Laisvės alėjoje siūlo ateities technologijas
Kaunui atsisakius konkės idėjos, ją Laisvės alėjoje galėtų pakeisti moderni, elektra varoma ir be vairuotojo važiuojanti transporto priemonė. Tokią viziją pristatė Kauno miesto vadovai, architektai ir dizaineriai. Neabejojama, jog išskirtinė transporto priemonė taptų turistų traukos objektu.
Kauno mero pavaduotas Simonas Kairys pabrėžė, jog pati konkės idėja palaidota dar1929 metais, ir miestas turi žengti moderniu keliu. Nauja transporto priemonė galėtų tapti naujuoju miesto simboliu.
Architektas, Kauno miesto tarybos narys Jonas Audėjaitis pabrėžė, jog Kaunas visuomet buvo inovatyvus miestas – tarpukariu įsirengė du funikulierius, o dabar, atėjus XXI amžiui, miestiečiams ir turistams gali pasiūlyti ateities technologijas.
Kaip atrodytų?
Naujosios transporto priemonės viziją pristatė „Scuola Italiana Design“ aukštosios dizaino mokyklos vadybos direktorius dizaineris Andrea Busato. Ši mokykla nuolat dirba su „Fila“, „Ferrero“, „Electrolux“, „Alfa Romeo“, „DeLonghi“, „Chicco“ ir kitais visame pasaulyje žinomais prekiniais ženklais.
„Koncepto kūrime dalyvavo trys dešimtys studentų iš visos Europos. Siekėme, jog šis objektas būtų interaktyvus, tarnautų ne tik kaip atrakcija turistams, bet ir atliktų švietėjišką misiją – pasakotų apie miesto istoriją“, – kalbėjo A. Busato.
„Dizaineriams buvo iškeltas uždavinys surasti miesto transporto priemonę su Kaunui būdingu charakteriu. Forma turėjo būti nauja ir nepanaši į kitą transporto priemonę. Ši transporto priemonė susidėtų iš modulių, ją būtų galima sutrumpinti arba prailginti. Panaudojant interaktyvius langus būtų galima rodyti vaizdus apie Kauną, jo istoriją, sportą. Tai galėtų būti ir reklamos skydai. Priemonė būtų žemagrindė, kad įlipti būtų patogu tiek negalią turintiems žmonėms, tiek ir senjorams“, – apie neoficialių Laisvamobilio vardą gavusią transporto priemonę pasakojo Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto dizaino katedros profesorius Saulius Jarašius.
Sumanus miestas
„Prieš pusmetį atsisakėme konkės bėgių Laisvės alėjoje. Tai leido mums sutaupyti daugiau nei 600 tūkst. eurų. Dabar turime nuspręsti, ką darysime toliau. Pristatytas projektas turi tapti konkretesnis: pagrįstas skaičiavimais ir terminais. Naujoji transporto priemonė galėtų tapti miesto simboliu ir turistų traukos centru. Visiškai realu, jog per keletą ateinančių mėnesių apsispręsime, ar miestas investuos į tokį objektą“, – teigė Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.
„Šis žingsnis – puikus indėlis į sumanaus miesto kūrimą, kuris ateityje galėtų pritraukti pasaulinio lygio technologijų kompanijas“, – teigė verslininkas, inovatorius Vladas Lašas.
„Manau, kad reikia gręžiotis ne į praeitį, o į ateitį, ir Kaunui pasiūlyti šiuolaikinių technologijų kūrinį. Mano įsitikinimu, geriausias variantas būtų elektrinė susisiekimo priemonė, kuriai nereikėtų jokių bėgių, ir kuri neterštų oro“, – teigė bendrovės „Elinta“ vadovas Vytautas Jokužis.