Turinio kūrimas skirtingų medijų pagalba
Crossmedia arba transmedia – tai sąvokos, kuriomis vis dažniau varijuojama siekiant suvokti jauno žmogaus informacijos vartojimo įpročius. Dėl šios priežasties, trijuose Lietuvos miestuose (Telšiuose, Tauragėje ir Molėtuose) buvo vykdomas pilotinis Lietuvos kultūros tarybos finansuotas projektas „Istorijos kūrimas susikertančiose medijose“.
Crossmedia – tai informacijos komunikavimo strategija, kuomet vartotojui skirta istorija pasakojama nuosekliai pasitelkiant skirtingų medijų pagalbą. Turinio konstravimas skirtinguose kanaluose kur kas efektyviau paveikia informacijos gavėją, nes pranešimas būna susietas ne tik su faktais, bet ir su jausmais, patirtimis, tam tikrais simboliais, nuorodomis.
Pavyzdžiui, dalį skelbimo apie renginį galima paskelbti Facebook socialiniame tinkle su nuoroda į YouTube paskyrą, kurioje regima nufilmuota renginio vieta, o Instagram‘e susikurti nuotraukų albumą, taip praplečiant istorijos raiškos ribas. Tai elementarus susikertančių medijų pavyzdys, kurį galima papildyti virtualios ar papildytos realybės aplikacijų naudojimu. Juk turinio generavimas pasitelkus skirtingas medijas paįvairina informaciją ir prikausto tikslinės auditorijos dėmesį.
Jauni žmonės – smalsūs ir kūrybingi, norintys dalyvauti įvairiose kultūrinėse bei socialinėse veiklose. Neretai jaunimas skundžiasi, kad mažesniuose miestuose laisvalaikio praleidimo galimybės ribotos, trūksta įvairovės, bet gali būti ir taip, kad norint pranešti apie numatomus renginius pasirenkami netinkami informavimo būdai, nustatomas netinkamas komunikacijos tonas. Kad tokios situacijos būtų išvengta, būtina atlikti bent minimalią tikslinės auditorijos poreikių analizę, suvokti, kokią vertę galima sukurti vartotojui, ką norima pasakyti ir kaip tai būtų efektyviausia padaryti. Kitaip tariant, analizė ir strategija yra pagrindas tikslui pasiekti, o kad kelias link rezultato nebūtų pernelyg vingiuotas, reikėtų išieškoti kuo įdomesnių turinio pateikimo formų.
Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuoto projekto metu buvo išsiaiškinta, kad tradicinės žiniasklaidos ir kultūros atstovai dažnai naudoja netinkamus socialinius tinklus jaunimui pasiekti. Jauni žmonės minėjo, kad daugiausia informacijos apie vykstančius renginius ieško tokiuose socialiniuose tinkluose ar platformose, kaip Instagram, Tumblr, Vine, YouTube, Snapchat ir t.t., tačiau žiniasklaidos profesionalai vis dar telkiasi tik ties populiariausiu Lietuvoje socialiniu tinklu Facebook.
Dėl šios priežasties „Istorijos kūrimas susikertančiose medijose“ projekto metu buvo skatinamas trišalis bendradarbiavimas. Jaunimas siūlė būdus kaip pritraukti neaktyvius jaunus žmones į kultūros organizacijų veiklas, kultūros darbuotojai siekė populiarinti būrelius ir renginius, žurnalistai – išlaikyti mažėjančią auditoriją ir rasti naujų būdų kaip ją praplėsti.
Komunikacija tarp skirtingų kartų ir profesijų atstovų – sudėtingas uždavinys, todėl labai svarbu suvokti esamus skirtumus ir bendrus taškus siekiant daryti įtaką interakcijoms, grįžtamiesiems ryšiams. Istorijų kūrimas susikertančių medijų pagalba – vienas iš būdų kaip tai padaryti įdomiai ir veiksmingai.