Panevėžio rajono moksleivės sėkmės istorija – tarp geriausiųjų

Europos socialinio fondo agentūros (ESFA) projektų dalyvių sėkmės istorijų konkurse „Žingsniai 2015“ viena iš nugalėtojų tapo Panevėžio rajono gyventoja produktyviojo mokymosi mokinė Eglė. Jos parašytą sėkmės istoriją ESFOS komisija iš 60 konkursui pateiktų istorijų atrinko tarp 10 įdomiausiųjų.
Panevėžio rajone įsikūrusioje Grigaliūnų šeimynoje gyvenanti Eglė 2012–2014 mokslo metais mokėsi Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijoje. Tuo metu mokyklos bendruomenė dalyvavo „Alternatyviojo ugdymo“ projekte ir išbandė produktyvųjį mokymąsi.
Įprastoje klasėje negalėjusi mokytis mergina metė mokyklą, tačiau prisijungusi prie produktyviojo mokymosi grupės, sėkmingai baigė 10 klasių, įgijo pagrindinį išsilavinimą ir sėkmingai pasirinko profesiją.
Produktyviojo mokymosi grupėje mokinė pajuto dėmesį ir sėkmę, nes jos savybės, gebėjimai, polinkiai buvo svarbūs bendraamžiams ir suaugusiesiems – produktyviojo mokymosi mokytojams Rasai Urbonavičienei ir Vaclovui Krikščiūnui.
Eglės požiūris į mokslą pasikeitė, mergina suprato mokymosi prasmę ir įtaką gyvenimui.
Konkurso „Žingsniai 2015“ apdovanojimai Vilniuje įvyko gruodžio 9 d. Šventėje buvo pasidžiaugta didžiausiais žingsniais, kuriais į savas sėkmės istorijas keliauja projektų dalyviai, šiame kelyje keisdami ne tik savo, bet ir bendruomenės gyvenimą, įgaudami ir skleisdami pasitikėjimą bei viltį keistis ir keisti.
Renginyje Eglė negalėjo dalyvauti, jai skirtą nominaciją atsiėmė Eglės mokytoja R. Urbonavičienė bei projekto „Alternatyvusis ugdymas“ vykdytojo Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) Švietimo aprūpinimo centro (ŠAC) ir projekto partnerio – Panevėžio rajono Švietimo centro atstovai.
Eglės sėkmės istoriją galite paskaityti čia <http://www.alternatyvusisugdymas.lt/images/Eglutes_istorija.pdf>
Projekto komandos apdovanojimo ceremoniją galite peržiūrėti https://www.facebook.com/prsc.lt/
Produktyvusis mokymasis – edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje, diegiama pagrindinio ugdymo programą vykdančiose mokyklose.
Tai mokymosi alternatyva devintokams ir dešimtokams, nusprendusiems išbandyti kitokį pagrindinio išsilavinimo įgijimo būdą: dalį savaitės dienų mokytis mokykloje, o likusią dalį – praktinio mokymosi vietose (privačiose įmonėse, viešojo sektoriaus įstaigose, organizacijose ir pan.).
2012–2014 m. tokį mokymąsi pirmieji šalyje išbandė Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos, Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro bei Kauno Rokų gimnazijos jaunuoliai.