapoja, kad per jas ne tik pati išeisi, bet ir kitus išvesi. Patys vertingiausi sprendimai įvyko būtent užsitrenkus prieš nosį durims. Ir nė karto nepasigailėjau kardinaliai pakeitusi kelio kryptį kūryboje ir gyvenime“, – sakė N. Narmontaitė.
Tema apie maistą beveik kiekvienam iš mūsų labai aktuali. Maistas yra mūsų gyvenimo dalis. Sveikos gyvensenos tyrinėtoja, ekonomikos analitikė, knygos „Maistas. Ką mes darome su juo, o jis su mumis“ autorėGuoda Azguridienė konferencijoje kalbėjo dviem aspektais – apie maisto sveikumą ir lengvumą. Pranešėjos nuomone, su maistu yra susiję ir įvairūs mūsų gyvenimo sprendimai, turime savo požiūrį ir valgymas mums reiškia tam tikras emocijas – pasitenkinimą ar džiaugsmą, o gal įtampą, jei laikomės griežtos dietos.
Labai svarbu, kaip jaučiamės pavalgę, jei jaučiamės lengvai, greičiausiai tokie produktai mums tinka. G. Azguridienė patarė valgyti reguliariai, saikingai ir kuo šviežesnį, kokybiškesnį, chemiškai neužterštą maistą, vengti rafinuoto cukraus, druskos, miltų, aliejaus, sintetinių maisto priedų.
Iš vyrų lūpų apie santykius ir kvepalų subtilybes
Psichologas-psichoterapeutas, kognityvinės ir elgesio terapijos bei kūno psichoterapijos specialistas, knygos „Complexus Amoris“ autorius Andrius Kaluginas moterims atskleidė paslaptis, kaip geriau suprasti vyrus.
„Vyrai kiek skirtingai nuo moterų, emocine prasme yra labiau orientuoti į rezultatus, faktus, o moterys į procesą, išjautimą, emocijų rodymą. Vyras, matydamas moters ašaras bando rasti sprendimą. Vyras nėra linkęs kalbėtis“, – sakė A. Kaluginas.
Santykių ekspertas, konsultantas Šarūnas Mažuolis pabrėžė, kad be meilės sau mes gyvename gana saugų, įprastą gyvenimą, o gyvenimas tampa ganėtinai pilkas, nerizikuojame, tačiau ir nepatiriame tiek džiaugsmo ir pilnatvės, kiek galėtume. O meilė sau didėja, kai išmokstame kai kuriems dalykams pasakyti „ne“.
Nišinės autorinės parfumerijos „FUMparFUM“ kūrėjas, aktorius, menininkas, radijo laidų ir renginių vedėjas Aistis Mickevičius su konferencijos VEIKLI dalyvėmis pasidalijo kvepalų industrijos subtilybėmis. „Moterys baiminasi pirkti vyriškus aromatus, tačiau visi aromatai yra belyčiai ir galite nekreipti dėmesio į tai, kas parašyta. Manoma, kad geri kvepalai yra tie, kurie išsilaiko keletą dienų, tačiau realybėje kvepalai atlieka tam tikrus žanrus, – teigė kvepalų kūrėjas.
Konferencijoje šiais metais apsilankė daugiau kaip 500 smalsių moterų, kurios sėmėsi patirties iš savo srities profesionalų. Charizmatiški pranešėjai: Agnė Gilytė, Leonora Blekaitytė, Agnė Zinkevičiūtė, Nijolė Narmontaitė, Genovaitė Petronienė ir kiti su konferencijos dalyvėmis dalijosi ne tik žiniomis, energija, bet ir atsakė į pateiktus klausimus, diskutavo kartu su moterimis joms aktualiomis temomis.
Dvi konferencijos dienas dalyves gaivino konferencijos rėmėjas mineralinis vanduo „Tichė“ (UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“). Rėmėjas „Iittala“ ( Mocevičiaus firma „Ginalas“), žurnalas MOTERIS, žurnalas „Moters psichologija“, ir kiti, dovanojo dalyvėms ypatingus pasiūlymus ir malonias staigmenas.