Kauno autobusų stoties rekonstukcija atsieis 9 milijonus eurų
Iki 2016 metų truksianti Kauno autobusų stoties rekonstrukcija prasidėjo rugpjūtį. Prabėgo 3,5 mėnesio. Ketvirtadienį statybų vietoje apžiūrėtos sparčiai kylančios naujojo pastato konstrukcijos. Vyko ir simbolinės kapsulės ateities kartoms, kurioje įtvirtintas pažadas, statybas baigti prieš kitų metų Kalėdas, įkasimo ceremonija.
Kauno autobusų stotis – tai pirmoji tarpmiestinė stotis Lietuvoje, gyvuojanti jau 79 metus. Tad kitąmet rekonstruotas pastatas bus atidarytas minimo aštuoniasdešimtmečio proga.
„Ilgą laiką Kauno autobusų stotis buvo laikoma negražiąja Kauno geležinkelio stoties sese. Dabar viskas pasikeis. Stoties kvartalas labai pagražės. Džiugu, kad privačios iniciatyvos dėka Kaune dygsta vis daugiau bokštinių kranų – vyksta statybos“, – teigė Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Šiuo metu pradėti ruošti pagrindai pirmajam viešam požeminiam garažui Kaune. Kapsulės įleidimo ceremonijos dalyviai dėkojo Dievui už padovanotus gerus orus, leidžiančius statybininkams dirbti net artėjant žiemai. Į žemę su laišku ateitiems kartoms užkastas ir mažas „Kautros“ autobuso modeliukas.
„Esame nulinėje statybų stadijoje. Jau išvedžiojome polius. Viskas vyksta pagal planą. Į kapsulę įdėtame laiške ateities kartoms pasižadėjome, jog statybos bus baigtos kitų metų gruodžio 20 dieną. Tad tai bus kalėdinė dovana keliaujantiems autobusais pro Kauną“, – patikino projektą vykdančios „Kautros nekilnojamojo turto“ vadovas Mindaugas Platūkis.
„Kautros“ indėlis šiame projekte – 80 procentų, 20 procentų dengia partneris, investicijomis užsiimanti Vilniaus kompanija „NI plėtra“. Generalinis statybų rangovas – „Autokausta“.
Anksčiau buvo skelbta, kad naujos stoties projektas kainuos apie 20 mln. litų (5,7 mln. eurų), tačiau jau tuomet užsiminta apie tai, kad suma gali gerokai išaugti.
„Projektas atsieis 9 mln. eurų. Tai, manau, galutinė ir stabili suma. Šiandien jau yra paruoštas techninis projektas infrastruktūrai aplink naująją Kauno autobusų stotį sutvarkyti. Vytauto prospekte, Bažnyčių bei Girstupio gatvėse bus nutiesta nauja kelio danga, sutvarkyti šaligatviai, įrengtas apšvietimas. Visa tai turėtų įeiti į bendrą projekto sumą“, – patikino M.Platūkis.
„Dviejų grupės“ architekto Gintaro Balčyčio parengtame projekto pastate, be autobuso stoties patalpų, bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, kuri talpins 187 automobilius ir 100 dviračių, bei „Rimi“ prekybos centras, su kuriuo pasirašyta generalinė nuomos sutartis 25 metams.
Dar caro laikais statytas senasis stoties pastatas bus sumažintas iki jo originalaus dviejų aukštų dydžio, taip atkuriant autentišką pastato siluetą.
Autobusų stoties patalpose veiks laukiamoji salė, kasos, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė. Joje bus įrengtos naujos informacinės sistemos, veiks savitarnos kasos, bus įrengta neregiams skirta sistema. Siuntų terminale gyventojai galės būti aptarnauti neišlipdami iš automobilio.
Stoties peronas apskaičiuotas 10 000 žmonių srautui per parą, jame bus 21 įlaipinimo aikštelė, galėsianti per parą aptarnauti 600 autobusų.
Prasidėjus rekonstrukcijai, autobusų stotis buvo iškelta į netoliese esantį prekybos centrą „Akropolis“. Šiuo metu keleiviai įlaipinami ir išlaipinami aplink prekybos centrą – Gedimino, Griunvaldo gatvėse ir aikštelėje prie Karmelitų bažnyčios, ten veikia ir siuntų terminalas. „Akropolyje“ įsikūrė autobusų bilietų kasos.
„Esame patenkinti sprendimu įkurti laikinąją stotį „Akropolio“ teritorijoje. Ji ten puikiai veikia. Negavome jokių didesnių nusiskundimų. Net juokavome, kad gal reiktų viską taip ir palikti. Sutaupytume investicijas“, – teigė „Kautros nekilnojamojo turto“ vadovas.